Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
HSG3
Berichten: 165
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Citea 1134 is sinds kort voorzien van totaalreclame van Gamma, voor de opening van het nieuwe filiaal bij Rotterdam Stadion.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Weet iemand wat voor pendelbus gebruikt werd bij de afsluiting van de Lage Erfbrug? Ik heb gisteren bijna een kwartier gewacht, maar geen bus gezien. (Ook geen deelfietsen overigens. :s)
Vanaf morgen wordt de pendelbus vervangen door een veerpont.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Er staat tegenwoordig regelmatig een busje met RET-bestickering zoals werden gebruikt op de Stop en Go op busstation Marconiplein. Ik vermoed dat dat de pendelbus is.

De deelfietsen staan er wel, aan de Delfshavensezijde naast Café Oude Sluis, aan de andere kant naast de flat op de hoek Nieuwe Binnenweg en bij de Pieter de Hoochbrug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vorderingen voor de elektrische bussen naar Krimpen zijn nu goed te zien, garage Krimpen is vrijwel volledig opgebroken. De bussen stonden op één na (die in de wasstraat stond) op het parkeerterrein van het leegstaande bedrijfspand aan de overkant van de straat. Ook de busbuffer in het midden van het plein bij Capelsebrug is opgebroken voor de aanleg van de laadpalen.

Bij de sneltram is de nieuwe overweginstallatie bij het Schout Bontebalpad afgelopen week opgeleverd. Verder vandaag een vreemde eend op de sneltram, een tweetje RSG3. Vermoedelijk test- of instructierit want op het tijdstip dat ik deze langs zag komen stonden er geen ritten in de app vermeld.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Is al bekend wanneer de Parkshuttle weer gaat rijden en/of waardoor de indienststelling uitgesteld is?
Het is namelijk wel erg stil.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De parkshuttle zou in het eerste kwartaal van dit jaar moeten gaan rijden op de bestaande baan, uitbreiding naar Schaardijk is nog onbekend. Medio dit jaar zullen de verkeerslichten aangebracht worden, daarna zal men pas überhaupt kunnen gaan testen hier. Opening van de waterbushalte zal ook pas op zijn vroegst medio dit jaar zijn overigens.
Gideon
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

Spannend, veder nog wat gehoord over de waterbushalte?
Zou 19 dan ook daar een stop krijgen?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Chollo
Berichten: 144
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Meltrain schreef: zo 13 feb 2022, 15:15 Is al bekend wanneer de Parkshuttle weer gaat rijden en/of waardoor de indienststelling uitgesteld is?
Het is namelijk wel erg stil.
De parkshuttle gaat in 2018 de openbare weg op! :mrgreen:
Let op: links uitstappen!
Matt5154
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

https://www.facebook.com/11514198770214 ... 169563860/

Donderdag is de 5217 vanuit Roosendaal bij de Kleiweg aangekomen. *O* Zo te zien zal die de originele kleurstelling krijgen.
katvis
Berichten: 795
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Vind dat witte wel wat hebben, zou niet zeggen dat het een jaren 80 voertuig is
PSA: Links gaan, rechts staan
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

HSG3 schreef: za 12 feb 2022, 20:58 Citea 1134 is sinds kort voorzien van totaalreclame van Gamma, voor de opening van het nieuwe filiaal bij Rotterdam Stadion.
De tram 2103 heeft ook Gamma bestickering. Die Kunsthal reclame die bijna 3 jaar op die tram bleef, ga ik een beetje missen.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

HSG3 schreef: vr 04 feb 2022, 16:36 Wel opmerkelijk (maar niet verrassend) dat de tweet 19 februari tot 13 maart aangeeft, terwijl de RET zelf 19 & 20 februari en 5 tot 13 maart aangeeft. :Y
Dit is inmiddels aangepast, van 21 februari t/m 4 maart zal lijn B ook ingekort zijn tot Steendijkpolder. Tevens is de tijdelijke vakantiedienst met weer een week verlengd t/m 27 februari.
Michael
Berichten: 11798
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Bemined schreef: zo 13 feb 2022, 14:23 Verder vandaag een vreemde eend op de sneltram, een tweetje RSG3. Vermoedelijk test- of instructierit want op het tijdstip dat ik deze langs zag komen stonden er geen ritten in de app vermeld.
Ik zag afgelopen woensdag een setje van 2 RSG3's op de 's Gravenweg staan. Dat zullen deze wel geweest zijn dan.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Als het instructie is kan men net zo goed op de Waalhaven begonnen zijn.
Dominiquewezemer
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 23:43

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dominiquewezemer »

Bemined schreef: zo 13 feb 2022, 14:23 Vorderingen voor de elektrische bussen naar Krimpen zijn nu goed te zien, garage Krimpen is vrijwel volledig opgebroken. De bussen stonden op één na (die in de wasstraat stond) op het parkeerterrein van het leegstaande bedrijfspand aan de overkant van de straat. Ook de busbuffer in het midden van het plein bij Capelsebrug is opgebroken voor de aanleg van de laadpalen.

Bij de sneltram is de nieuwe overweginstallatie bij het Schout Bontebalpad afgelopen week opgeleverd. Verder vandaag een vreemde eend op de sneltram, een tweetje RSG3. Vermoedelijk test- of instructierit want op het tijdstip dat ik deze langs zag komen stonden er geen ritten in de app vermeld.
Dit waren instructieritten die dag met de 5506-5501 als combi. Uit en inrukkend vanaf remise waalhaven
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

waldo79 schreef: wo 09 feb 2022, 14:32 Wat bedoel je met het autoverkeer als zero-sumgame zien, teun?
@beheer: mocht dit off-topic zijn, dan mag het afgesplitst worden.
Omdat teun je vraag niet beantwoordt onder het motto "beter laat dan nooit" mijn interpretatie:

Met een zero-sumgame wordt meestal een situatie met een onveranderlijke uitkomst bedoeld. In dit geval zou al het autoverkeer dat ergens afgeknepen wordt dus per definitie elders op moeten duiken. De praktijk is uiteraard anders: mensen stappen in de bus, op de fiets, gaan lopen of blijven thuis. Naast het deel van de oorspronkelijke autoverkeerstroom dat zich verlegt lost een deel van het aanbod dus ook daadwerkelijk op.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Bedankt voor je verhelderend antwoord. Jammer dat teun niet in de gelegenheid is mij van een antwoord te voorzien. Het komt op mij over als het droppen van soundbites.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Citadis 2149 zou vanaf vandaag rondrijden met diverse nieuwe technische snufjes zoals LED strips bij de deuren en een ADAS om onveilige verkeerssituaties te herkennen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Een loslopende hond heeft de dienstregeling van de ABC-lijn ernstig in de war gebracht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
HSG3
Berichten: 165
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Morgen zal na 10u al het vervoer van de RET worden stopgezet.
teun
Berichten: 1528
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

waldo79 schreef: wo 16 feb 2022, 20:42 Bedankt voor je verhelderend antwoord. Jammer dat teun niet in de gelegenheid is mij van een antwoord te voorzien. Het komt op mij over als het droppen van soundbites.
Mij leek het niet relevant meer voor de verdere discussie in dit topic en bepaald lastig op te zoeken is het m.i. ook niet als je erg nieuwsgierig was. :p

Dat het vooral een beetje een “soundbyte” was kan ik me wel voorstellen maar het is wel hoe het verkeer in het echt in elkaar zit. Ik hoop dan ook dat soundbytes over het “juichen om het frustreren van de doorstroming van het autoverkeer” ook niet meer nodig zijn. :Y
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Ik denk daar bepaald een stuk genuanceerder over. Ik krijg van jou alleen het beeld dat je anti-auto bent. Ik ben pro-OV en ben daarmee niet anti-auto (A)
teun
Berichten: 1528
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Waar denk je genuanceerder over dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Op dit moment geen metroverkeer tussen Rhoon en Tussenwater.

Tram 21 en 24 zijn tussen Marconiplein en Rotterdam Centraal omgeleid via de Westzeedijk. Tram 25 rijdt niet het rondje in Schiebroek. Tram 4 en 8 zijn ingekort tot de Bergweg en keren daar op elkaar, met dus een lusroute door het Oude Noorden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Lijn 23 is ingekort vanuit Beverwaard tot Centraal station
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten