Ik zie juist het tegenovergestelde voor me: zo gauw als de maatregelen opgeheven worden, wil iedereen gaan vliegen. Zo werkt het vaak met beperkingen. Zakenreizigers blijven wel misschien wat langer weg.PHS schreef:De vraag is sowieso wat er van de Airportsprinter nog terecht gaat komen nu het coronavirus maakt dat er voor de komende jaren nog meer dan voldoende capaciteit is richting Schiphol. Want zelfs als het virus is verslagen, zijn de toeristen en zakenreizigers niet meteen terug. De recessie gaat ook zijn weerslag hebben op de luchtvaart. Eigenlijk is het onverantwoord om nu te investeren in een verbinding naar Schiphol, dat geldt ook voor het doortrekken van de NZL, andere projecten hebben nu meer zin dan extra luchtvervoer op de grond.
Wat betreft de airportsprinter: Schiphol is veel meer dan alleen een vliegveld, het is ook een nationaal OV-knooppunt. Er stappen altijd een flinke hoeveelheid mensen daar over tussen OV-middelen.
Op zich geen slecht idee, maar Amsterdam wil graag de hoeveelheid stations op de Westtak uitbreiden.Z2N schreef:De Airportsprinter is daar natuurlijk niet per sé voor nodig. In theorie is het mogelijk om spoor 15 op Amsterdam Centraal in de huidige vorm te behouden, en te reserveren voor het internationale verkeer. Voor deze treinen zijn de problemen met de smalle perrons minder nijpend. De rest van de verbouwing kan dan gewoon doorgaan, met op de westtak het treinaanbod wat er nu is, maar waarbij de ICD-treinen ook gaan stoppen op Lelylaan en Sloterdijk. Daarmee krijg je daar dan een 7,5 minuut-dienst, met daartussen dan de internationale treinen en de sprinters naar Zaandam/Hoorn.