Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

O ja, daar zit inderdaad geen bak.
In die richting lijkt me dat de beste keuze, maar een halte in noordelijke richting lijkt me lastiger. Eigenlijk kan dat alleen hier: https://www.google.nl/maps/@51.9064349, ... 384!8i8192
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
HSG3
Berichten: 162
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

De 5635 van lijn D is zojuist defect gegaan bij Spijkenisse Centrum, de deuren staan open en de bestemmingsborden staan uit. Er staat al een metro van lijn C achter.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Hij is 5 minuten later doorgereden naar CS
fred
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

De Nieuwe Prins is te koop

Bericht door fred »

Net gezien dat De Nieuwe Prins te koop staat: www.concordiadamen.com/ship-supply/de-nieuwe-prins-1136
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Chollo schreef: zo 02 okt 2022, 15:24
Meltrain schreef: zo 02 okt 2022, 08:22 Ik had eigenlijk verwacht dat lijn 44 (met een verlaagde frequentie) zou blijven bestaan en de HOV-lijn 444 zou worden.
Maar als lijn 44 versneld wordt, moet er inderdaad een alternatief komen voor Diergaarde Blijdorp.
Lijn 40 rijdt ook langs de Diergaarde. Wellicht kunnen de extra vrijgekomen DRU's gebruikt worden om die ook op zaterdag en zondag te laten rijden, zou ook fijn zijn voor de bewoners aan De Zweth.

Als lijn 44 zou blijven bestaan (wat ik wel hoop) zou deze misschien een ander noordelijk eindpunt kunnen krijgen. Vanaf alle haltes die dan aangedaan worden bestaan al directere en snellere verbindingen met het Centraal Station. Zo kan je vanaf de Mathenesserlaan tram 7 nemen, vanaf de Vierambachtsstraat tram 23 en 24 en vanaf de Beukelsdijk bus 38. Je zou het noordelijke eindpunt kunnen verleggen tot Station Noord via metrohalte Blijdorp en de Bergselaan, zoals lijn 49 vroeger reed. Daarmee zou je de fijne interwijkverbinding die lijn 44 nu ook verzorgt behouden en versterken.
Hier zou ik wel heel erg voor zijn. Ik woon in de buurt van station Noord en mijn fysio zit bij Blijdorp en toen ik mijn voet gebroken had, was het een behoorlijke opgave om daar te komen met OV terwijl ik er op de fiets zo ben.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Stadswijken in Rotterdam zijn over het algemeen onderling best slecht met elkaar verbonden aangezien men een hub-spoke model hanteert.
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Die interwijkverbindingen, vooral die waarbij je niet meer verplicht bent om over te stappen op de metro, zou Rotterdam goed kunnen gebruiken. Niet alleen om de reistijd te verkorten maar ook om wat drukte weg te halen uit de metro's. Een aantal belangrijke missende links (die er in het verleden wel waren): Alexander - Crooswijk, Schiedam - Overschie, Charlois - Beurs en Beurs - Crooswijk (vroeger samen lijn 46).
Let op: links uitstappen!
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Gaat weer lekker op Breeplein. De 2057 heeft een aanrijding gehad met een auto en een paar minuten later was het raak met een andere auto tegen de 2030 een paar 100 meter verder
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Chollo schreef: di 04 okt 2022, 12:59 Een aantal belangrijke missende links (die er in het verleden wel waren): Alexander - Crooswijk, Schiedam - Overschie, Charlois - Beurs en Beurs - Crooswijk (vroeger samen lijn 46).
Met de eerste twee ben ik het eens, met de laatste twee niet. Beurs - Crooswijk is overigens gewoon mogelijk met lijn 8 (en een klein stukje lopen).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Ik heb geruchten gehoord dat de hybride bussen in de loop van de jaren worden omgebouwd naar elektrische bussen.
Deze bussen krijgen bij de verbouwing ook een pantrograaf. Hierdoor gaat de RET geen nieuwe elektrische bussen kopen in 2029. De nieuwe serie elektrische bussen die in 2024 komen wordt de 1600 serie en dat is waarschijnlijk een Ecitaro of de nieuwe versie VDL citea.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Er zijn geruchten genoeg. Maar of dat ook uitgevoerd gaat worden is maar de vraag.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Chollo schreef: di 04 okt 2022, 12:59 Die interwijkverbindingen, vooral die waarbij je niet meer verplicht bent om over te stappen op de metro, zou Rotterdam goed kunnen gebruiken.
En wat ook zou helpen is als de huidige interwijkvrebindingen iets vaker gaan rijden. Bijvoorbeeld om de 15 of 20 minuten i.p.v. om de 30 minuten.
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Meltrain schreef: di 04 okt 2022, 18:08
Chollo schreef: di 04 okt 2022, 12:59 Een aantal belangrijke missende links (die er in het verleden wel waren): Alexander - Crooswijk, Schiedam - Overschie, Charlois - Beurs en Beurs - Crooswijk (vroeger samen lijn 46).
Met de eerste twee ben ik het eens, met de laatste twee niet. Beurs - Crooswijk is overigens gewoon mogelijk met lijn 8 (en een klein stukje lopen).
Het gaat ook niet zozeer om alleen Beurs, maar om de hele as tussen Dijkzigt/EMC en Oostplein. Daarneest reed lijn 46 over de Boezemstraat en nog een rondje Oud-Crooswijk, gebieden waar lijn 8 dus geen optie voor is. Voor Charlois zou dit de drukke lijnen 70, 44 en metro ontlasten, reistijd verkorten en comfort (en daarmee ook OV-gebruik) verhogen.
Let op: links uitstappen!
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

Heel leuk al die ideeën maar als er nu al bestuurders te kort zijn....

In beide spitsen rijden 2 3-wagentreinen mg2/1 onder wd 9x extra ritten tussen De Terp en Schiedam Centrum
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Dat is wel een welkome aanvulling :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Op zondag 16 oktober bestaat stichting RoMeO 25 jaar, om dit te vieren zullen er overdag historische bussen en trams rijden op de routes van de lijnen 4, 7, 8, 32 en 44, en om 16:00 is er een parade van historisch materieel vanaf Oostplein.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Inmiddels is ook bekend op welke ritten (onder voorbehoud) historisch materieel wordt ingezet:
https://www.stichtingromeo.nl/files/die ... am-bus.pdf
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Noordereiland krijgt weer een wijkbus: e-shuttle was geen succes

Op het Noordereiland in Rotterdam gaat weer een bus rijden die bewoners van en naar het centrum brengt. De e-shuttle, een klein elektrisch voertuig waarin maar twee passagiers passen, is mislukt. ,,Hij reed niet op zondag en er kon geen rollator in.”

De bus moet in januari 2023 gaan rijden. Er passen acht passagiers in, volgens Annette de Bus die het bericht op de bewonerswebsite van Noordereiland optekende na overleg met ambtenaren van de gemeente en de RET. Een woordvoerder van de gemeente benadrukt dat de verwachting weliswaar is dat het doorgaat maar dat het nog niet officieel besloten is. Het moet nog worden besproken in de gemeenteraad.

Lees meer

----------
Goh wat een verrassing :roll: :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Meltrain schreef: vr 07 okt 2022, 15:24 Inmiddels is ook bekend op welke ritten (onder voorbehoud) historisch materieel wordt ingezet:
https://www.stichtingromeo.nl/files/die ... am-bus.pdf
Zijn ook ergens de prijzen bekend wat het kost om mee te reizen met deze historische voertuigen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Bij de 1e Coolhavenbrug zijn tijdens een inspectie gebreken gevonden waardoor deze tot nader order buiten gebruik is, tramlijn 18 kan daarom de tijdelijke eindhalte op de Puntegaalstraat niet bereiken.
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Etienne schreef: ma 10 okt 2022, 08:22 Noordereiland krijgt weer een wijkbus: e-shuttle was geen succes

Op het Noordereiland in Rotterdam gaat weer een bus rijden die bewoners van en naar het centrum brengt. De e-shuttle, een klein elektrisch voertuig waarin maar twee passagiers passen, is mislukt. ,,Hij reed niet op zondag en er kon geen rollator in.”
Ik heb sowieso nooit begrepen hoe die nieuwe e-shuttle een bezuiniging was t.o.v. lijn 47. De hele dienstregeling werd al met één bus gereden. Misschien dat het in onderhoud iets scheelt, maar dan hadden ze ook in eerste instantie al van een stadsbus naar een 8-persoonsbus kunnen switchen.
Let op: links uitstappen!
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Kortom lijn 547 wordt dus een buurtbus gereden met een 8 persoons taxi bus waar de andere buurtbusjes van RET ook al mee rijden. Route wordt gewoon dezelfde route als lijn 47. Je kan nu al op je vingers natellen als de bus ook naar Blaak gaat rijden dat er structureel teveel reizigers bij Blaak staan die mee willen... er zaten in lijn 47 vaak meer dan 8 reizigers...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Maar er zaten ook geregeld minder San 3 reizigers in lijn 47.
Chollo schreef: ma 10 okt 2022, 11:16 Ik heb sowieso nooit begrepen hoe die nieuwe e-shuttle een bezuiniging was t.o.v. lijn 47. De hele dienstregeling werd al met één bus gereden. Misschien dat het in onderhoud iets scheelt, maar dan hadden ze ook in eerste instantie al van een stadsbus naar een 8-persoonsbus kunnen switchen.
Het scheelt personeelskosten.
Milco schreef: ma 10 okt 2022, 08:51
Meltrain schreef: vr 07 okt 2022, 15:24 Inmiddels is ook bekend op welke ritten (onder voorbehoud) historisch materieel wordt ingezet:
https://www.stichtingromeo.nl/files/die ... am-bus.pdf
Zijn ook ergens de prijzen bekend wat het kost om mee te reizen met deze historische voertuigen?
Daar kan ik helaas niets over vinden.
Ik wil in elk geval een ritje maken met de Allan op lijn 4. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
yourick
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 13 jun 2022, 23:27

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door yourick »

Bij de 1e Coolhavenbrug zijn tijdens een inspectie gebreken gevonden waardoor deze tot nader order buiten gebruik is, tramlijn 18 kan daarom de tijdelijke eindhalte op de Puntegaalstraat niet bereiken.
Hoe wordt er dan gekeerd? Gewoon via de keerlus bij Erasmus/Euromast met Pieter de Hoochweg als eindpunt?
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Er zit sinds lange tijd weer eens een drietje SG2/1 op lijn A in de avonddienst. Normaal rijdt lijn A altijd met solo SG3 's avonds, maar in de tijdelijke dienstregeling heeft men dat ontkoppelen achterwege gelaten doordeweeks waardoor de 5407+5413+5410 vanavond op de sneltram mogen blijven pendelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten