Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5564
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Wel gek dat ze dan voor Twente juist net allemaal Volvo's besteld hebben.
buschauffeurDH
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door buschauffeurDH »

Net op tijd dan denk ik, want Volvo stopt met het bouwen van bussen. Alleen nog chassis.

https://www.transport-online.nl/site/15 ... e-sluiten/

https://nieuwssite.duurzaam-mobiel.be/v ... en-bouwen/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21455
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

De wijzigingsvoorstellen voor 2024 zijn bekend:
HTM
EBS

Begrijp ik nu goed dat lijn 19 alleen op werkdagen tussen 7:00 en 19:00 tussen station Delft en de TU gaat rijden? Dat is een verslechtering ten opzichte van de huidige situatie, aangezien lijn 69 nog tot middernacht rijdt!

Edit: links zijn aangepast.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 30 jun 2023, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Matt5154
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Ik zie het idd. Dat is niet zo best. :| Ach ja. En zo te zien gaan de nieuwe gelede wagens van de HTM rijden op de lijnen 23, 24, 25 en 26. Voor lijn 25 is het een verstandige keuze want die lijn is super druk. Lijnen 23 en 24 snap ik ook. Maar is lijn 26 zo druk dan? Lijkt me eerder 22 en 28.
daandekrieger__
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 11:41

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door daandekrieger__ »

Lijn 26 kan in de spits ook nog aardig vol zitten door de verbinding tussen Leyenburg en station Moerwijk en HS. Die lijn loopt ook vaak vertragingen op waardoor er 2 bussen haast direct achter elkaar rijden
Stadsbus
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Beide documenten zijn inmiddels offline gehaald. Had ze gister al bekeken, maar wel jammer.

Oh, blijkbaar is alleen het linkje veranderd.
De documenten zijn nog hier te vinden onder kopje 04.02: https://mrdh.notubiz.nl/vergadering/112 ... 05-07-2023
AnderzamNL
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

Ik ben al gewend dat de lijnfilms van EBS soms niet helemaal kloppen. Zo ontbreekt er soms een lijnnummer, of valt een deel van de bestemming weg (e.g. Voorschot Leidschen), maar deze keer maken ze het wel heel erg bont:

Afbeelding

foto gemaakt vandaag om 18:45 op Den Haag Centraal
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
bartjemestrom
Berichten: 1035
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Misschien een chauffeur die lollig wilt zijn?
Philip
Berichten: 351
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Connexxion reed gisteren naar het Gelredome vanaf Harderwijk station.... Blijkbaar heeft de stalling een nieuwe naam.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21455
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Wat heeft dit met Haaglanden te maken? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
April064
Berichten: 720
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Niks, maar het heeft wel te maken met een niet kloppende lijnfilm zoals in de foto hierboven ook staat.
zij/haar/hen/hun
Lange_Dre
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Arriva gaat die concessie helaas verliezen aan Qbuzz.
AnderzamNL
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

Ik blijf maar foto's sturen...
De nieuwe posters van HTM zijn/worden opgehangen in de abri's; de wijzigingen van de zomerdienst zijn erin verwerkt.
Een nieuwe poster is te herkennen aan de afbeelding aan de rechterzijde, die is bij alle nieuwe posters hetzelfde.

Afbeelding

Bonusverandering: de buslijnen (HTM paars en streek blauw) zijn nu beter zichtbaar.
Toch wel jammer dat na al die revisies nog steeds de 90 (alleen bij knooppuntenoverzicht), 380 en 381 van Arriva erop staan, terwijl 382, 383, 384 en 386 nu juist ontbreken.
En ook: de haltenaam Markenseplein verandert in Zuiderstrand, terwijl het eindpunt van lijn 28 Den Haag Zuiderstrand blijft. Dat zal vast voor verwarring zorgen...
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Stadsbus
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Gunning aan Mercedes-Benz is definitief, inclusief voorbeeld hoe de bussen er uit komen te zien.

https://www.mercedes-benz-bus.com/nl_NL ... U2RNVmg6ng
HTM, het openbaar vervoersbedrijf van én voor de Haagse regio, zet zich in voor een groen Den Haag. Zo zal er medio 2024 een start gemaakt worden met de elektrificatie van het openbaar busvervoer in de regeringsstad door de aanschaf van 95 solo en gelede Mercedes Benz eCitaro stadsbussen inclusief complete depotinrichting.

Komt aardig overeen met de Photoshop die ik paar weken terug had gemaakt:
Stadsbus schreef: di 20 jun 2023, 23:12 Op Whatsapp kreeg ik een schets binnen hoe de citaro er uit zou komen te zien, geen idee of dat klopt natuurlijk.
Ik heb de kleuren overgezet op een echte foto, dan krijg je zo iets:

Afbeelding

Zelfde kleuren als hoe de nieuwe Tina tram van HTM er uit komt te zien. (inclusief grijze schortplaten wat de Avenio nu niet krijgt.)
Matt5154
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Matt5154 schreef: zo 11 jun 2023, 15:57 Van 8 juli t/m 3 augustus zijn er spoorwerkzaamheden op de Laan van Meerdervoort en de kruising met de Goudenregenstraat. Lijn 3 rijdt dan van Zoetermeer Centrum (Centrum-West) naar de Grote Kerk en gaat dan niet via de Haagse Tramtunnel rijden. Pendelbus lijn 33 rijdt dan tussen de Grote Kerk en Loosduinen/Kraayenstein. Er rijdt ook een 8 persoonspendelbusje lijn 43 tussen Grote Kerk en HMC Westeinde. Lijn 12 is deze periode geheel opgeheven. En er is geen vervangend vervoer voor lijn 12 helaas. De trams die normal in Remise Lijsterbesstraat staan gaan dan tijdelijk naar Remise Scheveningen.
Blijkbaar gaan lijnen 2 en 6 toch vanuit Zichtenburg rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21455
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Stadsbus schreef: vr 07 jul 2023, 19:27 Gunning aan Mercedes-Benz is definitief, inclusief voorbeeld hoe de bussen er uit komen te zien.

https://www.mercedes-benz-bus.com/nl_NL ... U2RNVmg6ng
HTM, het openbaar vervoersbedrijf van én voor de Haagse regio, zet zich in voor een groen Den Haag. Zo zal er medio 2024 een start gemaakt worden met de elektrificatie van het openbaar busvervoer in de regeringsstad door de aanschaf van 95 solo en gelede Mercedes Benz eCitaro stadsbussen inclusief complete depotinrichting.

ze zien er niet onaardig uit, maar ik ben geen fan van de strepen naast het Mercedes-logo.
Wat wordt de verdeling standaard/geleed?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Matt5154
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

12m bus= 3 deuren, 35 staanplaatsten en 27 zitplaatsten
18m bus= 4 deuren, 70 staanplaatsten en 41 zitplaatsten
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21455
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ik had mijn vraag duidelijker moeten formuleren: hoeveel normale en hoeveel gelede bussen komen er?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2549
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Daar zijn volgens mij nog geen officiële berichten over. Wel dit:
Stadsbus schreef: di 20 jun 2023, 18:05 Volgens eerdere berichten gaat het om:
38 voertuigen van 12 meter
57 voertuigen van 18 meter
Stadsbus
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Er komt eindelijk een stukje busbaan in de Binckhorst (lijn 26 & 28):
Vrije busbaan langs Binckhorstlaan in Den Haag

De busbaan had eerst last van een APK station, dat lijkt nu opgelost te zijn:
Keurstation moet weg vanwege aanleg busbaan, maar ’n alternatief is er nog steeds niet: ‘Ik wil door’

Hier nog een document met bijlage van de gemeente Den Haag:
Document en Bijlage
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21455
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Een artikel over de beperkte bedieningstijden van tramlijn 19:
https://www.ad.nl/delft/na-blunder-met- ... a0d53e406/
(Let op: Premium artikel)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MarkNL »

Voordat ik dit nieuws (en het bericht in dit topic zag) was ik toevalligerwijs eens aan het kijken hoe het ervoor staat met dit project. Nu valt mij opeens tot mijn verbazing op dat het eindpunt is ingekort. Op de projectwebsite wordt gesproken van een eindpunt aan de Van den Broekweg, nog ten noorden van de N470. Aldaar zou een keerlus moeten komen.

Dat gaat dus betekenen dat de trambaan die er al ligt tot aan de Heertjeslaan er werkloos bij blijft liggen. Ik kan alleen nergens een reden of besluit vinden voor deze wending. Ik vermoed een kostenbesparing?

Update: "uitleg" (wat eigenlijk geen uitleg is) op deze pagina.
Om te zorgen dat de TU Delft aan toekomstige, steeds toenemende kwaliteitseisen voor onderzoek kan voldoen, is besloten dat de tram in eerste instantie gaat rijden tot een nieuw eindpunt, tussen TU Delft Sport & Cultuur - gebouw 37 en de Kruithuisweg.
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ als ik onderstaand artikel lees.. dan ligt er al ruim 16 jaar een ongebruikte trambaan op de Campus te Delft. :roll:

Máár, nu gaat het wel gebeuren na deze zomervakantie: :')
(..)In de zomer van 2022 werd de uitvoeringsovereenkomst ondertekend door de TU Delft en de MRDH, en gingen de voorbereidingen van de afbouw van het laatste deel van de trambaan op het TU-terrein van start. In de periode 27 april tot en met 7 mei wordt het laatste deel van de trambaan gesloopt, waarna direct zal worden gestart met de aanleg van een nieuwe trambaan op de Mekelweg tussen de Aula en Sport en Cultuur. De nieuwe trambaan zal worden voorzien van diverse elektromagnetische compensatie-maatregelen. Het nieuwe eindpunt en de keerlus zullen worden aangelegd ter hoogte van de Van der Broekweg, tussen de sportvelden en de parkeergarage. In dit gebied staan echter een aantal bomen die pas vanaf 15 juli 2023 kunnen worden gekapt. Daarom zal de aanleg van het eindpunt pas na de zomervakantie van 2023 starten. In het 4e kwartaal van 2023 wordt ook de bovenleiding om het nieuwe deel van de baan aangebracht en in het 1e kwartaal 2024 kunnen de testwerkzaamheden gestart worden. MRDH en TU Delft verwachten dat tram 19 aan het eind van het 1e kwartaal van 2024 vanaf station Delft naar de TU Delft Campus zal kunnen rijden.(..)

https://www.delftopzondag.nl/nieuws/alg ... ensen-over

Ik ben benieuwd of de elektromagnetische compensatie maatregelen in Utrecht al wel goed uitgevoerd zijn.. anders lezen 'we' straks dat het RIVM gebouw niet (volledig) in gebruik genomen kan worden.. :X
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21455
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

MarkNL schreef: zo 16 jul 2023, 23:18 Voordat ik dit nieuws (en het bericht in dit topic zag) was ik toevalligerwijs eens aan het kijken hoe het ervoor staat met dit project. Nu valt mij opeens tot mijn verbazing op dat het eindpunt is ingekort. Op de projectwebsite wordt gesproken van een eindpunt aan de Van den Broekweg, nog ten noorden van de N470. Aldaar zou een keerlus moeten komen.

Dat gaat dus betekenen dat de trambaan die er al ligt tot aan de Heertjeslaan er werkloos bij blijft liggen. Ik kan alleen nergens een reden of besluit vinden voor deze wending. Ik vermoed een kostenbesparing?
Het heeft vooral met trillingen en (elektromagnetische) straling te maken. Juist ten zuiden van de Kruithuisweg zitten de meest gevoelige onderzoeksruimtes.
Ik snap alleen niet waarom de tram dan niet na 19:00 uur of in het weekend mag rijden, want volgens mij zit er niets ten noorden van de Kruithuisweg dat zo gevoelig is.

Het eindpunt wordt overigens een kopeindpunt.
Durashift schreef: ma 17 jul 2023, 02:08 ^^ als ik onderstaand artikel lees.. dan ligt er al ruim 16 jaar een ongebruikte trambaan op de Campus te Delft.
Dat staat fout in het artikel, want de trambaan is in de zomer van 2014 aangelegd en ligt er dus "pas" 9 jaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
AnderzamNL
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

Zag net bij de Leggelostraat de 1069 weggevoerd worden richting de Telexstraat. Laatste signaal op Busposities was ongeveer twee uur eerder op lijn 26 bij het Arnold Spoelplein. Ik kon, in de korte tijd dat ik erlangs fietste, geen defecten zien, maar het was voor mij wel pijnlijk om te zien.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten