Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik ben een ritje meegegaan met lijn 67, maar die busjes rijden al net zo hobbelig langs de Zaan en door Wormer als de oude Sprinter City's.
Wel mooi een gratis rit, omdat de OV-chip het niet deed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Het viel me overigens wel op dat nog geen enkele "nieuwe" halte is ingesproken (waardoor je dus krijgt Volgende Halte: [stilte]) en ook de onboard reisinfo in de bussen nog niet werkt. De 4119 had zelfs nog het BVG schermpje aan de binnenkant
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Ik kreeg een foto doorgestuurd van de oude Zaanstreek R-NET-bussen waar het ConneXXion linksachterop overgestickerd is naar "ebs-ov.nl" maar rechtsachter nog wel "wij zijn transdev" staat. Dat klopt want die is eigenaar van de bussen, maar qua reizigerscommunicatie is het apart.
Bovendien zijn de bussen vuil, alleen het ebs-ov (nieuwe sticker) en transdev (spons overheen gehaald) is schoon.
Wat betreft het materieel op lijn 67.
Het blijft lastig bij dat maat bussen een acceptabel comfort te realiseren.
Ik heb jarenlang op een buslijn in landelijk gebied in Amsterdam Noord gereden, begonnen op een DAF frontstuur, we hebben ook VW en Mercedes gehad, eigenlijk allemaal vracht of bestelwagens.
De meest comfortabele bussen die we er gehad hebben waren Neoplan, comfortabel voor chauffeur en passagiers, maar ze gaven meer trilling door aan het wegdek, dus klachten van bewoners op de dijkdorpen.
Het meeste comfort valt te bereiken met voldoende rijtijd, rustig kunnen rijden op slecht wegdek, je als chauffeur niet hoeven haasten.
2525 is echter de 9101 . Heb net te horen gekregen als de nieuwe VDL e-bussen geleverd zijn, gaan de e-geledes (1030-1039) naar concessie IJssel-Vecht.
ThatPCDude schreef: ↑zo 10 dec 2023, 21:24
Het viel me overigens wel op dat nog geen enkele "nieuwe" halte is ingesproken (waardoor je dus krijgt Volgende Halte: [stilte]) en ook de onboard reisinfo in de bussen nog niet werkt. De 4119 had zelfs nog het BVG schermpje aan de binnenkant
Mm gek! Dan zit er waarschijnlijk nog apparatuur van BVG in. (Mogelijk Atron) Beeldschermen worden normaalgesproken door de Ticketbox aangestuurd, maar BVG gebruikt die apparatuur niet. Ticketbox zit er wel in zo te zien, maar heeft dus geen audiotracks. (Het zijn allemaal segmenten, “Volgende Halte”. “Halte naam”.)
IIVQ schreef: ↑ma 11 dec 2023, 08:13
Het zijn alleen geen bizzliners meer
Ik kreeg een foto doorgestuurd van de oude Zaanstreek R-NET-bussen waar het ConneXXion linksachterop overgestickerd is naar "ebs-ov.nl" maar rechtsachter nog wel "wij zijn transdev" staat. Dat klopt want die is eigenaar van de bussen, maar qua reizigerscommunicatie is het apart.
Bovendien zijn de bussen vuil, alleen het ebs-ov (nieuwe sticker) en transdev (spons overheen gehaald) is schoon.
Transdev, CXX en EBS gebruiken allebei IVU. Alleen verschillen de versies per vervoerder. De een heeft extra functies en de andere niet. Omroepen zijn dus ook anders, CXX heeft zijn eigen audiofragmenten daarvoor. Mogelijk heeft EBS de audio overgenomen. Dat ze de apparatuur overnemen lijkt me sterk, aangezien daar licenties aan zitten. Jammer dat de bussen niet even door de wasstraat zijn gehaald.
omaylie schreef: ↑za 25 nov 2023, 22:55
Verder heb ik ook nog uitgezocht welke elektrische NHN MidCity's, die oorspronkelijk voor Connexxion bedoeld waren, mogelijk naar EBS gaan. Ik denk dat het de CXX 7601, 7608, 7611, 7613, 7617, 7618, 7621 en 7622 zijn, want deze acht zijn afgelopen woensdag de 22ste op naam gezet volgens de RDW. En op de website van MeerPlus staat al een foto van een blauwe M.net MidCity. Zit ik dan goed?
Huh? Dat zijn gewone elektrische Citea LLE-99’s. 7611/7617/7601 rijden in Hoorn.
Milco schreef: ↑di 12 dec 2023, 09:23
Nee zeker niet, maar het bericht haalt gelijk allemaal negativiteit aan onder andere over het feit dat “veel mensen” lang moesten wachten…
Tja, als het de eerste dag een bende is, waarom zou de plaatselijke dorpstoeter daar niet over rapporteren?
Wat me ook opviel was dat alle bussen voorin een enorme zandbak waren op de vloer. Maar nu ik de stalling heb gezien kan ik wel begrijpen waarom dat zo is
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Hebben de nachtlijnen vanaf Amsterdam C die nu ook doordeweeks rijden de laatste ritten van reguliere lijnen overgenomen?
Ik heb tussen 01:30 en 02:00 even rond gekeken op Amsterdam C, en de drukte viel me op.
Elke bus had rond de 15 reizigers, vond ik best veel gezien dit de eerste dinsdag is dat die nachtlijnen rijden. Op lijn 14 reed verder een Scania Higer, volgens busposities was dat niet de eerste keer sinds deze concessie is ingegaan.