Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Leuke nieuwe huisstijl voor al het OV in de metropoolregio.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het leuke is dat ik, als inwoner van de gemeente Amsterdam die naast een metrolijn woont en deze ook meermaals per week gebruik, vaker met de NZL ben geweest vóór 22 juli 2018 dan sinds die dag. Het is voor mij in Zuidoost die zelden in Noord hoeft te zijn eigenlijk nooit een handige lijn.
Ik ben zelfs eens met de bus van mijn huis in Zuidoost naar Noord gegaan via 't Schouw. Dat was 1 minuut sneller dan via NZL. En de reden om toen in Noord te willen zijn was ... om met vrienden van buiten de stad de NZL te bekijken.
Ik ben zelfs eens met de bus van mijn huis in Zuidoost naar Noord gegaan via 't Schouw. Dat was 1 minuut sneller dan via NZL. En de reden om toen in Noord te willen zijn was ... om met vrienden van buiten de stad de NZL te bekijken.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik snap je punt niet helemaal. Als ik regelmatig van De Aker naar de Dappermarkt moet zijn tram 13 en metro 54 ook niet heel relevant voor me. Zegt dat dan wat per se over die lijnen?
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Maar M52 stopt ook bij de Pijp, en bijv midden in het centrum (Rokin). Als ik naar de Bonneterie moet, dan is het ideaal. Je hoeft niet perse naar Noord ermee he.IIVQ schreef: ↑di 11 jul 2023, 15:21 Het leuke is dat ik, als inwoner van de gemeente Amsterdam die naast een metrolijn woont en deze ook meermaals per week gebruik, vaker met de NZL ben geweest vóór 22 juli 2018 dan sinds die dag. Het is voor mij in Zuidoost die zelden in Noord hoeft te zijn eigenlijk nooit een handige lijn.
Ik ben zelfs eens met de bus van mijn huis in Zuidoost naar Noord gegaan via 't Schouw. Dat was 1 minuut sneller dan via NZL. En de reden om toen in Noord te willen zijn was ... om met vrienden van buiten de stad de NZL te bekijken.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Je zal de H&M bedoelen.
Mijn irritatie over dat gvb stuk zit in dat verschrikkelijke woord iconisch. De M52 is een gewoon metrolijntje zoals er zoveel zijn op de wereld. En veel heb ik er niet aan
Mijn irritatie over dat gvb stuk zit in dat verschrikkelijke woord iconisch. De M52 is een gewoon metrolijntje zoals er zoveel zijn op de wereld. En veel heb ik er niet aan
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Een metrolijn die op het drukste punt slechts 8x per uur rijdt vind ik wel bijzonder hoorrobert1955 schreef: ↑wo 12 jul 2023, 12:42De M52 is een gewoon metrolijntje zoals er zoveel zijn op de wereld. En veel heb ik er niet aan
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb weleens in een metro gezeten die er een halfuurdienst op nahield op klaarlichte dag, dus zó uitzonderlijk kan acht treinen per uur niet zijn.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De Metropolitan line naar Chesham?
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 12 jul 2023, 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De Bonneterie is al gesloten sinds 2014, dus spaar u de reis naar het Rokin…….hauptbahnhof schreef: ↑wo 12 jul 2023, 00:16
Maar M52 stopt ook bij de Pijp, en bijv midden in het centrum (Rokin). Als ik naar de Bonneterie moet, dan is het ideaal. Je hoeft niet perse naar Noord ermee he.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Tijdens de afsluiting van de Berlagebrug (vanaf 24 juli) worden tramlijn 12 in buslijn 62 ingekort tot de Rivierenbuurt en krijgt buslijn 65 (en 245) een omleiding via de Utrechtsebrug, Amstelstroomlaan en Spaklerweg. Gaat lijn 65 dan ook stoppen bij metrostation Spaklerweg?
Op termijn lijkt me dit trouwens ook een mooie route voor lijn 62, zeker als er nog een halte op de Amstelstroomlaan wordt geplaatst.
Op termijn lijkt me dit trouwens ook een mooie route voor lijn 62, zeker als er nog een halte op de Amstelstroomlaan wordt geplaatst.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik weet niet of lijn 65 daar extra gaat stoppen. Je zou eens kunnen kijken in de tijdelijke dienstregeling op de website van GVB.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
GVB geeft niet aan dat ze ergens stoppen tussen Victorieplein en Amstelstation.
https://www.gvb.nl/klantenservice/nieuw ... erlagebrugBus 65 rijdt in beide richtingen een omleiding via de Rooseveltlaan, Rijnstraat, Utrechtsebrug en Amstelstation. Richting KNSM-Laan halteert de bus op Victorieplein en Amstelstation halte A1. Richting Station Zuid halteert de bus op Amstelstation halte A2 en Victorieplein (tramhalte).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De dienstregeling vanaf 24 juli was in elk geval vanmiddag nog niet in te zien op de website van het GVB. Daarom vroeg ik het ook.
Ik zie nu dat de dienstregeling wel op OVInfo in te zien is, maar die app staat niet op mijn werktelefoon.
Bedankt.reisthijs schreef: ↑wo 12 jul 2023, 20:02 GVB geeft niet aan dat ze ergens stoppen tussen Victorieplein en Amstelstation.https://www.gvb.nl/klantenservice/nieuw ... erlagebrugBus 65 rijdt in beide richtingen een omleiding via de Rooseveltlaan, Rijnstraat, Utrechtsebrug en Amstelstation. Richting KNSM-Laan halteert de bus op Victorieplein en Amstelstation halte A1. Richting Station Zuid halteert de bus op Amstelstation halte A2 en Victorieplein (tramhalte).
Het is wat mij betreft echt een gemiste kans om niet bij metrostation Spaklerweg te stoppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Omrijden en nog extra stops tijdens de omleiding kost extra tijd. Dus als je extra stops weglaat is de extra tijd beperkt en scheelt het voor de klanten maar ook qua extra materieelinzet. Zou dat het idee erachter zijn?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nee, de metro van Catania, die destijds bestond uit een lijntje met wel drie haltes dat grotendeels enkelspoor was.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De stop bij Spaklerweg zou misschien 1 minuut extra rijtijd kosten, maar zorgt voor reizigers uit Zuidoost richting de Rivierenbuurt wel voor een kortere reistijd en lagere reiskosten. De voordelen wegen dus zeker wel op tegen de nadelen.hauptbahnhof schreef: ↑do 13 jul 2023, 02:02 Omrijden en nog extra stops tijdens de omleiding kost extra tijd. Dus als je extra stops weglaat is de extra tijd beperkt en scheelt het voor de klanten maar ook qua extra materieelinzet. Zou dat het idee erachter zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Bedenk je dat een extra stop ook in de systemen moet komen en daar moet dan wel mankracht voor zijn (want personeelstekorten). Daarbij kunnen reizigers uit Zuidoost naar de Rivierenbuurt ook prima overstappen bij de RAI.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ja hoor bijdehandjes. H&M de Bonneterie. Is algemeen bekend bij mensen die daar winkelen en werken.fred1954 schreef: ↑wo 12 jul 2023, 14:34De Bonneterie is al gesloten sinds 2014, dus spaar u de reis naar het Rokin…….hauptbahnhof schreef: ↑wo 12 jul 2023, 00:16
Maar M52 stopt ook bij de Pijp, en bijv midden in het centrum (Rokin). Als ik naar de Bonneterie moet, dan is het ideaal. Je hoeft niet perse naar Noord ermee he.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb geen idee wat voor haltes er allemaal op de omleidingsroute liggen. De keuze die je maakt is op alle haltes stoppen, of enkele haltes of juist niet.Meltrain schreef: ↑do 13 jul 2023, 10:28De stop bij Spaklerweg zou misschien 1 minuut extra rijtijd kosten, maar zorgt voor reizigers uit Zuidoost richting de Rivierenbuurt wel voor een kortere reistijd en lagere reiskosten. De voordelen wegen dus zeker wel op tegen de nadelen.hauptbahnhof schreef: ↑do 13 jul 2023, 02:02 Omrijden en nog extra stops tijdens de omleiding kost extra tijd. Dus als je extra stops weglaat is de extra tijd beperkt en scheelt het voor de klanten maar ook qua extra materieelinzet. Zou dat het idee erachter zijn?
1 minuut klinkt niet veel, is het ook niet, maar kan wel zorgen dat er net een extra bus moet rijden waardoor de stilstand lang is op het eindpunt, of dat de chauffeur niet met dezelfde bus door kan gaan omdat die niet genoeg rust heeft tussen de ritten. Keuzes die je als vervoerbedrijf moet maken waar vooral nu flink op de centjes en personeelsinzet (die toch erg beperkt is) gelet moet worden.
Voor de klant zeker voordelen (zeker die met de metro richting Zuidoost/Zuid moeten) maar dat is niet het enige waar aan gedacht moet worden.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat laatste lijkt me een zeer adequate beschrijving van wat er mis is met het OV in Nederland.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Als je wil stoppen op de omleidingsroute moeten er wel eerst haltes zijn. Er ligt nu welgeteld één halte voor één richting op de omleidingsroute: bij station Spaklerweg, halte voor nachtbus N85 https://maps.app.goo.gl/SLGJteyGpoJwYswe6
Voor de andere richting heb je daar een tijdelijke halte nodig.
Voor de andere richting heb je daar een tijdelijke halte nodig.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Mij valt op dat als ik naar een bestemming ga in de buurt van de Noord/Zuidlijn, de tram ook niet heel veel langzamer is. Dan ga ik liever met de tram: vijf minuten langer onderweg, scheelt een overstap en ik word dichterbij mijn bestemming afgedropt.robert1955 schreef: ↑wo 12 jul 2023, 12:42 Je zal de H&M bedoelen.
Mijn irritatie over dat gvb stuk zit in dat verschrikkelijke woord iconisch. De M52 is een gewoon metrolijntje zoals er zoveel zijn op de wereld. En veel heb ik er niet aan
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En je kan ook één halte verder, op Amstel, overstappen. Ik hoor wel vaker allerlei verzoeken om tijdens een omleiding, omdat je er toch in de buurt bent, allerlei nuttige bestemmingen aan te doen, maar het kan zijn dat dat net een extra bus of personeel dat er niet is kost. En bovendien: mensen in de buurt superblij, tot de omleiding weer over is, dan zijn ze boos. Dus soms kan je het beter niet doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten