Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Wees voorzichtig met je sarcasme, het zou mij namelijk niks verbazen als er echt poortjes zullen komen.
zij/haar/hen/hun
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
https://regiotramutrecht.provincie-utre ... ience-park
Men wil wel de haltes gaan vernieuwen door overkappingen, maar over poortjes zwijgt men in alle talen.
Overigens het zou niet verkeerd zijn als ze dat doen want het is momenteel heel makkelijk om zwart te reizen met de tram..
Men wil wel de haltes gaan vernieuwen door overkappingen, maar over poortjes zwijgt men in alle talen.
Overigens het zou niet verkeerd zijn als ze dat doen want het is momenteel heel makkelijk om zwart te reizen met de tram..
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik snap ook nog steeds niet waarom er geen kaartlezers in de trams zijn, zoals in de andere tramsteden. Toen er nog sneltrams reden was het logisch(er) dat er paaltjes op het perron stonden, omdat die ook bij de andere sneltrams op het perron/station staan. Ik associeer de trams van nu echter niet met het begrip sneltram en dacht de eerste keer dat ik met een Utrechtse Urbos mee ging dan ook dat er kaartlezers in de tram hingen.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De incheckpalen zitten volgens het persbericht verwerkt in het meubilair, dus poortjes lijken mij in de voorzienbare toekomst niet aan de orde.Negen schreef: ↑wo 24 mei 2023, 11:27 https://regiotramutrecht.provincie-utre ... ience-park
Men wil wel de haltes gaan vernieuwen door overkappingen, maar over poortjes zwijgt men in alle talen.
Overigens het zou niet verkeerd zijn als ze dat doen want het is momenteel heel makkelijk om zwart te reizen met de tram..
De trams zijn nogsteeds gewoon sneltrams, al worden ze in de communicatie naar de reiziger niet zo genoemd. Daar heeft de ombouw van ene hogevloerssysteem naar een lagevloerssysteem (in neem aan dat je daar op doelt), niks aan veranderd. Wat het wél een sneltramsysteem maakt zijn de relatief lange halteafstanden, grotendeels vrije trambaan, grotere mate van ongelijkvloersheid (hoewel dit m.i. best meer had gemogen) en de hoge gemiddelde snelheid t.o.v. een 'tradionele' stadstram. Koppel dat aan het hoge aantal reizigers, vooral op de uithoflijn en daar heb je je argumentatie voor validatie op het perron ipv bij binnenkomst in het voertuig.Lijn 45 schreef: ↑wo 24 mei 2023, 13:07 Ik snap ook nog steeds niet waarom er geen kaartlezers in de trams zijn, zoals in de andere tramsteden. Toen er nog sneltrams reden was het logisch(er) dat er paaltjes op het perron stonden, omdat die ook bij de andere sneltrams op het perron/station staan. Ik associeer de trams van nu echter niet met het begrip sneltram en dacht de eerste keer dat ik met een Utrechtse Urbos mee ging dan ook dat er kaartlezers in de tram hingen.
Eenvoudig gezegd: het valideren op de halte zorgt ervoor dat de in- en uitstaptijden enorm verkort worden en leidt tot een kortere reistijd en meer capaciteit op het traject door kortere opvolgtijden. Hetzelfde zie je bij (echte) BRT-systemen, metro's, treinsystemen etc. Het gaat hier niet om de modaliteit maar om het aantal in- en uitstappers en de opvolgtijden op het traject.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Tja, ik vind het verschil tussen een sneltram en een 'gewone' tram ook minimaal. Ik noem het zelf een 'regionale tram' omdat het alsnog geen stadstram is. Een echt goed voorbeeld van een sneltram is de RandstadRail in Den Haag.Lijn 45 schreef: ↑wo 24 mei 2023, 13:07 Ik snap ook nog steeds niet waarom er geen kaartlezers in de trams zijn, zoals in de andere tramsteden. Toen er nog sneltrams reden was het logisch(er) dat er paaltjes op het perron stonden, omdat die ook bij de andere sneltrams op het perron/station staan. Ik associeer de trams van nu echter niet met het begrip sneltram en dacht de eerste keer dat ik met een Utrechtse Urbos mee ging dan ook dat er kaartlezers in de tram hingen.
Zelf vind ik het handiger dat de incheckpalen op de perrons zijn en helemaal in de ochtendspits waarin de trams zo goed als vol zitten. Dan is het echt niet handig als de trambestuurder moet wachten voordat iedereen is uitgecheckt en de tram is uitgestapt.
Daarbij zijn incheckpalen op de perrons meer overzichtelijker dan in een tram. (Ik snap overigens ook niet hoe ze in vredesnaam iedereen kunnen controleren op een geldig vervoersbewijs, maar vgm gebeurt dat nooit in Utrecht)
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Het lijkt erop dat de komst van 10 oud R-net capacities als vervanging van de afgebrande Van Hools definitief is. Ze worden nu omgebouwd naar het u-link concept.
Bij twijfel altijd klagen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Lijkt me al wel langer definitief, er stond immers al "21m" als materieel bij lijn 28 in het vervoerplan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Zijn al die betonnen schotten langs de opstelstroken op de remise er nu gekomen ná de brand, ter brandwering / voorkomen van overslag OF was dat er al maar heb ik dat niet goed in het geheugen zitten
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De stalling Westraven is al sinds de bouw voorbereid op het inperken van branden met elektrische bussen. De betonnen tussenschotten zijn conform ontwerp.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De brandschotten staan er inderdaad vanaf het begin al. Er zijn inmiddels (helaas) diverse ervaringen met branden waarbij ze-bussen betrokken waren.
Een rapport van CROW gaat over dit onderwerp: https://www.crow.nl/kennis/bibliotheek- ... =53&page=3
Een rapport van CROW gaat over dit onderwerp: https://www.crow.nl/kennis/bibliotheek- ... =53&page=3
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Update voor de 21 nieuwe buurtbussen..
Bestaande bussen met EvendPC erin worden eerst vervangen. Dit zijn er een stuk of 7.
De bussen worden deze week technisch vrijgegeven, dan volgt er nog wat nodige instructies. Syntus wil alles zo vlekkeloos mogelijk laten lopen, en gaat kijken naar het rolstoel - buggyvervoer.
Verwachting is rond 1 a 2 weken dat ze vrijgegeven worden.
Bestaande bussen met EvendPC erin worden eerst vervangen. Dit zijn er een stuk of 7.
De bussen worden deze week technisch vrijgegeven, dan volgt er nog wat nodige instructies. Syntus wil alles zo vlekkeloos mogelijk laten lopen, en gaat kijken naar het rolstoel - buggyvervoer.
Verwachting is rond 1 a 2 weken dat ze vrijgegeven worden.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Dat gaat in elk geval om de 103, 117, 127, 128 en 131-133.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Op station de Klomp op bushalte A (lijn 50 en 83) hangen nog de vertrekstaten van de vorige dienst. Misschien dat hier iemand van Syntus meeleest en dit kan laten aanpassen?
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Hangt de A inmiddels wel op de juiste halte?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Aan één kant van het bordje wel ja
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De 1059 heeft vanochtend op lijn 280 meer dan een half uur stil gestaan op station Rhenen, is daarna opgeheven.
Wellicht een defect aan de bus o.i.d.?
Wellicht een defect aan de bus o.i.d.?
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Defect aan de bus, geen chauffeur... legio mogelijkheden die het kunnen veroorzaken
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Geen chauffeur lijkt me sterk, volgens mij wordt in Rhenen niet afgelost en de dienst zou dan wel erg kort zijn.
Ik zie in OVinfo en busposities dat de eerste rit wel gereden heeft van Veenendaal naar Rhenen en de kerende rit vervolgens op tijd van het Dierenpark vertrokken is maar bij het station +34 had. Waarna de rit is opgeheven.
Dat moet haast wel een defecte bus of wellicht een aanrijding geweest zijn.
Ik zie in OVinfo en busposities dat de eerste rit wel gereden heeft van Veenendaal naar Rhenen en de kerende rit vervolgens op tijd van het Dierenpark vertrokken is maar bij het station +34 had. Waarna de rit is opgeheven.
Dat moet haast wel een defecte bus of wellicht een aanrijding geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Niks meer, ik zag toevallig gisteren dat ze de stickers met A en C nu ook aan de andere kant van het bordje geplakt hebben
D'r is alleen nog een dingetje met oude vertrekstaten van 50 en 83 op perron A, maar die zijn van Syntus. Alhoewel, het haltebeheer zal daar nu wel bij Transdev liggen?
(Al zijn De Klomp en Scherpenzeel een beetje vaag: in het concept PvE van Utrecht 2025 stonden 5 en 110 als te gedogen lijnen terwijl het juist de Utrechtse lijnen zijn die daar in Gelderland te gast zijn)
D'r is alleen nog een dingetje met oude vertrekstaten van 50 en 83 op perron A, maar die zijn van Syntus. Alhoewel, het haltebeheer zal daar nu wel bij Transdev liggen?
(Al zijn De Klomp en Scherpenzeel een beetje vaag: in het concept PvE van Utrecht 2025 stonden 5 en 110 als te gedogen lijnen terwijl het juist de Utrechtse lijnen zijn die daar in Gelderland te gast zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Goed om te horen. In principe doen we op De Klomp allebei onze ''eigen'' lijnen, maar zal doorgeven dat er nog oude haltevertrekstaten hangen van lijnen 50 en 83, want is die dienstregeling daadwerkelijk gewijzigd per 11 december jl.?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Het is blijkbaar avondvierdaagse in Zeist, maar niemand had dat aan U-OV doorgegeven: mijn chauffeuse gooide ons bij de halte Lindenlaan uit de 56, met de mededeling dat Busstation Zeist afgesloten was. Op goed geluk ben ik maar doorgelopen naar de Schaerweydelaan, waar gelukkig net een 73 langskwam om mij weer verder te brengen. Ondertussen is er wel een storingsmelding uit, maar handig was anders.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Is in vele dorpen en steden het geval, de avondvierdaagse.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Denk last van file vorming. Er zijn werkzaamheden aan de N233, het stuk evenwijdig aan de spoorwal. Verkeer vanaf Kesteren moet dus door Rhenen heen (eigenlijk dient men om te rijden via de A15 om naar de regio van Veenendaal te komen.Daniel schreef: ↑wo 07 jun 2023, 07:50 Geen chauffeur lijkt me sterk, volgens mij wordt in Rhenen niet afgelost en de dienst zou dan wel erg kort zijn.
Ik zie in OVinfo en busposities dat de eerste rit wel gereden heeft van Veenendaal naar Rhenen en de kerende rit vervolgens op tijd van het Dierenpark vertrokken is maar bij het station +34 had. Waarna de rit is opgeheven.
Dat moet haast wel een defecte bus of wellicht een aanrijding geweest zijn.
Lijkt mij dat lijn 50 ook wel last van (extra) vertraging in de spits heeft?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 38 gasten