Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De 4500 Mercedes Citaro’s rijden volgens stickers op de bus op groen gas. Hoe kan dat nog als de gasinstallatie is afgesloten?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Als de gasinstallatie daadwerkelijk afgesloten zou zijn dan lijkt het me onbegonnen werk om die bussen überhaupt nog in Haarlem te houden.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Vandaag kan ik er ook geen meer vinden op OV-zoeker. Gister heb ik er nog wel een op Delftplein gezien. Vandaar mijn vraag.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geen enkele gasbus gezien in Haarlem. Reden wel een aantal 42xx amba's en de wagens uit Zeeland op verschillende lijnen, zoals 15 en 382. Er stonden 8 gasbussen voor de Ikea, op de vlakte waar de Ebusco's werden klaargemaakt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Gister zouden er volgens busposities nog een paar Citaro's hebben rondgereden op gas, vandaag geen enkele.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Volgens een bericht op Facebook blijft de inzet van de Zeeuwse bussen slechts 2 weken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De 3683 en 2 andere aardgaswagens stonden in Middelburg bij Bus-Partners opgeslagen.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... lem-ijmond Nieuwe Dienstregeling.
Zo te zien wordt er veel veranderd op de lijnen 4, 9 En 14.
Zo te zien wordt er veel veranderd op de lijnen 4, 9 En 14.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Voor die mensen, waar de site van Connexxion niet werkt, kun je wellicht even noteren wat er gaat wijzigen?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Buslijn 2: Haarlem Delftplein – Station – Spaarnwoude
Op werkdagen worden er vier ritten van lijn 2 opgeheven. Rit 1 met vertrek van Haarlem, Station om 05:59 uur, rit 2 met vertrek van Haarlem Station 05:54 uur, rit 17 met vertrek van Haarlem, Station om 08:08 uur en rit 78 met vertrek van Haarlem, Delftplein om 15:03 uur.
Op zaterdagen rijdt lijn 2 overdag niet langer vier keer per uur, maar twee keer per uur.
Buslijn 3: Haarlem Schalkwijk – Station – Velserbroek – IJmuiden
Minder ritten op de route in Haarlem op piekmomenten. Onder piekmomenten wordt verstaan: de spits op werkdagen, zaterdagmiddag en alle avonden. Op maandag tot en met zaterdag wordt overdag vier keer per uur gereden in Haarlem en ’s avonds wordt twee keer per uur gereden.
Op zondagen wordt in Haarlem minder gereden. In de middag en in de avond wordt niet vier keer per uur gereden, maar twee keer per uur.
Buslijn 4: Haarlem Schalkwijk – Heemstede – Vogelenzang
Lijn 4 rijdt niet meer tussen station Heemstede-Aerdenhout en Heemstede De Glip. Dit wordt deel van de route van lijn 9. Lijn 4 gaat rijden tussen Vogelenzang, Bennebroek, Heemstede De Glip, Haarlem Schalkwijk. In Schalkwijk rijdt de bus via het Spaarne Gasthuis en het winkelcentrum.
Buslijn 9: Vogelenzang – Heemstede – Bennebroek
De route van lijn 9 wordt langer: Lijn 9 rijdt ieder uur vanaf Vogelenzang via station Heemstede-Aerdenhout naar het centrum van Heemstede, De Glip en de halte Huis te Bennebroek in Bennebroek.
Buslijn 14: Heemstede – Haarlem – Spaarndam – Pont Buitenhuizen
De route van lijn 14 wordt korter. Lijn 14 rijdt niet meer van Hillegom naar Vogelenzang en Heemstede. Lijn 4 en lijn 9 zijn het alternatief. Lijn 14 rijdt vanaf station Heemstede-Aerdenhout via Haarlem centrum naar Haarlem Delftplein. Vanaf Haarlem Delftplein rijdt een aparte pendelbus op lijn 14 naar Spaarndam en Pont Buitenhuizen. Lijn 14 rijdt overal op de route maximaal 1x per uur.
Buslijn 15: Haarlem Station – Waarderpolder
Lijn 15 rijdt een aangepaste route door bedrijventerrein Waarderpolder. Vanaf station Haarlem rijdt de bus via de Oudeweg, station Spaarnwoude, IKEA, A. Hofmanweg naar de eindhalte Waarderweg. Lijn 15 rijdt heen en terug dezelfde route door de Waarderpolder. ’s Avonds worden extra ritten gereden die vanaf station Haarlem vertrekken om 19:52 en 22:46 uur.
Buslijn 73: Haarlem Schalkwijk – Station – Beverwijk – Uitgeest
Minder ritten op de route in Haarlem op piekmomenten. Onder piekmomenten wordt verstaan: op zaterdagmiddag en op alle avonden. Op maandag tot en met zaterdag wordt overdag vier keer per uur gereden in Haarlem en ’s avonds wordt twee keer per uur gereden.
Op zondagen wordt in Haarlem minder gereden. In de middag en in de avond wordt niet vier keer per uur gereden, maar twee keer per uur.
R-netlijn 385: IJmuiden – Haarlem station
Op werkdagen lagere frequentie in de spits (maximaal 6 keer per uur) en in de daluren (op werkdagen geen zes keer maar 4 keer per uur).
Nachtlijn N30: Amsterdam – Schiphol – Haarlem – IJmuiden
Lagere frequentie in de nacht van zaterdag op zondag (niet twee keer per uur, maar één keer per uur)
Nachtlijn N80: Amsterdam – Haarlem – Velserbroek – Beverwijk
Tot nader order rijdt deze lijn niet vanwege het geringe aantal passagiers op de nachtlijn.
Op werkdagen worden er vier ritten van lijn 2 opgeheven. Rit 1 met vertrek van Haarlem, Station om 05:59 uur, rit 2 met vertrek van Haarlem Station 05:54 uur, rit 17 met vertrek van Haarlem, Station om 08:08 uur en rit 78 met vertrek van Haarlem, Delftplein om 15:03 uur.
Op zaterdagen rijdt lijn 2 overdag niet langer vier keer per uur, maar twee keer per uur.
Buslijn 3: Haarlem Schalkwijk – Station – Velserbroek – IJmuiden
Minder ritten op de route in Haarlem op piekmomenten. Onder piekmomenten wordt verstaan: de spits op werkdagen, zaterdagmiddag en alle avonden. Op maandag tot en met zaterdag wordt overdag vier keer per uur gereden in Haarlem en ’s avonds wordt twee keer per uur gereden.
Op zondagen wordt in Haarlem minder gereden. In de middag en in de avond wordt niet vier keer per uur gereden, maar twee keer per uur.
Buslijn 4: Haarlem Schalkwijk – Heemstede – Vogelenzang
Lijn 4 rijdt niet meer tussen station Heemstede-Aerdenhout en Heemstede De Glip. Dit wordt deel van de route van lijn 9. Lijn 4 gaat rijden tussen Vogelenzang, Bennebroek, Heemstede De Glip, Haarlem Schalkwijk. In Schalkwijk rijdt de bus via het Spaarne Gasthuis en het winkelcentrum.
Buslijn 9: Vogelenzang – Heemstede – Bennebroek
De route van lijn 9 wordt langer: Lijn 9 rijdt ieder uur vanaf Vogelenzang via station Heemstede-Aerdenhout naar het centrum van Heemstede, De Glip en de halte Huis te Bennebroek in Bennebroek.
Buslijn 14: Heemstede – Haarlem – Spaarndam – Pont Buitenhuizen
De route van lijn 14 wordt korter. Lijn 14 rijdt niet meer van Hillegom naar Vogelenzang en Heemstede. Lijn 4 en lijn 9 zijn het alternatief. Lijn 14 rijdt vanaf station Heemstede-Aerdenhout via Haarlem centrum naar Haarlem Delftplein. Vanaf Haarlem Delftplein rijdt een aparte pendelbus op lijn 14 naar Spaarndam en Pont Buitenhuizen. Lijn 14 rijdt overal op de route maximaal 1x per uur.
Buslijn 15: Haarlem Station – Waarderpolder
Lijn 15 rijdt een aangepaste route door bedrijventerrein Waarderpolder. Vanaf station Haarlem rijdt de bus via de Oudeweg, station Spaarnwoude, IKEA, A. Hofmanweg naar de eindhalte Waarderweg. Lijn 15 rijdt heen en terug dezelfde route door de Waarderpolder. ’s Avonds worden extra ritten gereden die vanaf station Haarlem vertrekken om 19:52 en 22:46 uur.
Buslijn 73: Haarlem Schalkwijk – Station – Beverwijk – Uitgeest
Minder ritten op de route in Haarlem op piekmomenten. Onder piekmomenten wordt verstaan: op zaterdagmiddag en op alle avonden. Op maandag tot en met zaterdag wordt overdag vier keer per uur gereden in Haarlem en ’s avonds wordt twee keer per uur gereden.
Op zondagen wordt in Haarlem minder gereden. In de middag en in de avond wordt niet vier keer per uur gereden, maar twee keer per uur.
R-netlijn 385: IJmuiden – Haarlem station
Op werkdagen lagere frequentie in de spits (maximaal 6 keer per uur) en in de daluren (op werkdagen geen zes keer maar 4 keer per uur).
Nachtlijn N30: Amsterdam – Schiphol – Haarlem – IJmuiden
Lagere frequentie in de nacht van zaterdag op zondag (niet twee keer per uur, maar één keer per uur)
Nachtlijn N80: Amsterdam – Haarlem – Velserbroek – Beverwijk
Tot nader order rijdt deze lijn niet vanwege het geringe aantal passagiers op de nachtlijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Nou, met name op 14 zo te zien. Op 4 en 9 het vooral een ruil van twee stukjes waardoor de 4 niet zo'n apart stuk heen en weer meer heeft (en een heel klein stukje van lijn 14 komt nog aan lijn 9 vast te zitten.TheAgedGamerYt schreef: ↑do 19 nov 2020, 19:49Zo te zien wordt er veel veranderd op de lijnen 4, 9 En 14.
Overigens wordt lijn 9 daarmee bijna, maar net niet helemaal, een ringlijn. De lijnen 4, 9 en 14 kunnen echter tegelijk ook nergens meer op elkaar door rijden zoals nu, dat lijkt me nog een aardig gewissel met chauffeurs opleveren om met name die van lijn 9 ergens op een pauzelocatie te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Op lijn 14 is het richting Hillegom in de huidige situatie anders ook een grote grap met feitelijk drie(!) overstappen onder hetzelfde lijnnummer. Dat wordt met de nieuwe lijnvoering wel iets verholpen. Overigens lijkt het erop dat de verbinding met Hillegom met deze wijzigingen wel de nek wordt omgedraaid en dat reizigers vanuit Vogelenzang weer moeten terugsteken via Heemstede-Aerdenhout.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De 3 Iveco Crossways zijn weer terug naar Zeeland.
De 5572 rijdt nu op lijn 53 (Middelburg-Domburg)
De 5575 rijdt nu op lijn 57 (Middelburg-Vlissingen)
De 5585 rijdt nu op lijn 647 (Domburg-Krabbendijke)
De 5572 rijdt nu op lijn 53 (Middelburg-Domburg)
De 5575 rijdt nu op lijn 57 (Middelburg-Vlissingen)
De 5585 rijdt nu op lijn 647 (Domburg-Krabbendijke)
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De dienstregeling staat in OVinfo, er lijkt wel soort van een ringlijn te ontstaan, namelijk: [lijn 4] Schalkwijk - De Glip - Bennebroek - Vogelenzang [lijn 9] - Heemstede station - De Glip - Bennebroek [en dan weer terug]. De verbinding Bennebroek - Heemstede station die ik nog wel eens nam, loopt dan bijvoorbeeld voortaan via Vogelenzang in plaats van via De Glip. Dat wordt even wennen gok ikDaniel schreef: ↑do 19 nov 2020, 22:13Nou, met name op 14 zo te zien. Op 4 en 9 het vooral een ruil van twee stukjes waardoor de 4 niet zo'n apart stuk heen en weer meer heeft (en een heel klein stukje van lijn 14 komt nog aan lijn 9 vast te zitten.TheAgedGamerYt schreef: ↑do 19 nov 2020, 19:49Zo te zien wordt er veel veranderd op de lijnen 4, 9 En 14.
Overigens wordt lijn 9 daarmee bijna, maar net niet helemaal, een ringlijn. De lijnen 4, 9 en 14 kunnen echter tegelijk ook nergens meer op elkaar door rijden zoals nu, dat lijkt me nog een aardig gewissel met chauffeurs opleveren om met name die van lijn 9 ergens op een pauzelocatie te krijgen.
Lijn 14 lijkt hier dan inderdaad wel los van te staan. Kan de combinatie lijn 4 / 9 dan niet ook op Schalkwijk Centrum pauzeren (en opladen)?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Volgens mij staat er nu wat anders dan toen ik het lijstje wijzigingen op de Connexxion-site las, maar zo'n rondje rijden voorkomt in elk geval dat je moet keren in Vogelenzang (wat niet echt gaat, zeker niet zolang er tijdelijk grote bussen rijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ik ben wel blij dat lijn 14 weer doorgaand over station Haarlem gaat rijden. Nu heb je vanaf Buitenhuizen naar Hillegom overstappen in Haarlem-Noord (oke, tijdelijk...), station Haarlem en station Heemstede-Aerdenhout
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Op station Haarlem hoef je nu niet over te stappen, daar gaat dezelfde bus door (OK, hij staat wel een kwartier stil)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
VDL Midcity 7671 Rijdt weer, ik denk dat die Midcity's coronaproef zijn.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Op de site van het Rocov-nh staat een "Advies over het transitieplan -15% 2021" voor Haarlem / IJmond.
https://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/ ... jan-21.doc
Hierin staat o.a. dat Connexxion voornemens is om het lijnennet in Beverwijk en Heemskerk in december te gaan aanpassen aan de geringe vraag.
https://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/ ... jan-21.doc
Hierin staat o.a. dat Connexxion voornemens is om het lijnennet in Beverwijk en Heemskerk in december te gaan aanpassen aan de geringe vraag.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Snap wel dat vervoerbedrijven over bezuinigingen nadenken, maar dit gaat dan op vanaf december 2021 voor dienstregeling jaar 2022. Alles kan grotendeels wel weer naar normaal tegen die tijd, denk ik zo maar. Wie zal het zeggen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Wat is de reden dat lijn 71 in Heemskerk vanaf de J. Ligthartstraat direct naar de Van Riemsdijklaan rijdt en, in tegenstelling tot lijn 73, de twee tussenliggende haltes Breedslaglaan en Plesmanweg overslaat? Is hier een specifieke reden voor?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Lijn 71 is een sneldienst die slaat wat haltes over rijd ook niet helemaal dezelfde route
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Mijn ervaring is dat beide routes even snel zijn. Bij gelijk vertrek uit Beverwijk rijden de 71 en 74 (zelfde route als 73 op dit deel) veelal achter elkaar tussen de Van Riemsdijklaan en Ruysdaelstraat/Centrum. Soms houdt de 74 de 71 dan zelfs op door te moeten halteren bij 1 van de 2 genoemde haltes.
Heemskerk zou een meer hoogwaardige OV verbinding kunnen gebruiken. Van de NS verwacht ik geen verbeteringen, en dan heb je bovendien nog het probleem van de ligging van station Heemskerk. Dus bussen zijn dan de meest voor de hand liggende optie. Het is geprobeerd met de invoering van de 71, maar in de praktijk merk je hier eigenlijk niets van. Ik zou volop inzetten op het verhogen van de frequentie van de 73, om zo veel mogelijk aansluitingen te geven op de trein (met het oog op PHS Uitgeest-A'dam).
Heemskerk zou een meer hoogwaardige OV verbinding kunnen gebruiken. Van de NS verwacht ik geen verbeteringen, en dan heb je bovendien nog het probleem van de ligging van station Heemskerk. Dus bussen zijn dan de meest voor de hand liggende optie. Het is geprobeerd met de invoering van de 71, maar in de praktijk merk je hier eigenlijk niets van. Ik zou volop inzetten op het verhogen van de frequentie van de 73, om zo veel mogelijk aansluitingen te geven op de trein (met het oog op PHS Uitgeest-A'dam).
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Het Rocov heeft advies uitgebracht op de drg-2022.
zie: https://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/ ... J-2022.pdf
Blijkbaar gaat er rond Beverwijk en Heemskerk best wel wat veranderen (maar wat precies, dat blijkt duidelijk niet uit het advies).
En lijn 14 wordt in Haarlem gesplitst in lijn 11 en 14.
zie: https://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/ ... J-2022.pdf
Blijkbaar gaat er rond Beverwijk en Heemskerk best wel wat veranderen (maar wat precies, dat blijkt duidelijk niet uit het advies).
En lijn 14 wordt in Haarlem gesplitst in lijn 11 en 14.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Connexxion gaat nog een keer snijden in het aantal ritten: Link
Juist nu het weer beter gaat, gaat Connexxion schrappen. Ik snap dat het door de zomer misschien rustiger is, maar het zou mij niets verbazen als het in september gewoon weer volle bak wordt.
Juist nu het weer beter gaat, gaat Connexxion schrappen. Ik snap dat het door de zomer misschien rustiger is, maar het zou mij niets verbazen als het in september gewoon weer volle bak wordt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten