Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
op omloop 371 zou een citea moeten komen (slag 74 en een slag 80)
voor de rest zie bijna alleen maar 13 mtr op de 80,gekoppeld aan de 6 v.v. en een paar rosero"s tussendoor...er is dus maximale benutting van de bussen
13 mtr zit gemengd met de rosero's op de 74
voor de rest zie bijna alleen maar 13 mtr op de 80,gekoppeld aan de 6 v.v. en een paar rosero"s tussendoor...er is dus maximale benutting van de bussen
13 mtr zit gemengd met de rosero's op de 74
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Interessant, een Citea buiten Gorinchem dus... rijdt er op het moment dat die bus even Gorinchem uit is dan een Rosero op lijn 1 of een Iveco?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Op lijn 92 zag ik vandaag naast de snelBuzz Iveco’s en een enkele streekBuzz Iveco ook een Ebusco rijden. Er rijdt dus ook een omloop vanuit Dordrecht mee op deze streekBuzz, in plaats van alleen maar omlopen vanuit Alblasserdam wat bij de 392 gebruikelijk was.
Ik zag daarnaast vanmiddag bij de stalling in Dordrecht ook een aantal streekBuzz Iveco’s op het terrein staan. Net naast het terrein (waar eerst de tijdelijke Citaro’s voor de kachelproblemen opgesteld stonden) stonden vanmiddag 4 blauwe snelBuzz Iveco’s.
En ik weet niet zeker of het al gemeld was, maar er is, net als wat er bij de 316 en 392 het geval was, nu in Dordrecht een koppeling tussen de 416 en 488 op vrijwel alle ritten. Dus de 488 rijdt door als 416 en andersom.
Ik zag daarnaast vanmiddag bij de stalling in Dordrecht ook een aantal streekBuzz Iveco’s op het terrein staan. Net naast het terrein (waar eerst de tijdelijke Citaro’s voor de kachelproblemen opgesteld stonden) stonden vanmiddag 4 blauwe snelBuzz Iveco’s.
En ik weet niet zeker of het al gemeld was, maar er is, net als wat er bij de 316 en 392 het geval was, nu in Dordrecht een koppeling tussen de 416 en 488 op vrijwel alle ritten. Dus de 488 rijdt door als 416 en andersom.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik gok dat die 4 SnelBuzz-Iveco's de R-netkleuren gaan krijgen. Zijn er al blauwe Iveco's rood geworden eigenlijk?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
@mb90: Klopt dat laatste, staat ook keurig in de dienstregeling vermeld van beide lijnen. (En is dus dagelijks het geval)
Die snelBuzz-Iveco's lijken me overigens nieuwe vervangers voor bij kachelproblemen, immers zullen er met de gereduceerde frequenties sowieso wel bussen over zijn in R-net kleuren voor de 416.
Inzet vanuit Dordrecht op streekBuzz 92 ligt ook wel voor de hand trouwens, scheelt nogal in de MAT-kilometers (de uitruk voor 392 bestond voorheen uit korte ritten op 316, maar dat gaat nu niet meer). Immers komen er verder ook geen streekBuzzen in Dordrecht, de 93 zit immers gekoppeld aan een R-net lijn.
@Milco: als die snelBuzzen die in Dordrecht staan rood zouden moeten worden staan ze op de verkeerde plek, de werkplaats zit in Alblasserdam immers.
Die snelBuzz-Iveco's lijken me overigens nieuwe vervangers voor bij kachelproblemen, immers zullen er met de gereduceerde frequenties sowieso wel bussen over zijn in R-net kleuren voor de 416.
Inzet vanuit Dordrecht op streekBuzz 92 ligt ook wel voor de hand trouwens, scheelt nogal in de MAT-kilometers (de uitruk voor 392 bestond voorheen uit korte ritten op 316, maar dat gaat nu niet meer). Immers komen er verder ook geen streekBuzzen in Dordrecht, de 93 zit immers gekoppeld aan een R-net lijn.
@Milco: als die snelBuzzen die in Dordrecht staan rood zouden moeten worden staan ze op de verkeerde plek, de werkplaats zit in Alblasserdam immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 429
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wordt lijn 491 ook eigenlijk weer uitgevoerd door Qbuzz zelf, omdat er met omloopnummers 7002xx van Alblasserdam wordt gereden eerst was het altijd 7009xx.
-
- Berichten: 429
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Als 6 minuten laden volstaat zou het net kunnen met één bus inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
kort gezegd: nee.is nog geen sprake van voorlopig,zeker niet nadat er een citaro was omgekleurd en daar het prijskaartje van € 20.000 aan hing en ze er "maar" €6000 voor terug kregen bij de bekende handelaar..
ja,er is wel nog RMC personeel aanwezig,maar die rijden ook op alle lijnen van Alblasserdam.StefanRijnhoutjes schreef: ↑zo 03 jan 2021, 20:36 Wordt lijn 491 ook eigenlijk weer uitgevoerd door Qbuzz zelf, omdat er met omloopnummers 7002xx van Alblasserdam wordt gereden eerst was het altijd 7009xx.
die slag 74 en die slag 80 kunnen op papier op 1 lading rondkomen,maar er zit tussen de aankomst als 74 en vertrek als lijn 80 ruim 15 minuten en dat zou precies gaan tussen de tijden van lijn 1. er kan geladen worden
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Kwam iets geks tegen in de dienstregeling namelijk dat lijn 78 (Noordeloos N214 - Groot Ammers Fortuynplein) sinds 3 januari op maandag t/m vrijdag een andere route rijdt dan in het weekend. Op op maandag t/m vrijdag rijdt lijn 78 namelijk via Nieuwpoort N216 rijdt (net als lijn 90). Alleen op zaterdag en zondag rijdt lijn 78 de 'oude route' (dus via Nieuwpoort, Dam en de Wilhelminastraat). Iemand hier enig idee heeft waarom dat zo is? Lijkt mij voor de duidelijkheid veel logischer om lijn 78 of de hele week de oude route te laten rijden (met 8-persoonsbusjes door Nieuwpoort heen gaat nog wel) of de hele week de 'nieuwe' route via de N216 te laten rijden. Zelf vond ik het zo onlogisch dat ik in eerste instantie dacht dat dit een fout was toen ik het in OVinfo zag staan maar het staat bijv. ook in het dienstregelingboekje
Bovendien vind ik het gek dat lijn 90 alleen op zaterdag en zondag aan het eind er een extra rit richting Schoonhovenseveer (vertrek 19:29 uit Utrecht). Dat terwijl het voor mijn gevoel op lijn 90 veel nuttiger is om doordeweeks een extra rit toe te voegen aan het einde van de dienstregeling of om voor de hele week zo'n rit toe te voegen.
Bovendien vind ik het gek dat lijn 90 alleen op zaterdag en zondag aan het eind er een extra rit richting Schoonhovenseveer (vertrek 19:29 uit Utrecht). Dat terwijl het voor mijn gevoel op lijn 90 veel nuttiger is om doordeweeks een extra rit toe te voegen aan het einde van de dienstregeling of om voor de hele week zo'n rit toe te voegen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Waarschijnlijk eindigt de omloop met de laatste rit naar Utrecht doordeweeks in Utrecht. In het weekend rijdt er net als vorig jaar geen streekBuzz vanuit stalling Utrecht, en een doorkoppeling op lijnen 81 en 94 is nu niet meer mogelijk. Dan kun je de laatste bus na aankomst in Utrecht ofwel leeg naar de garage laten rijden, of als dienstrit, en blijkbaar is voor het laatste gekozen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het compenseert meteen ook voor de vervallen eerste rit op 94 die voorheen met een grote U-OV bus reed.
Maar goed, dan blijft het apart om dat doordeweeks niet te doen toch?
Maar goed, dan blijft het apart om dat doordeweeks niet te doen toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wat is eigenlijk de reden dat de 2 15 meter snelbussen niet op lijn 388 rijden?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Omdat de 3 Integro's voor lijn 387 zijn, maar momenteel niet nodig zijn door het verminderde aantal ritten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Verminderde aantal reizigers vooral, de frequentie op 387 is nog niet eens uitzonderlijk veel lager dan voorheen.
Ze hadden die Integro's vooral nodig voor voldoende zitplaatscapaciteit.
Ze hadden die Integro's vooral nodig voor voldoende zitplaatscapaciteit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 429
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De anderen hebben sinds 23 november en 18 december niet meer gereeden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
de andere 2 staan opgelegd op alblasserdam,gerucht gaat,dat ook die verkocht gaan worden...
je kan niet met 15 mtr op de kralingse zoom bufferen en wegdraaien vanaf de halte,als er een bus in het meest rechter bufferstrookje staat en die bocht vanaf baanhoek naar sliedrecht station is ook niet optimaal,is wel te doen,maar met een ietwat onervaren chauffeur zouden er ruiten kunnen sneuvelen
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hadden ze ook geen koppeling 92/93 kunnen maken IPV 489/93
Dan had je in elk geval de goede kleur gehad
Dan had je in elk geval de goede kleur gehad
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De koppeling 489/93 is specifiek gemaakt om heel Nieuw-Lekkerland (en Kinderdijk) de rechtstreekse verbinding naar Dordrecht te laten behouden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 429
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar hoe ik nu de afgelopen dagen erna kijkt, zijn alle Rosero's ook niet meer nodig nu er zoveel diensten worden gereden met Iveco's.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Mwoh, de 79 en vooral 75 worden lastig met Iveco's hoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 429
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik doelde meer op alle 10 de Roseros
- The Greyhound
- Berichten: 815
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Een fatsoenlijke korte reservebus is natuurlijk ook mooi meegenomen.
In Dordt is het overschot aan electrische Rosero's volgens mij ook aanzienlijk....
In Dordt is het overschot aan electrische Rosero's volgens mij ook aanzienlijk....
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dus lijn 10 rijdt tegenwoordig integraal met Rosero's?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten