Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dat (eerste) weet ik, maar ik reageerde dan ook op de opmerking van Bemined dat het "ook qua materieelomloop kan het gunstiger zijn omdat je mogelijk minder trams nodig hebt voor dezelfde frequentie".
Lijn 5 stopte volgens mij gewoon bij alle haltes en was dus een versterking van lijn 9, maar geen versnelling. Toen het bij P+R Hoornwijck nog een Dagkaart voor €2,- voor 5 personen kon kopen, heb ik vaak genoeg gebruik gemaakt van die lijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Suus schreef: ↑vr 23 jul 2021, 19:45De strand-express rijdt als extra naast de normale lijndienst van lijn 9
Bovenop de normale lijn 9 of bovenop de huidige zomerse versterkingsritten? Want als je die meerekent gaat je er wel op achteruit, maar ten opzichte van de normale dienstregeling niet.
De Strandexpress reed bovenop de normale dienstregeling van lijn 9. Tijdens de zomervakantie is de frequentie op lijn 9 sowieso al verhoogd en rijdt de Strandexpress niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ik zit in de trein van Etten-Leur naar Roosendaal, staat er ineens een oude HTM-bus naast het spoor in een willekeurig weiland. De 203 als ik het snel genoeg kon zien. Hoe komt die daar nou
(Jajaja, Roosendaal ligt niet in Haaglanden, maar het ging om de bus die er overduidelijk wel vandaan kwam.)
Gisterochtend rond 11:00 wou ik tram 9 nemen van de halte Kurhaus naar het CS. Enkele mensen van HTM die bij de halte stonden vertelde me dat tram 9 niet reed door een kabelbreuk. Het advies was om bus 22 of tram 1 te nemen. Goed, dan maar met tram 1 naar HS (toevallig mocht ik in de “bikinilijn” stappen). Onderweg zag ik dat de trams van lijn 1 richting Scheveningen flink vol zaten. Tussen de Mauritskade en Kneuterdijk volgde een bericht dat tram 1 niet via het centrum kon rijden door een defect voertuig. Er werd een omleiding gevolgd vanaf de Kneuterdijk via Lange Vijverberg, CS en het Weteringplein. Er zou niet gestopt worden op CS, omdat de tram daar via de middensporen zou gaan en de GTL’s geen deuren aan de linkerkant hebben. Maar bij het CS reden we toch via het rechterspoor en mochten we alsnog uitstappen.
Overigens zag ik dat tram 3A en 4A tot de Brouwersgracht reden, tram 2 reed via tram 11 naar CS.
en ik meen me te herinneren dat daardoor de afstand tussen de draaistellen en daardoor de uitslag in een boog voor all drie de bakken gelijk werd [verzoek bestuurders]
htm_tram schreef: ↑zo 29 aug 2021, 16:10
Mij was verteld dat zowel de a en de b bak allebei 20 cm langer zijn waardoor het totaal 40 cm langer is dan de 3000 serie.
Meningen verschillen, maar ik vind dat de GTL's er tegenwoordig totaal niet meer uitzien vergeleken met vroeger puur door die botsneus en "geupdate" kleurstelling. Vond de proef kleurstelling die ze destijds op de 3116 hadden uitgeprobeerd helemaal niet verkeerd. Hett oogde fris en modern wat toen ook uniformiteit zou uitstralen samen met de bussen. Maar goed, ze gaan toch bijna met pensioen.
Een gelede R-Net Citaro op lijn 455 vanmiddag: de 1104 als rit 1095 (omloop 354 van Zoetermeer).
Normaal rijden de gelede R-Netters alleen op de 456 (stalling Den Haag).
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Vanwege de protesten rijden enkele lijnen niet meer naar Den Haag CS maar naar Voorburg:
EBS Haaglanden schreef:
Door protestdemonstraties is Den Haag CS op dit moment niet bereikbaar voor onze bussen. Lijn 43,44, 45 en 46 rijden tot nader bericht van-naar #Voorburg station. #ebs-ov
De HTM 1033 is ingezet voor de afvoer van de betogers. Een paar van hun hadden moeite zich tussen hun lotgenoten in de bus te begeven waardoor enkele bloedend uit de bus werden afgevoerd. [Zie regio15] Prettig idee als je nu deze bus neemt.
Overigens is halte Prins Clauslaan een zeer ongelukkige plek om een protest tegen de klimaatverslechtering te houden aangezien daar natuurlijk meerdere buslijnen langs gaan die reizigers naar bestemmingen buiten Den Haag brengen en daarmee velen "auto-kilometers" bespaard (zouden) blijven.
"Man overleden nadat drie jongens hem in Ypenburg voor tram duwen, politie houdt zoektocht in de wijk"
Een man is maandagavond overleden na een aanrijding met een tram op de Anthony Fokkersingel in Ypenburg, zo meldt de politie. Volgens getuigen zou de man door drie jongens voor de tram zijn geduwd. ,,Een onderzoek naar de oorzaak van deze aanrijding wordt opgestart”, meldt de politie.
De politie kan het echter nog niet bevestigen of de man inderdaad is geduwd. Wel is er gisteravond een Burgernetmelding geweest waarin werd gevraagd te zoeken naar drie donkergetinte jongens met hoodies in verband met dit incident, wat suggereert dat de politie het verhaal van het duwen serieus neemt en verdachten op het oog heeft.