![Confused :s](./images/smilies/s.gif)
--
Trouwens iets heel anders, het lijkt me ook niet zo goed te gaan met de nieuwe schermen op Amersfoort CS, een flink aantal schermen wat teruggeplaatst is, is alweer weg of uitgeschakeld...
Ik sta regelmatig op de buffer te wachten op een omloop die al uren ergens anders stilstaat. Tegen de tijd dat je dan een bus hebt is er inderdaad weer een rit uitgevallen. Maar volgens de reisinformatie rijdt die rit gewoon.Alex99 schreef: ↑di 14 jun 2022, 13:39 En niet iedere bus die uitvalt is opgenomen in de reisinfo... Nu dus bijvoorbeeld 1,5 uur geen bus op de 80, eentje staat er netjes als uitgevallen, de ander niet...(die van 13:27 vanaf A'foort staat bijvoorbeeld niet als uitgevallen, maar komt toch echt niet opdagen, die van 13:57 staat wel als uitgevallen)..
Andere concessies hebben nog de eerste afschaling door gebrek aan personeel kunnen opvoeren met een "voorjaarsdienstregeling" of "fietsdienstregeling", aangezien in Utrecht al een "aangepaste vakantiedienstregeling" van toepassing is, is daar de afschaling nu inderdaad al een ronde verder. Overigens ben ik niet geheel verbaasd dat dit in Utrecht speelt, daar was het voor corona ook al tussen de klippen doorzeilen met de personeelsbezetting.
Die was in gesprek met meneer Spithorst, op de radio 1 vanavond.
Jawel.. Keolis is een Frans bedrijf. Gewoon een paar bussen met chauffeurs uit de Parijse voorsteden plukken en vullen met werkwillige jongeren aldaar. Die jongeren droppen in het westland en jullie de chauffeurs: past helemaal bij het plan van de minister van Gennip.
Volgens mij moet je wel de examens allemaal doen, alleen hoef je qua nascholing maar 1x 35 uur per 5 jaar te doen ipv 2x.Durashift schreef: ↑wo 15 jun 2022, 02:19 Maar, ff serieus: ik heb sinds vorig najaar weer een verse code95 bij C&E op de kaart staan. Is die code nu direct op de D bij te schrijven als ik daarvoor examen doe en slaag? Wat ik erover kan lezen wordt het niet duidelijk omschreven, slechts dát je een code95 moet hebben (logisch).
Ik meen mij van (dik) vijf jaar geleden echter te herinneren dat code 95 voor D en C&E op onderdelen verschillen.
Skippen van het theorie gedeelte scheelt al weer een stukje opleidingstijd, in mijn ogen.
Voor zover ik weet heeft U-OV en Syntus dezelfde problemen. Alleen heeft U-OV nog een flink aantal wijzigingen doorgevoerd in de dienstregeling en Syntus op dit moment niet. Ben op het moment de tel kwijt van het aantal dienstregeling wijzigingen bij U-OV.
Volgens mij hebben we een ander beeld bij "valt wel mee." En klopt dat U-OV minder uitval nu heeft, maar die hebben, zoals je zelf al zegt, ook behoorlijk veel bijgestuurd. Denk dat daarin ook meespeelt dat je niet moet onderschatten hoeveel diensten zo'n voorzomer voor kan schelen.Daniel schreef: ↑wo 15 jun 2022, 17:56 De wijzigingen bij U-OV vallen wel mee hoor, ze hebben daar vooral vaker bijgestuurd dan Syntus. Na de vakantiedienst in januari zijn er eerst wat gerichte opschalingen geweest op bepaalde lijnen, daarna een algehele opschaling, gevolgd door het weer rijden van enkele spitslijnen die eerder nog helemaal niet reden.
De voorzomerdienst die ze nu rijden zat al sinds 2021 in de dienstregeling, op U-link is alleen de in 2023 in te voeren voorzomerdienst een jaar naar voren geschoven.
Bij Syntus is het gebleven bij een relatief beperkte opschaling in de spits in februari, daarna groeide de bezetting wel maar de dienstregeling groeide niet meer mee. Sterker nog, rond Amersfoort begon toen al de eerste uitval op met name (logisch) de opschalingsritten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten