Het derde perron zit er niet bij, want dat zat ook niet in het oorspronkelijke pakket. De hele boel is alleen opgesplitst en opnieuw aanbesteed, de handige extra's als dat perron moeten daar nog bijgeflanst worden. Het zal mij benieuwen.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Hoogstwaarschijnlijk zie je het niet te somber in
Het derde perron zit er niet bij, want dat zat ook niet in het oorspronkelijke pakket. De hele boel is alleen opgesplitst en opnieuw aanbesteed, de handige extra's als dat perron moeten daar nog bijgeflanst worden. Het zal mij benieuwen.
Het derde perron zit er niet bij, want dat zat ook niet in het oorspronkelijke pakket. De hele boel is alleen opgesplitst en opnieuw aanbesteed, de handige extra's als dat perron moeten daar nog bijgeflanst worden. Het zal mij benieuwen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik vind het vooral vreemd dat de Brittenpassage in 2027 in gebruik genomen moet worden om de Minervapassage te kunnen gaan verbreden, terwijl die eerste niet onder de beide bestaande rijbanen van de snelweg gepland staat. En de zuidelijke rijbaan wordt pas in 2031 ondergronds opgeleverd, en de noordelijke zelfs pas in 2035. Zolang de ondergrondse niet klaar zijn, liggen de bovengrondse nog behoorlijk in de weg.
Wordt de Brittenpassage dus alsnog ook onder de bestaande bovengrondse rijbanen van de snelweg aangelegd, of is hier nu serieus van plan een passage in gebruik te gaan nemen die alleen tussen de perrons onderling bruikbaar wordt?
Ook lijkt het nieuwe busstation, die bij mijn weten bovenop de noordelijke rijbaan cq op de plek van de huidige noordelijke rijbaan zou komen, enkele jaren eerder opgeleverd dan de noordelijke rijbaan zelf (2031 vs 2035). Hetzelfde geldt voor het tramstation en de zuidelijke rijbaan (2031 vs 2034).
Of ik snap hier iets niet, of er klopt gewoon geen zak van deze planning.
Wordt de Brittenpassage dus alsnog ook onder de bestaande bovengrondse rijbanen van de snelweg aangelegd, of is hier nu serieus van plan een passage in gebruik te gaan nemen die alleen tussen de perrons onderling bruikbaar wordt?
Ook lijkt het nieuwe busstation, die bij mijn weten bovenop de noordelijke rijbaan cq op de plek van de huidige noordelijke rijbaan zou komen, enkele jaren eerder opgeleverd dan de noordelijke rijbaan zelf (2031 vs 2035). Hetzelfde geldt voor het tramstation en de zuidelijke rijbaan (2031 vs 2034).
Of ik snap hier iets niet, of er klopt gewoon geen zak van deze planning.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik lees helemaal niets over het omklappen van het metrostation, of vergis ik me?
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik neem aan dat we een hoop hinder op de A10 kunnen verwachten om deze planning waar te maken. Ze zouden bijvoorbeeld beide rijrichtingen door een van de tunnels kunnen halen voor de periode tussen 2031 en 2035. Voor de Brittenpassage neem ik aan dat ze hem wel naar beide kanten door zullen trekken, maar er is inderdaad nog veel onduidelijk in deze planning.
In de reacties stelt iemand van Zuidasdok dat de Brittenpassage anno 2027 ook "extra opgangen naar de metro" moet hebben, dus tegen die tijd zou het gebeurd moeten zijn. Maar opnieuw zeer onduidelijk.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het eerste, gok ik. Een stukje ontbrekende kennis is ongetwijfeld, dat de Brittenpassage aan de noordkant aan gaat sluiten op de resten van de parkeergarage van het daar gelegen gebouw "Atrium", die zich onder de noordelijke rijbaan bevindt. Over de zuidelijke rijbaan heb ik geen inlichtingen, anders dan dat er wel eens van een zelfde soort tijdelijke tunnellconstructie gebruik gemaakt zou kunnen worden als onlangs aan de zuidzijde van wat volgens mij de Minervapassage heet is toegepast. Een betonnen koker die in een weekend onder de rijbaan geschoven is, dus.Wievank schreef: ↑vr 02 jul 2021, 13:13 Wordt de Brittenpassage dus alsnog ook onder de bestaande bovengrondse rijbanen van de snelweg aangelegd, of is hier nu serieus van plan een passage in gebruik te gaan nemen die alleen tussen de perrons onderling bruikbaar wordt?
[...]
Of ik snap hier iets niet, of er klopt gewoon geen zak van deze planning.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ze zullen tijdens de bouw wel meer van dit soort vervelende puntjes ontdekken. Ik verwacht ook dat het ongeveer twee keer zo duur wordt en twee keer zoveel gaat kosten. Maar dan wordt het wél heel mooi met prachtige decoratieve wand- en plafondelementen in de stationstunnel
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Op de agenda voor de Regioraad staan de hoofdlijnen van de vervoerplannen voor 2022. Agendapunt 6.1.7.
agenda en stukken
Samenvatting voor Amsterdam:
Naar aanleiding van het beschikbaar blijven van de BVOV is het GVB gevraagd om het niveau van 2021 te continueren, met alleen een aantal vervoerkundige aanpassingen.
- Spitslijn Dijkgraafplein - Surinameplein (met waarschijnlijk lagere frequentie voor lijn 1/17).
- Avondspitstijd wordt verlengd om spreiding te stimuleren.
- Lijn 36 rijdt voortaan in Sloterdijk over de A10 en niet meer naar Amerbos.
- Metrolijn 50, 51, 53 en 54 rijden tot 20:00 elke 10 minuten, ook in het weekend.
agenda en stukken
Samenvatting voor Amsterdam:
Naar aanleiding van het beschikbaar blijven van de BVOV is het GVB gevraagd om het niveau van 2021 te continueren, met alleen een aantal vervoerkundige aanpassingen.
- Spitslijn Dijkgraafplein - Surinameplein (met waarschijnlijk lagere frequentie voor lijn 1/17).
- Avondspitstijd wordt verlengd om spreiding te stimuleren.
- Lijn 36 rijdt voortaan in Sloterdijk over de A10 en niet meer naar Amerbos.
- Metrolijn 50, 51, 53 en 54 rijden tot 20:00 elke 10 minuten, ook in het weekend.
Laatst gewijzigd door IC140 op za 03 jul 2021, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Waar lees je in dat document de genoemde vervoerkundige aanpassingen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Bijlage 1 op pagina 6.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Moesten de reizigers staan omdat er geen vrije zitplaatsen waren of omdat men niet naast een vreemde wilde zitten?
Maar buiten dat, hoort lijn 15 naar mijn weten ook met gelede bussen te rijden.
Maar buiten dat, hoort lijn 15 naar mijn weten ook met gelede bussen te rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
zowel op 15 als 18 is het al maanden een wisselende mix
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik lees in Bijlage 1 wel dat er wijzigingen zijn voor lijn 17 en 27, maar ik lees niet wat die wijzigingen zijn.IC140 schreef: ↑za 03 jul 2021, 11:51 Op de agenda voor de Regioraad staan de hoofdlijnen van de vervoerplannen voor 2022. Agendapunt 6.1.7.
agenda en stukken
Samenvatting voor Amsterdam:
<knip>
- Spitslijn Osdorpplein - Surinameplein (met waarschijnlijk lagere frequentie voor lijn 1/17).
Wordt lijn 27 dan een spitslijn tussen Osdorpplein en Surinameplein?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zittend in de trein zie ik rond de metrosporen betonwerkzaamheden die lijken op een aanzetvoornieuwe perrons.Casper schreef: ↑vr 02 jul 2021, 13:38 Ik neem aan dat we een hoop hinder op de A10 kunnen verwachten om deze planning waar te maken. Ze zouden bijvoorbeeld beide rijrichtingen door een van de tunnels kunnen halen voor de periode tussen 2031 en 2035. Voor de Brittenpassage neem ik aan dat ze hem wel naar beide kanten door zullen trekken, maar er is inderdaad nog veel onduidelijk in deze planning.
In de reacties stelt iemand van Zuidasdok dat de Brittenpassage anno 2027 ook "extra opgangen naar de metro" moet hebben, dus tegen die tijd zou het gebeurd moeten zijn. Maar opnieuw zeer onduidelijk.
Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Tweemaal excuus.Meltrain schreef:Ik lees in Bijlage 1 wel dat er wijzigingen zijn voor lijn 17 en 27, maar ik lees niet wat die wijzigingen zijn.IC140 schreef: ↑za 03 jul 2021, 11:51 Op de agenda voor de Regioraad staan de hoofdlijnen van de vervoerplannen voor 2022. Agendapunt 6.1.7.
agenda en stukken
Samenvatting voor Amsterdam:
<knip>
- Spitslijn Osdorpplein - Surinameplein (met waarschijnlijk lagere frequentie voor lijn 1/17).
Wordt lijn 27 dan een spitslijn tussen Osdorpplein en Surinameplein?
De inhoud van die wijziging stond toegelicht in het advies van de RAR. Ik zie echter dat ik een typefout heb gemaakt. Lijn 27 betreft Dijkgraafplein - Surinameplein. Aangepast in oorspronkelijke post.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Je kan toch ook pauzeren op het Dijkgraafsplein?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Tramlijn.
De Curacaostraat (bollenveld) is inderdaad niet handig om als eindpunt te fungeren vanaf Osdorp, maar aangezien de route Dijkgraafplein - Surinameplein vrij kort is zal er wel gepauzeerd worden op Dijkgraafplein. Ik ga er vanuit dat lijn 27 op het Surinameplein alleen een rondje circuit rijdt en dan meteen terug gaat naar Osdorp.
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dan moet er een wissel in het Surinameplein-circuit geëlektrificeerd worden. En het lijkt me ook een gedoe op het Dijkgraafplein, met 1 halteperron en standplaats van de trams best een eind van het personeelshuisje.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat zou logischerwijs het wissel richting de Overtoomsesluis moeten zijn. Dat lijkt me de enige die bijna nooit afbuigend bereden wordt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Inderdaad deze: https://goo.gl/maps/XEwSYQ8bBC9pLx4W9
Geen lamp die de wisselstand aanduid en er staat een H op het wegdek. Maargoed, als dat het grootste probleem is?
Geen lamp die de wisselstand aanduid en er staat een H op het wegdek. Maargoed, als dat het grootste probleem is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten