Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

IIVQ schreef: wo 01 mar 2023, 21:31 Als je voelt over de plakkaten (of er een treft waar de sticker er af is getrokken) zie je dat die in M5 is voorbereid op zowel de ringlijn naar CS als naar Noorderpark. Met volgens mij nog 3 tussenliggende stations.
Dat heb ik ook wel eens gezien. Maar ik dacht dat bij de M5 alleen lampjes tussen Isolatorweg en Noorderpark zaten? Niet tussen Isolatorweg en CS.

Best luie keuze om die strip er nu al zo uit te laten zien. Het zou geen groot probleem moeten zijn om op normale afstand van CS lichtjes te hebben voor Noord en Noorderpark die gebruikt worden zolang de verlenging niet gerealiseerd is. Tegen die tijd programmeer je het systeem wel anders met nieuwe netwerkstrip.
IIVQ
Berichten: 853
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door IIVQ »

Ter vergelijking:
Afbeelding
Afbeelding
Meltrain schreef: ma 16 jul 2018, 08:56 Afbeelding
Na Isolatorweg kunnen nog uiterlijk 5 nieuwe tussenstations gemaakt worden. Het geheel zou kunnen aansluiten op "Sixhaven", of zelfs op Noorderpark met ruimte voor een station Sixhaven.

Aternatief zouden ze Centraal Station kunnen neerzetten waar de ringlijn op aansluit en dan nog Noorderpark en Noord.
Of je laat de lijn na Isolatorweg en nog 2 stations terugslaan naar Centraal station.

Dat zou er (heel professionele edit) zo uit kunen zien:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

n-evo schreef: wo 01 mar 2023, 21:40 Best luie keuze om die strip er nu al zo uit te laten zien. Het zou geen groot probleem moeten zijn om op normale afstand van CS lichtjes te hebben voor Noord en Noorderpark die gebruikt worden zolang de verlenging niet gerealiseerd is. Tegen die tijd programmeer je het systeem wel anders met nieuwe netwerkstrip.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar het aanpassen van die panelen (met lampjes) zal vast niet makkelijk of goedkoop zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Dus straks zijn ze af van 2 verschillende stickers (met en zonder gaten) en nu vinden we dat er alsnog een kaart moet komen die afwijkend is dan de eerste...

Is het met de komst van de M7 niet duidelijk dat er naar uniformiteit gestreefd wordt?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

^Dat hoeft niet direct te betekenen dat je bij een nieuwe generatie tot in detail dezelfde keuzes moet kopiëren. :)

Daarbij: die uniformiteit is oppervlakkig. De M7 is een compleet ander product dan de M5 en van een andere fabrikant, dus met andere onderdelen e.d. zit GVB toch. Dan lijken twee soorten netwerkstrips niet echt veel moeite.
Meltrain schreef: do 02 mar 2023, 13:15Misschien begrijp ik je verkeerd, maar het aanpassen van die panelen (met lampjes) zal vast niet makkelijk of goedkoop zijn.
Achteraf aanpassen ga je hiervoor niet doen nee. Ik bedoel dat het een beetje jammer is dat het niet direct gebeurd is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Maar als je het nu aangepast zou hebben aan de huidige situatie, zou het in de toekomst dus veel tijd, geld en moeite hebben gekost om het weer aan te passen. Nu is het in elk geval 'future proof'.

Andere vraag: heeft er al eens een uitwisseling van de delen van de M5/M6 plaatsgevonden?
Dus dat een trein bestond uit bijvoorbeeld de 113 en 126?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Als je direct links van CS 2 of 3 extra lichtjes had gehad voor Sixhaven > Noorderpark en Noord + die op de huidige ver weg locatie. Dan hoef je in de toekomst hooguit 3 stations van lichtje te veranderen. Dat moet relatief makkelijk te programmeren zijn. 8-)
sergiogiorgini
Berichten: 19
Lid geworden op: do 08 nov 2018, 19:16

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sergiogiorgini »

Iedereen heeft het over Noord met de lampjes, maar wat ik me afvraag is hoe de verlenging naar Schiphol hierop zou moeten werken? De 52 en de 50/51 gaan samen naar Amstelveenseweg voordat ze splitsen. Ik zie even niet hoe dat zou werken.

Gek, want dit was altijd al de meest voor de hand liggende uitbreiding van het netwerk.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

2x Amstelveenseweg op de netwerkstrip zetten? Ik zie niet direct een andere oplossing.

Zou de M7 hier wel al op voorbereid zijn of ook niet in het kader van uniformiteit? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door n-evo op vr 03 mar 2023, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Een extra gaatje erbij prikken zodat er een extra lampje achter kan lijkt me inderdaad niet haalbaar.

Maar de meest voor de hand liggende oplossing lijkt me de 52 gewoon niet op Amstelveenseweg te laten stoppen.
Laatst gewijzigd door TffpaA op vr 03 mar 2023, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: di 28 feb 2023, 11:19 Fijn dat de schermen beter zichtbaar zijn, in de M5 zit altijd net die dwarsstang er precies voor.
Nog een foto ervan:
Afbeelding

Verder zijn er nu aan de zijkant ook kleurendisplays :) :
Afbeelding

Rail Public Transport heeft trouwens ook een leuke video gemaakt:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
GVBeestje
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door GVBeestje »

Geen fan van het font op de bestemmingsdisplays, vindt het doordat het niet gecentreerd is zo onprofessioneel ogen -0- Gelukkig werken ze überhaupt en tonen ze meer dan alleen ‘M’.

Vind de integratie van de schermen binnen ook mooier bij M5/6, maar ben wel blij met hetzelfde systeem als in de bussen en trams. Klopt het dat je nu ook ziet hoe laat je ergens aankomt?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Op de routestrips in de S1/S2 is nog steeds “24” afgeplakt bij Rokin. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Is dat in allemaal?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Nee, Amsterdam.
🗣
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TheAgedGamerYt »

De werkzaamheden bij Station Zuid zijn afgerond, maar voor een onbegrijpelijke reden moet Tram 25 nog steeds tot 14 April 2023 los rijden.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Wel fijn toch? in de spits frequenter rijden.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TLP »

Maar niet twee keer zo vaak als normaal met als gevolg volle trams, met name binnen Amsterdam.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Ja druk is het altijd wel lijkt me. Ook in gekoppelde tram. Maar ik heb toch echt liever frequenter (is ook minder lang wachten bij uitval of net missen).
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

TheAgedGamerYt schreef: ma 13 mar 2023, 18:46 De werkzaamheden bij Station Zuid zijn afgerond, maar voor een onbegrijpelijke reden moet Tram 25 nog steeds tot 14 April 2023 los rijden.
Je zou GVB Klantenservice kunnen vragen wat de reden is. Via social media reageren ze meestal wel snel. :Y
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Er rijden weer (enkele) gekoppelde trams, maar zo te zien nog steeds de frequentere dienstregeling in de spits.
Zal die datum 14 april toch niet kloppen en word er toch veel eerder teruggeschakeld naar de eerder gereden zomerdienst?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Per 20 maar a.s. wordt de zomerdienst weer gereden met de hoogste frequentie van elke 10 minuten.

dienstregeling lijn 25
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vinny »

'In Amsterdam begint de zomer altijd eind maart'; wat een zonnige stad is het toch ook met een warm vervoersbedrijf dat hart heeft voor de reiziger :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Er is gewoon niet overgeschakeld naar de winterdienst :roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Global warming.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten