Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Als DSSA en de verbouwing van de centrale hal/voorgevel compleet is, is het tijd voor de volgende bouwput in de vorm van het doortrekken van de Ringlijn.
robert1955 schreef: ↑ma 14 nov 2022, 17:07
overigens: de andere Randstad steden worden ook goed bedeeld. Overal lijkt de koppeling aan woningbouw te zijn, wat bij eerdere adviezen een beetje werd weggedrukt
Goed dat er wordt stilgestaan bij de koppeling met OV. Maar gelet op de klimaatverandering is het wel de vraag in hoeverre het verstandig is heel veel huizen in de Randstad neer te plempen. Maar dat is een andere discussie.
Als we willen kunnen we een hele tweede duinenrij een kilometer of 2 voor de kust maken om de Randstad te beschermen, het is dus nog een beetje voorbarig om half Nederland af te schrijven.
Roeland schreef: ↑di 15 nov 2022, 08:05
Het sluiten van de metroring is voor de exploitatie alleen maar gunstig. Nu verliest GVB zowel op CS als op Isolatorweg keertijd voor de metro's. De rijtijd tussen CS en Isolatorweg zal ca. 6 minuten zijn (globale inschatting). Bij het sluiten van de metroring heb je dan amper extra materieel en personeel op de metro nodig.
Is natuurlijk koffiedik kijken maar het lijkt mij wel dat de metro's ergens een "eindpunt" hebben voor eventuele hersteltijd van zowel dienstregeling als eventueel personeel. Dus zoveel wordt er niet gewonnen.
Zoiets merk je nu ook bij tram 13 die een lus door het centrum rijdt. Op halte Dam moet deze toch echt wel de vertrektijd afwachten en niet zomaar aankomen, inladen en doorrijden.
Natorious schreef: ↑ma 14 nov 2022, 19:50
Misschien dat ze nog voorzichtig zijn met het compleet sluiten van de ring door de aanstaande werkzaamheden rond CS aan de treinsporen?
Ik denk eerder dat er nog geen overeenstemming is over het te volgen tracé tussen het nieuwe station Hemknoop [waarvan de precieze plaats ook geloof ik nog im Sterne geschrieben is] en CS
Bij de uitgang Valckenierstraat van metro station Weesperplein is sinds enkele weken de indeling van de poortjes aangepast. Als je van buiten komt zijn de twee linker groen en de vier rechter rood. Van binnenuit is alleen de tweede van rechts rood.
Ik snap deze wijziging niet zo goed, de stroom die het station in komt gaat nu van de trap af (rechter kant) naar de poortjes links. Terwijl de uitgaande stroom juist van rechts komt en naar de roltrap links gaat (van buiten gezien).
Binnen de poortjes maakt het minder uit, ik zag ook dat er op de bewegwijzeringsborden alleen een pijl naar links staat voor de metro's naar CS als je van buiten door de poortjes komt. Van poortje naar perron lijkt het idee dus een 'cirkel' te maken met de klok mee: als je van het perron komt uit de metro richting CS met de roltrap naar boven, en dan direct door de dichtstbijzijnde poortjes. Vertrekkend kom je door de poortjes en ga je via de linker trap voor de metro naar CS. Dat is wel logisch.
Ach. Ik heb mij altijd verwonderd over de geleidelijn vlak voor de poortjes van de Oostlijn op CS: daar kruis je aan de ingecheckte kant van de poortjes de hele loopstroom...
Mwa, bij de inkorting van lijn 14 zou de personeelswissel verplaatst moeten worden van het Flevopark naar het Centraal Station en dat is natuurlijk niet gratis.
Meltrain schreef: ↑do 17 nov 2022, 06:54
Maar juist de aangekondigde wijzigingen (inkorting lijn 14 en strekken van lijn 43) zouden toch meer "lucht" moeten geven voor het personeel(stekort)?
De voorgestelde lus in één richting van de 14 was zo groot. Zou dat nou zoveel opgeleverd hebben? Blijkbaar toch de moeite niet echt waard.
In de metro hangen folders met de mededeling dat je nu met je betaalpas kunt in- en uitchecken, maar het poortje van Spaklerweg accepteerde mijn pinpas niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Natorious schreef: ↑ma 14 nov 2022, 19:50
Misschien dat ze nog voorzichtig zijn met het compleet sluiten van de ring door de aanstaande werkzaamheden rond CS aan de treinsporen?
Ik denk eerder dat er nog geen overeenstemming is over het te volgen tracé tussen het nieuwe station Hemknoop [waarvan de precieze plaats ook geloof ik nog im Sterne geschrieben is] en CS
Overigens wilde ik net wel met mijn betaalpas inchecken bij de paaltjes op het Amstelstation, maar de eerste keer gebeurde er ogenschijnlijk niets en de tweede keer checkte ik uit (en bij elke volgende poging kreeg ik de melding dat ik al was uitgecheckt). Ik heb toen toch maar ingecheckt met mijn OV-chipkaart.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.