Veerdienst tussen Rozenburg en Maassluis stopt per direct met varen, provincie zet bussen in
De exploitant van de veerdienst tussen Rozenburg en Maassluis heeft het faillissement aangevraagd voor deze verbinding. Dat betekent dat het veer donderdagmiddag per direct uit de vaart is gehaald. Een woordvoerder van de provincie Zuid-Holland laat donderdagavond weten dat bussen onderweg zijn om gestrande passagiers op te vangen. Die waren er rond 19:30 uur nog niet.
Volgens exploitant Blue Amigo zit er niets anders op dan een faillissement vanwege stijgende kosten en tegenvallende inkomsten. Het aantal passagiers is sinds de coronacrisis afgenomen, reparaties aan de twee schepen die voor de veerdienst werden gebruikt, vallen duurder uit en ook de brandstofprijzen rijzen de pan uit. De provincie Zuid-Holland - verantwoordelijk voor de verbindingen voor auto's, voetgangers, fietsers, etc. tussen Rozenburg en Maassluis - springt volgens de rederij daarbij onvoldoende bij.
Lees meer
Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Tja, die problemen met de schepen die de eerste aanleiding voor deze situatie waren hadden ze toch van te voren kunnen weten...
Ik heb zelf in 2008 nog enige tijd met dit veer geforenst om vanaf station Maassluis per fiets in de Botlek te komen en toen was al om de haverklap de frequentie gereduceerd omdat één van beide veerboten stuk was. Later dat jaar is er toen eentje gereviseerd, maar dat zal waarschijnlijk ook de laatste revisie geweest zijn.
Ik heb zelf in 2008 nog enige tijd met dit veer geforenst om vanaf station Maassluis per fiets in de Botlek te komen en toen was al om de haverklap de frequentie gereduceerd omdat één van beide veerboten stuk was. Later dat jaar is er toen eentje gereviseerd, maar dat zal waarschijnlijk ook de laatste revisie geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Zullen die bussen alleen vandaag rijden of willen ze een nieuwe snelbuslijn introduceren?
Meer info staat op https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... aquaswets/
Komende dagen een combinatie van een fiets-/voetveer en bussen.
Komende dagen een combinatie van een fiets-/voetveer en bussen.
Ik dacht even dat iedereen nu in een roeiboot moest stappen, maar blijkbaar is een roeivereniging in Rijnmond toch een ander soort roeivereniging dan ik in gedachten hadDe lokale roeivereniging heeft haar eigen voet- en fietsveer ingezet om reizigers naar de overkant te brengen

Roeiers maken de trossen van zeeschepen vast aan de bolders, vroeger met een roeiboot, tegenwoordig met motorboten.
Bij de Jumbo naast de vesting van Brielle stond vanmiddag een Solaris Urbino H2o van Connexxion Hoeksche Waard; die was een eind uit de richting.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.