hou het maar op 1groot minpunt qau mumo....in het begin was het super: zelf je rooster in elkaar flansen,later mocht je blij zijn ,als je iets meer als 50% van je aanvraag ook kreeg en je eigenlijk niet wist waar je aan toe was (nadeel als er meer mensen in komen om dan nog een grote score te halen met je rooster)CamilleKreemers schreef: ↑zo 27 dec 2020, 20:24
Wat zijn overigens de verschillen tussen MUMO en OV?
MUMO is in het leven geroepen in consessies waar ook een trein rijd,om zo ook dubbelfuncties te cre-eren( bus/machinst of bus/boa) maar aangezien een bepaald bedrijf daar geen trek in had om mensen om te scholen naar chauffeur of machinist,sterft deze cao een langzame dood onderhand..
keolis neemt nieuw personeel aan onder OV,qbuzz idem(voor zo ver bekend bij mij) en de enigste die er nog in zit,is dhr hettinga en die dramt door op een bedrijfs cao alls keolis en qbuzz er straks uit stappen en zodoende kan je ,je personeel nog meer knijpen (kijk maar bij de RET,waar ook een bedrijfscao geld naast ov en alle aanverwante. ik ben nu redelijk happy met rouleringen in MUMO,je weet waar je aan toe ben en mochten er ooit weer stakingen uitbreken,heb i.i.g. geen 2 kampen zoals nu (ov & mumo,waarbij er partij wel rijd en de ander niet) ook zo cre-eer je onrust onder je personeel