Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
ovVeluwe

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

De nieuwe BYD's zijn verdeeld tussen Amersfoort (3) en Bunnik (2). Ze rijden op variërende diensten, zowel stad als streek.
Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Daniel »

In de praktijk was dat dus vrijwel standaard lijn 56 van stalling Bunnik naar Amersfoort en vervolgens daar de stadsdienst op (inclusief lijn 17/217/76), waarbij in Amersfoort ook tussentijds uitgewisseld werd om op de stalling te kunnen laden. (Maar er waren meen ik ook wel enkele diensten waarin zo'n ding richting Amsterdam ging)

Waarbij in het verleden de korte ritten Driebergen-Zeist - Amersfoort op lijn 56 ook geregeld gebruikt werden om zo'n bus in Amersfoort te krijgen (naast de omlopen die wel elektrisch van naar Wijk bij Duurstede reden), maar dat gaat nu dus niet meer. Je kunt nu alleen nog via Hilversum van stalling Bunnik naar Amersfoort, dat is al een langere rit.
En ik kan in de huidige diensten ook nog niet heel makkelijk zien waar een bus van 58/59 na Hilversum heen gaat. Dat kan net zo goed lijn 121 zijn en daar heb je geen laadlocaties. Zie een enkele dienst waarin de bus over gaat naar lijn 70, maar in de meeste gevallen is alleen te zien dat de 58/59 die in Bunnik aankomt met bus A en vertrekt met bus B (verschillende omloop), maar 't vereist veel meer zoeken waar die eerste bus dan vervolgens verder heen gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Zonnig

Bericht door Zonnig »

In Hilversum gaan de 58 & 59 in elkaar over
Uitwisselen met de 70 is op zich wel mogelijk (staat er zeker 20 min stil door de week.
In het weekend wisselen gaat een deel van de 70 over in de 121.
Plaats reactie