Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Bij EBS Waterland werd een N16 voor de VETAG de 016. Helaas kwam op de bestemmingsfilm het lijnnummer 0N16 te staan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nou je daar toch over begint: ik vroeg me laatst al af waarom EBS-lijn N01 die 0 heeft. Is dat om onderscheid te maken met tram 1?
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat KAR prima naast VECOM kan bestaan, met bijkomende voordelen voor de bus door meer flexibiliteit in de lijnnummers.
Over welke lijn N16 hebben we het hier? Ik ken alleen een lijn N10 en een lijn N14.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
KAR gebruiken om wissels aan te sturen voor de tram
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat bestrijdt hauptbahnhof niet. De vraag is wel, of de investering in een nieuw systeem opweegt tegen de onvolkomendheden van het huidige. Geblunder met lijnnummers is vervelend, maar geen onoverkomelijk probleem.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Idd, wat trolley zegt... Is het nodig? Gevalletje First World Problems.
Maar daarnaast... ik zie dat niet zo makkelijk gebeuren. Een tramwissel moet namelijk ingemeld worden door de tram (±30m voor het wissel), en in die stand blijven liggen totdat de volledige tram gepasseerd is. Een zeer precieze in- en uitmelding lijkt mij op dit moment toch echt nodig (want wie daadwerkelijk als eerste bij het wissel is, moet ook als eerste het wissel moeten bedienen. Dus je hebt toch echt VECOM nodig om de wissels aan te sturen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Maar waarom kan VETAG niet overweg met lijnnummers hoger dan 399?
En wat heeft dat in de praktijk voor gevolgen?
En wat heeft dat in de praktijk voor gevolgen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat ik zo snel kan vinden heeft VETAG 9 bits voor het lijnnummer, 8 voor het dienstnummer en 2 voor het soort voertuig. Met 9 bits zou je tot 511 moeten komen, maar blijkbaar heeft men afgesproken maar tot 399 te gaan?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vanaf 2025 wil Amsterdam dat alle bussen die binnen de ring komen elektrisch zijn:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/301054/v ... l-of-a-job
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/301054/v ... l-of-a-job
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
404 not found.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hetzelfde artikel, maar dan op AT5.nl.
https://www.at5.nl/artikelen/214089/ove ... l-of-a-job
Wat betreft alle ov-bussen in Amsterdam 2025 elektrisch in 2025; dat was al een tijdje terug bekend gemaakt dacht ik?
https://www.at5.nl/artikelen/214089/ove ... l-of-a-job
Wat betreft alle ov-bussen in Amsterdam 2025 elektrisch in 2025; dat was al een tijdje terug bekend gemaakt dacht ik?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens mij was dat alleen aan het begin van de concessie Haaglanden en is die nul inmiddels weggehaald.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Is daar inmiddels verholpen als het goed is.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Klopt, die 0 is uiteindelijk weer verdwenen.
Behalve bij lijn 60 maar ja daar hoort die aan het einde .
Behalve bij lijn 60 maar ja daar hoort die aan het einde .
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Een aantal berichten verwijderd, de betrokken heren snappen vast wel waarom.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En ondertussen wordt er gestaag doorgewerkt aan De Entree:
https://www.at5.nl/artikelen/214258/ver ... enstalling
Ik bezocht het stationsplein een tijdje terug en inderdaad: een hele verbetering.
https://www.at5.nl/artikelen/214258/ver ... enstalling
Ik bezocht het stationsplein een tijdje terug en inderdaad: een hele verbetering.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Haha, kennen jullie die mop al van die tijdelijke eindhalte voor lijn 25?
https://wijnemenjemee.nl/projecten/nieu ... inskylaan/
https://wijnemenjemee.nl/projecten/nieu ... inskylaan/
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vond het eigenlijk een gedrocht van een oplossing. Station Zuid is de drukste halte van beide lijnen. Door beide lijnen van dezelfde halte te laten vertrekken en de dienstregeling van beide lijnen af te stemmen kun je het aantal passagiers goed over beide lijnen verdelen.
De beste (tijdelijke) oplossing is toch de haltes verbreden en meer abri's plaatsen. Die ene grote abri is niet genoeg in de spitsuren.
De beste (tijdelijke) oplossing is toch de haltes verbreden en meer abri's plaatsen. Die ene grote abri is niet genoeg in de spitsuren.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zal maar niet vragen of er iemand op het idee is gekomen die sporen dan maar direct over de volle lengte van de Parnassusweg te leggen, zodat er ooit nog eens een tram richting West gebruik van kan maken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten