Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Rond Arnolduspark gaat 1x/uur een nieuwe lijn 160 rijden.
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In plaats van "creditcard" bedoelt TLP waarschijnlijk een rekening achteraf.
Inmiddels is de lijnenkaart beschikbaar. Daarop staat de halte De Loeten als "toekomstig". De veiling wordt blijkbaar vooralsnog bediend via een op-en-neertje naar de bestaande halte Floraholland Hoofdingang op het veilingterrein.
Inmiddels is de lijnenkaart beschikbaar. Daarop staat de halte De Loeten als "toekomstig". De veiling wordt blijkbaar vooralsnog bediend via een op-en-neertje naar de bestaande halte Floraholland Hoofdingang op het veilingterrein.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Die rijdt al sinds 3 januari 2021
Ik vind het wel een beetje slordig dat in Amsterdam-Zuidoost de lijnen 202 en 209 op de kaart staan, die al in juli zijn opgeheven…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Jammer dat de 357 niet doorrijdt tot Aalsmeer Centrum. Nu heeft alleen Aalsmeer-zuid een rechtstreekse verbinding met Amstelveen en Amsterdam.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik zie dat bij Metro Amstelveenseweg vergeten is om lijn M51 te noemen als doorgaande lijn, er is alleen ingetekend dat lijn M50 er stopt. De Amstelveenseweg [M] is toch een belangrijk overstappunt van bus/tram op metro en andersom. Slordig.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
En wel 1x/uur doordeweeks overdag. Lijn 174 rijdt sinds 2018 van maandag tot en met zaterdag overdag de ronde door Amstelveen en de gaten die daar 's avonds en op zondag zijn worden wel opgevuld, maar in Arnolduspark niet.
Lijn 358 gaat Aalsmeer-Zuid overslaan op weg naar Kudelstaart en doet dus geen extra haltes aan ten opzichte van lijn 357.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Inderdaad bedoelde ik een rekening achteraf.diederickx schreef: ↑vr 26 nov 2021, 11:50 In plaats van "creditcard" bedoelt TLP waarschijnlijk een rekening achteraf.
Inmiddels is de lijnenkaart beschikbaar. Daarop staat de halte De Loeten als "toekomstig". De veiling wordt blijkbaar vooralsnog bediend via een op-en-neertje naar de bestaande halte Floraholland Hoofdingang op het veilingterrein.
Op de kaart staat overigens dat zowel de 257 als de 271 zouden eindigen bij de bloemenveiling, maar volgens de dienstregeling "blijft" de 257 toch echt doorrijden naar het busstation...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dienstregeling 257 die op CXX.nl staat, klopt sowieso niet.
https://www.connexxion.nl/nl/resultaten ... ectionId=0
Er zouden 2 bussen rijden. Één vanaf Elandsgracht en één vanaf H’meer circuit, enkele minuten na elkaar. Denk dat Connexxion daar nog even naar moet kijken. Denk dat eindpunt FloraHolland wel klopt voor lijn 257.
https://www.connexxion.nl/nl/resultaten ... ectionId=0
Er zouden 2 bussen rijden. Één vanaf Elandsgracht en één vanaf H’meer circuit, enkele minuten na elkaar. Denk dat Connexxion daar nog even naar moet kijken. Denk dat eindpunt FloraHolland wel klopt voor lijn 257.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Er is daar geen keerfaciliteit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ze hadden lijn 357 eventueel wel naar Knooppunt Schiphol Zuid kunnen laten rijden. Een zeer groot deel van de busbaan wordt nu door slechts één lijn bediend.
Ik vind het ook wel raar dat een aantal haltes van lijn 358 in Aalsmeer komt te vervallen.
ook vraag ik me af of alleen lijn 130 wel voldoende capaciteit heeft tussen Uithoorn en Mijdrecht.
Ik vind het ook wel raar dat een aantal haltes van lijn 358 in Aalsmeer komt te vervallen.
ook vraag ik me af of alleen lijn 130 wel voldoende capaciteit heeft tussen Uithoorn en Mijdrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
@Meltrain: ik ga er van uit dat lijn 342 ooit weer terug komt en dan (zoals oorspronkelijk ook de bedoeling was) vanaf Mijdrecht via Uithoorn/Aalsmeer over de nieuwe busbaan naar Schiphol rijdt.
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Keren zal wel lukken - het wemelt daar inmiddels van de rotondes - maar de vertrektijd afwachten wordt lastig op een busbaan zonder haltekommen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Huh? De rit van lijn 357 die deze lijn overneemt rijdt nu "ook" door naar het Hortensiaplein, aldaar wordt net als op het busstation aansluiting geboden op lijn 340 naar Haarlem. De versterkingsrit vanaf de Elandsgracht (alleen op donderdag en vrijdag) is misschien wat vreemd en wellicht niet noodzakelijk, maar sluit (op vrijdag althans) wel aan op het nachtnet van donderdagnacht.
Bij Knooppunt Schiphol Zuid is er nog minder mogelijkheid om te keren dan bij Aalsmeer West/Centrum. Bovendien, wat is er mis met dat een busbaan door één lijn bediend wordt? Er bestaat ook zoiets als hoogfrequent overstappen. De dienstregeling is niet zo strak dat er een vaste, korte overstaptijd ontstaat, maar met 8x/uur zal het voor de meeste reizigers wel gaan werken.
Ik vind het in zoverre raar omdat een heen-en-weertje naar het busstation in combinatie met de extra hoge belasting van de kruising met de Legmeerdijk vermeden had kunnen worden als via Aalsmeer-Zuid gereden was blijven worden, maar het past wel binnen de filosofie om een gebied binnen 800 in plaats van 400 meter te ontsluiten met R-netlijnen. En onder niet al te drukke verkeersomstandigheden zou het heen-en-weertje via het busstation best wel eens 1-2 minuten sneller kunnen zijn.Ik vind het ook wel raar dat een aantal haltes van lijn 358 in Aalsmeer komt te vervallen.
Capaciteit verwacht ik wel, omdat de verbinding tussen Uithoorn en de Ronde Venen niet enorm populair is (lijn 340 stond sowieso in de afschaalscenario's van vervoerplan 2022 al op de nominatie om ingekort te worden) en doorgaande reizigers naar bijvoorbeeld Woerden of Loenen vanzelf wel naar andere reismogelijkheden gaan zoeken als lijn 130 niet meer gunstig is. Maar het zou wel beter zijn als in ieder geval lijn 130 4x/uur zou gaan rijden vanwege de treinverbinding Breukelen-Utrecht. Maar ja, daar wil Syntus vanwege corona begrijpelijkerwijs nog niet aan.ook vraag ik me af of alleen lijn 130 wel voldoende capaciteit heeft tussen Uithoorn en Mijdrecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Lijn 130 rijdt in beide spitsen anders gewoon 4x/uur, vanwege de ligging van de treinen in Breukelen is het alleen geen net 15-minuten interval. En tussen Mijdrecht en Uithoorn worden in de ochtendspits ook nog wat extra ritten geboden door lijn 123.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het is denk ik ook een probleem dat de plannen voor de busbaan al gereed waren voor de uitrol van R-net. Nu zou je zeggen dat een busstation bij de Bloemenveiling logischer had geleken. Ruimte genoeg in dit weiland:Ze hadden lijn 357 eventueel wel naar Knooppunt Schiphol Zuid kunnen laten rijden. Een zeer groot deel van de busbaan wordt nu door slechts één lijn bediend.
Ik vind het ook wel raar dat een aantal haltes van lijn 358 in Aalsmeer komt te vervallen.
https://goo.gl/maps/qFYzWaZUBSvWzwYLA
Je had daar dan de R-netknoop kunnen leggen en Aalsmeer ook bedienen met de 171 en de 198 niet opheffen. Nu zit je nog steeds met een tamelijk jammerlijke insteker. Aan de andere kant, de haltes die in Aalsmeer worden opgeheven werden niet veel gebruikt. Zwarteweg en Hortensiaplein hebben nu een goede R-netverbinding, dus dat is hetzelfde gebleven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Volgens mij doe je niemand een plezier met een busstation op die locatie, in the middle of nowhere; je dwingt dan vrijwel iedereen die met bus 357/358 uit Amsterdam komt met bestemming Aalsmeer, om over te stappen op natransport van welke aard dan ook (en vice versa).
Bovendien is die "jammerlijke insteker" een kunstmatig gevolg van de gekozen lijnvoering. Als Kudelstaart bediend zou worden door lijn 171 in plaats van 358 (ik claim niet het auteurschap van dit idee, dat komt aan anderen toe), dan zou de insteker verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Bovendien is die "jammerlijke insteker" een kunstmatig gevolg van de gekozen lijnvoering. Als Kudelstaart bediend zou worden door lijn 171 in plaats van 358 (ik claim niet het auteurschap van dit idee, dat komt aan anderen toe), dan zou de insteker verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Nu lijn 342 er (tijdelijk) niet is, zou je als tussenoplossing wellicht een paar ritten van lijn 357 kunnen laten doorrijden naar Schiphol. Je zorgt er zo voor dat een grote deel van Aalsmeer een goede verbinding met Amstelveen/Amsterdam krijgt en met Schiphol.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Busstation Zwarteweg is niet veel beter. Het is voor de wijken in de omgeving prettig dat het op loop/fietsafstand is, maar de belangrijkste bestemmingen in Aalsmeer, daar moet je toch voor overstappen op de 340 bundel.Volgens mij doe je niemand een plezier met een busstation op die locatie, in the middle of nowhere; je dwingt dan vrijwel iedereen die met bus 357/358 uit Amsterdam komt met bestemming Aalsmeer, om over te stappen op natransport van welke aard dan ook (en vice versa).
Kudelstaart is jarenlang bediend door lijn 171 of 172; dus in feite is dat gewoon de route van medio jaren '90 terug.Als Kudelstaart bediend zou worden door lijn 171 in plaats van 358 (ik claim niet het auteurschap van dit idee, dat komt aan anderen toe),
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dank voor de opmerkingen, ik neem dit intern mee voor de volgende editie.
Op vrijdag rijdt er een versterkingsrit en de lijn rijdt door naar Aalsmeer Busstation.fred1954 schreef: ↑vr 26 nov 2021, 15:15 Dienstregeling 257 die op CXX.nl staat, klopt sowieso niet. (...)
Er zouden 2 bussen rijden. Één vanaf Elandsgracht en één vanaf H’meer circuit, enkele minuten na elkaar. Denk dat Connexxion daar nog even naar moet kijken. Denk dat eindpunt FloraHolland wel klopt voor lijn 257.
Vanaf komende dienstregeling wordt lijn 271 overigens uitgevoerd met een dubbeldekker.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Die versterkingsrit van lijn 257 rijdt ook op donderdag volgens de dienstregeling.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
@Milco, dank . Ik begrijp het nu, maar op www.Connexxion.nl/2022 staat:
“Lijn 257 Amsterdam Haarlemmermeerstation – Aalsmeer Busstation
Deze lijn is nieuw en bestaat uit slechts 1 rit. Deze rit rijdt heel vroeg in de ochtend naar Floraholland via het veilingterrein naar het nieuwe busstation Aalsmeer”
Maar ik zie inderdaad op ma/di/wo 1 rit en do/vr 2 ritten. Apart!
“Lijn 257 Amsterdam Haarlemmermeerstation – Aalsmeer Busstation
Deze lijn is nieuw en bestaat uit slechts 1 rit. Deze rit rijdt heel vroeg in de ochtend naar Floraholland via het veilingterrein naar het nieuwe busstation Aalsmeer”
Maar ik zie inderdaad op ma/di/wo 1 rit en do/vr 2 ritten. Apart!
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Klein verschil tussen de tekst ter publicatie en het daadwerkelijk aantal ritten, gezien beide ritten vrijwel achter elkaar aan rijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Wat betreft de rittenverdeling op lijn 257 heb ik wel een opmerking: naast dat de versterkingsrit alleen op vrijdagochtend logisch lijkt omdat dan ook het nachtnet rijdt, vind ik het vreemd dat deze rit vóór de reguliere rit uitrijdt in plaats van er achteraan. Ik zou zeggen dat de reguliere rit daardoor voor spek en bonen rijdt en de versterkingsrit mogelijk te druk wordt. Als dat niet zo is zou de versterkingsrit net zo goed alleen kunnen rijden. Zou deze rit overigens niet vanaf het Centraal Station kunnen rijden omdat (net als in eerdere uren) er toch al een bus als lijn N57 aankomt? De nachttrein rijdt ook nog op dat tijdstip en daar kan dan mooi op aangesloten worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Noord-Holland steekt 8 miljoen in nieuw Haarlems OV-knooppunt: https://www.ovpro.nl/bus/2021/12/01/noo ... knooppunt/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten