Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De 242 komt niet meer terug, daar is de 274 voor in de plaats gekomen.
Blijkbaar is het (nog) niet nodig om de 346 te ontlasten, vandaar dat de 244 nog een tijd in de garage blijft.
De 342 naar Schiphol zal ooit wel weer terugkomen, denk ik. De route Mijdrecht - Uithoorn wordt ook door Syntus gereden. De 340 is op dat stuk niet nodig.
Blijkbaar is het (nog) niet nodig om de 346 te ontlasten, vandaar dat de 244 nog een tijd in de garage blijft.
De 342 naar Schiphol zal ooit wel weer terugkomen, denk ik. De route Mijdrecht - Uithoorn wordt ook door Syntus gereden. De 340 is op dat stuk niet nodig.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Iemand al iets gezien van het definitieve vervoerplan 2023 in AML? Over ruim 4 weken is het al zover.
-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Mijdrecht heeft gewoon zo een verslechterd OV Systeem nu, het verdwijnen van de lijnen 142, 174, 242, 340. De 348 die ook nooit naar Mijdrecht ging ookal was dat belooft.fred1954 schreef: ↑za 22 okt 2022, 08:22 De 242 komt niet meer terug, daar is de 274 voor in de plaats gekomen.
Blijkbaar is het (nog) niet nodig om de 346 te ontlasten, vandaar dat de 244 nog een tijd in de garage blijft.
De 342 naar Schiphol zal ooit wel weer terugkomen, denk ik. De route Mijdrecht - Uithoorn wordt ook door Syntus gereden. De 340 is op dat stuk niet nodig.
-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Als ik het dus goed begrijp zullen de volgende dieselbussen nog overblijven in AML:
Iveco:
2747.
2748.
2749.
2750.
2752.
2753.
2761.
Citaro:
9250.
9252.
9253.
9254.
9261.
En de Capacitys hebben definitief hun exit gemaakt in AML.
Iveco:
2747.
2748.
2749.
2750.
2752.
2753.
2761.
Citaro:
9250.
9252.
9253.
9254.
9261.
En de Capacitys hebben definitief hun exit gemaakt in AML.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik kan me niet voorstellen dat alle witte Iveco's eruit gaan toch?
-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen. Wat de Witte Iveco's zal vervangen is nog niet bekend.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De overige R-NET Citaro's, Capacity's en Iveco's (die niet op dat lijstje staan) gaan naar Veluwe Zuid.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Denk niet dat die witte Iveco’s in de huidige concessie AML vervangen gaan worden. Vanaf 2025 moeten alle nieuwe bussen ZE zijn. Rond 2030 moeten in principe alle bussen ZE zijn. De huidige concessie loopt tot 2032. Denk dat voor de witte Iveco’s men wel iets bedenkt, bijvoorbeeld motor ombouwen voor het gebruik van biodiesel, of iets dergelijks. Om voor die laatste jaren nog ZE bussen voor het onderliggend net aan te schaffen, zie ik niet gebeuren.TheAgedGamerYt schreef: ↑ma 07 nov 2022, 21:41 Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen. Wat de Witte Iveco's zal vervangen is nog niet bekend.
We gaan het zien…..duurt nog even…..2030,
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Tenzij ze mee moeten naar de volgende concessie. En wanneer zijn die bussen afgeschreven?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
VZIW rijden die bussen al op HVO (een van de vormen van biodiesel)fred1954 schreef: ↑di 08 nov 2022, 06:46Denk niet dat die witte Iveco’s in de huidige concessie AML vervangen gaan worden. Vanaf 2025 moeten alle nieuwe bussen ZE zijn. Rond 2030 moeten in principe alle bussen ZE zijn. De huidige concessie loopt tot 2032. Denk dat voor de witte Iveco’s men wel iets bedenkt, bijvoorbeeld motor ombouwen voor het gebruik van biodiesel, of iets dergelijks.TheAgedGamerYt schreef: ↑ma 07 nov 2022, 21:41 Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen. Wat de Witte Iveco's zal vervangen is nog niet bekend.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Bovendien is biodiesel absoluut niet "zero emissie"
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Denk niet dat ze meegaan naar de volgende concessie. Ze zijn in dienst gekomen eind 2017 bij begin van de nieuwe concessie. Al heel snel heeft de Vervoerregio deze 10-jarige concessie verlengd met 5 jaar, dus in 2032 zijn de bussen 15 jaar oud. Die zullen wel voor de export zijn tegen die tijd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik denk dat Daan! het heeft over de mogelijkheid om elektrische bussen te kopen en die verplicht over te laten nemen voor de volgende concessie.
Waarom heb je ze dan niet opgenomen in je lijstje?TheAgedGamerYt schreef: ↑ma 07 nov 2022, 21:41 Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 08 nov 2022, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4452
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik verwacht niet dat 15 jaar oude bussen overgenomen gaan worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Volgens mij zouden ze dan twee jaar oud zijn.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dienstregeling AML 2023 staat online……
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Waar? Ik kan 'm in ieder geval niet op de Connexxion site vinden (een link is hier wel handig).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
OVinfo heeft 'm in ieder geval.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
https://www.connexxion.nl/nl/resultaten/dienstregeling
I am so solly……
Wel even datum veranderen naar ergens midden december…..
I am so solly……
Wel even datum veranderen naar ergens midden december…..
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Verandering 1 die me opvalt: N30 & N97 gaan weer terug naar 1x per uur in de nacht... Jammer, zal ongetwijfeld het gevolg zijn van het aanhoudende personeelstekort of...?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Denk zeker dat dat te maken heeft met personeelstekort. Zeker deze lijnen N30/N97 zijn nou niet bepaald lijnen waar weinig reizigers aanbod is, niet in de laatste plaats omdat beide lijnen Schiphol aan doen. Ik begrijp uit de pers dat het toerisme in Amsterdam weer bijna op het oude niveau is. De 397/N97 bedienen met name die groep passagiers. M.i. dus onlogisch om w.b de N97 daar een uur dienst van te maken in de nacht, tenzij CXX inderdaad de roosters niet volledig kan vullen.
-
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Wat ik heb begrepen, is dat dit tijdelijk is (in ieder geval voor de eerste helft van 2023). Dus daarna maar even kijken of het weer teruggedraaid kan worden.
-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Hopelijk komt er ooit weer (Kans is klein.) een Directe buslijn tussen Almere en Schiphol via Amstelveen, net als de voormalige 215 en 216.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten