Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Diesels (12m) of ZE (9,9m)?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
De drie genoemde nummers (3264, 3266 en 3272) zijn allemaal diesels van 12m.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Weet iemand hier trouwens wanneer de zeven ZE MidCity's worden geleverd?
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Lijn 109 blijft een uursdienst, omdat de reizigersaantallen te laag zijn. Zijn de reizigersaantallen van de andere lijnen in deze regio ergens terug te vinden? Ik krijg toch het idee dat reizigersaantallen, één kant op, alleen als argument voor afschaling van de dienstregeling worden gebruikt. Denk dat 80% van de lijnen in deze regio niet de norm haalt, maar dat zou ik graag willen factchecken.
https://m.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20230213_82394935
https://m.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20230213_82394935
-
- Donateur
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik zat vandaag in een van de nieuwe elektrische bussen in Gooi en Vechstreek. Het reisinformatie scherm heeft ziet er daar een stuk beter uit maar is wel nog in connexxion kleuren en met connexxion logos, ergens wel raar voor een concessie die als transdev gereden wordt
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Provincie hebben totaal geen weet van het OV in hun Provincie. Ook geen besef als ls je lijnen inkort of terugvalt in frequentie, dat dit een negatieve spiraal is. Vervoerders gaan er meestal braaf in mee.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Er zijn nog een tiental bussen waarin de TFT-schermen de Connexxion-huisstijl tonen. De juiste besturing welke alle merken van Transdev kan tonen had leveringsproblemen toen deze bussen op het toneel verschenen.jjasloot schreef: ↑zo 19 feb 2023, 23:12 Ik zat vandaag in een van de nieuwe elektrische bussen in Gooi en Vechstreek. Het reisinformatie scherm heeft ziet er daar een stuk beter uit maar is wel nog in connexxion kleuren en met connexxion logos, ergens wel raar voor een concessie die als transdev gereden wordt
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Uiteindelijk is de provincie de baas in het contract. Ik vind persoonlijk een halfuursdienst het minimum in de spitsuren.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
De gemeente Blaricum is akkoord gegaan met de nieuwe route van lijn 320. De route gaat over de Stroomzijde, maar wel met een snelheid van 30 km/h. Er worden ook verkeerslichten en wegversmallingen geplaatst.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/315244/l ... r-blaricum
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/315244/l ... r-blaricum
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Dit gaat over naar Utrecht, 320 rijd naar Amsterdam
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
De voordelen van R-net: miljoenen uitgeven om lijn 320 iets sneller te laten rijden, en vervolgens die rijtijdwinst weer ongedaan maken door stapvoets over de Stroomzijde te sjokken...
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik ben ook een beetje in de war over welke lijn dit nu gaat. In het artikel staat dat het over een lijn naar Utrecht is. Op de foto staat een bus op de 320, maar goed, misschien hadden ze niet zo snel een foto van de correcte lijn. Er staat ook dat de lijn naar Utrecht al sinds december rijdt. Ik was niet bekend met deze lijn, dus heb ik op de wiki gezocht welke lijnen er op station Hilversum stoppen: niks naar Utrecht. Dus ik pak de pagina van de concessie erbij, alleen de 200 gaat naar Utrecht en gaat niet via Hilversum. Voor de zekerheid nog even de pagina's van provincie Utrecht en regio Utrecht geprobeerd: niks van Utrecht naar Hilversum. Dus of dit is een spooklijn, of het artikel zit er gigantisch naast.
zij/haar/hen/hun
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Lijn 320 van Hilversum naar Amsterdam komt daarnaast ook niet door Blaricum om de verwarring te completeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
De strook tussen de A27 en Huizen is gemeente Blaricum. Dus o.a. de wijk Bijvanck en de Carpoolplaats A27 en de Stroomzijde liggen in de gemeente Blaricum. Dus de 320 rijdt daar wel een stukje door.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Inderdaad, de grens tussen Huizen en Blaricum is nogal bijzonder.
Het laatste: het gaat om de "HOV"-lijn tussen Huizen en Hilversum.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Lijn 320 Hilversum-Amsterdam komt richting Amsterdam vijf keer door de gemeente Blaricum, richting Hilversum 4x.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Als connexxion zou ik dan de huidige route binnen Blaricum blijven rijden als dat sneller is.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Transdev kan niet eigenhandig bepalen dat lijn 320 de huidige route blijft volgen, nadat de provincies miljoenen euro's in dit waardeloze project gestopt heeft.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik bedoelde dan ook alleen binnen Blaricum. De gemeente maakt het effect van alle miljoenen investeren niks waard door die maatregelen.
- ThatPCDude
- Berichten: 515
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Er is een ebusco 3.0 voor G&V opgedoken in Limburg:
PS: niet mijn foto, komt uit een discord server vandaan.
PS: niet mijn foto, komt uit een discord server vandaan.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Volgens mij gaat het in het Gooi nog steeds niet goed met de elektrische bussen.
Was dinsdag in Naarden - Huizen en heb merendeels diesels gezien (zelfs de oude R-Net bussen 5700 serie).
Het lijkt er dan ook op dat Transdev de zaakjes nog steeds niet op rode heeft.
Wat doet de provincie hier aan?
Was dinsdag in Naarden - Huizen en heb merendeels diesels gezien (zelfs de oude R-Net bussen 5700 serie).
Het lijkt er dan ook op dat Transdev de zaakjes nog steeds niet op rode heeft.
Wat doet de provincie hier aan?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Voor zover ik weet zijn er geen problemen met de huidige elektrische VDL’s, zowel de nieuwe als de tweedehands exemplaren. Wel zijn er voor het R-net niet voldoende bussen omdat er 39 Ebusco’s nog geleverd moeten worden, maar er vanuit de vorige concessie beduidend minder R-netwagens zijn omdat lijn 321 nog niet bestond. Hierdoor zijn er nog relatief veel dieselbussen actief en worden sowieso de lijnen 320 en 321 volledig met dieselbussen gereden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
In het oorspronkelijke vervoerplan zou lijn 104 gesplitst worden in de lijnen 2 en 4 en zou lijn 5 gaan doorrijden naar Naarden.
Weet iemand of dit nog in een later stadium wordt doorgevoerd of is men wellicht nog in afwachting van de midibussen voordat dit wordt doorgevoerd?
Weet iemand of dit nog in een later stadium wordt doorgevoerd of is men wellicht nog in afwachting van de midibussen voordat dit wordt doorgevoerd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Voor de reiziger niet interessant, maar gister is na 141 122 jaar een einde gekomen aan het gebruik van het oude tramstation van Hilversum. Er was hier een station sinds 1882, maar het gebouw is van 1901 en is achtereenvolvens in gebruik geweest bij de Gooische Stoomtram, Gooische Tramweg-Maatschappij, Nederlandsche Buurtspoorweg-Maatschappij, Centraal Nederland, Midnet, Connexxion en Transdev.
De achterliggende garage en werkplaats (oorspronkelijk tramremise) zijn nog wel bij Transdev in gebruik.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... omtram.jpg
De achterliggende garage en werkplaats (oorspronkelijk tramremise) zijn nog wel bij Transdev in gebruik.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... omtram.jpg
Laatst gewijzigd door IIVQ op di 02 mei 2023, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 61 gasten