Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Met daarbij de kanttekening dat je tot dat je 21 bent niet naar het buitenland mag rijden en geen trajecten langer dan 50 kilometer mag rijden. In Breda levert dat bijvoorbeeld soms problemen op met plannen aangezien daar een aantal chauffeurs rijden die nog geen 21 zijn en dus niet naar Meersel-Dreef (lijn 6) mogen en ook lijn 400 en 401 (lijnen naar Utrecht) niet mogen rijden.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Maar rijden de chauffeurs op die twee laatste lijnen dan ook met tachograaf? Dat is namelijk ook verplicht indien er meer dan 50km buiten de standplaats gereden wordt.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Dat gebeurd niet. Maar dit is serieus de eerste keer dat ik hoor dat dat ook verplicht zou zijn.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Ik ben heel benieuwd waar je dat vandaan haalt, ik heb het nog nooit gehoord en bij bijvoorbeeld Keolis Provincie Utrecht rijden chauffeurs uit Mijdrecht wel eens tot in Ede en chauffeurs vanuit Ede tot in Rotterdam (95 km) en die hebben echt geen tachograaf.
Daarnaast rijden er ook wel eens collegæ vrijwillig een dienst ver buiten standplaats. Bij de Formule 1 komt er een hele groep Arnhemmers en Nijmegenaren naar Zandvoort. Ook daar zit geen tachograaf in de bussen.
Daarnaast rijden er ook wel eens collegæ vrijwillig een dienst ver buiten standplaats. Bij de Formule 1 komt er een hele groep Arnhemmers en Nijmegenaren naar Zandvoort. Ook daar zit geen tachograaf in de bussen.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
ILT zegt het volgende:
'De vrijstellingen zijn van toepassing op:
Voertuigen die gebruikt worden voor geregelde diensten van personenvervoer over een traject van niet meer dan 50 kilometer'.
'De vrijstellingen zijn van toepassing op:
Voertuigen die gebruikt worden voor geregelde diensten van personenvervoer over een traject van niet meer dan 50 kilometer'.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Nou zit er in de bussen van Arriva wel een tachograaf. Maar die staat standaard ingesteld op out of scope
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens mij interpreteer je dingen verkeerd. Wat je noemt is a) een internationale vrijstelling (en er wordt niet gezegd waar het een vrijstelling op is) en het gaat hier over trajecten van maximaal 50km, niet 50km van de standplaats.
-
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Zie de rode balk Overigens gaat "internationale vrijstelling" hier om het feit dat die vrijstellingen in alle EU-lidstaten gelden. De "nationale vrijstelling" is daarentegen alleen in Nederland van toepassing.
In het verleden was er een (v.z.i.w. nationale) vrijstelling voor lijndienstvervoer, aangezien die diensten zelf al aan het rijtijdenbesluit moest voldoen (welke op zijn beurt weer aan de EU-verordening voldeed). Ik weet echter dat er de afgelopen jaren wat aanscherpingen op de bijbehorende Europese verordening zijn geweest, dus het kan zijn dat een dergelijke vrijstelling niet meer mag (buiten de Europees vastgestelde 50km-grens). Al betwijfel ik of ILenT hier bij OV-bedrijven op handhaaft zolang er geen handhavingsverzoek komt (wat de meeste vervoerders logischerwijs niet gaan doen aangezien ze dan zelf ook met hogere kosten komen te zitten).
Ik betwijfel overigens of de pagina's over tachograafplicht en Code 95 op de site van ILenT wel actueel zijn (daarover heb ik al met ILenT gemaild), want de 12-uursgrens bij het tweede punt staat v.z.i.w. niet meer in de nieuwste verordeningen die over tachograafplicht en vakbekwaamheid gaan.
In het verleden was er een (v.z.i.w. nationale) vrijstelling voor lijndienstvervoer, aangezien die diensten zelf al aan het rijtijdenbesluit moest voldoen (welke op zijn beurt weer aan de EU-verordening voldeed). Ik weet echter dat er de afgelopen jaren wat aanscherpingen op de bijbehorende Europese verordening zijn geweest, dus het kan zijn dat een dergelijke vrijstelling niet meer mag (buiten de Europees vastgestelde 50km-grens). Al betwijfel ik of ILenT hier bij OV-bedrijven op handhaaft zolang er geen handhavingsverzoek komt (wat de meeste vervoerders logischerwijs niet gaan doen aangezien ze dan zelf ook met hogere kosten komen te zitten).
Ik betwijfel overigens of de pagina's over tachograafplicht en Code 95 op de site van ILenT wel actueel zijn (daarover heb ik al met ILenT gemaild), want de 12-uursgrens bij het tweede punt staat v.z.i.w. niet meer in de nieuwste verordeningen die over tachograafplicht en vakbekwaamheid gaan.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Die rode balk had ik niet gezien, thx.
Ik denk dat Nederland intern nog weer een andere vrijstelling heeft, want er zijn zat OV-lijnen langer dan 50km.
Jaaaaren geleden (8 of 9) had ik wat bijhuurwerk waar de honden geen brood van lustten gemaakt, waarvan de bijhuurbaas op een gegeven moment zei "Kan dit niet anders, ze mogen het wel rijden maar dan kan ik ze 6 week niet meer naar het buitenland sturen".
Dat werk reden ze op onze bussen dus zonder tachograaf maar kennelijk hadden ze die diensten wel ergens in een boekhouding om aan de buitenlandse inspecties te tonen (en gingen ze daar netjes mee om, ipv zeggen dat ze niet gereden hadden).
Ik denk dat Nederland intern nog weer een andere vrijstelling heeft, want er zijn zat OV-lijnen langer dan 50km.
Jaaaaren geleden (8 of 9) had ik wat bijhuurwerk waar de honden geen brood van lustten gemaakt, waarvan de bijhuurbaas op een gegeven moment zei "Kan dit niet anders, ze mogen het wel rijden maar dan kan ik ze 6 week niet meer naar het buitenland sturen".
Dat werk reden ze op onze bussen dus zonder tachograaf maar kennelijk hadden ze die diensten wel ergens in een boekhouding om aan de buitenlandse inspecties te tonen (en gingen ze daar netjes mee om, ipv zeggen dat ze niet gereden hadden).
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Als je de tool gebruikt om te kijken of een tachograaf verplicht is kom je bij lijndiensten >50km vanaf de standplaats uit op:
Het voertuig valt onder de Europese Verordening (EG) nr. 561/2006. Er is geen uitsluiting uit artikel 3 van deze verordening van toepassing. In Nederland is geen vrijstelling uit artikel 13.1 van toepassing.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Het kan best goedkoper.. gewoon nieuwe aanbesteding opstarten.Frank93 schreef: ↑do 16 mei 2024, 16:16 Het werk heeft een jaar stil gelegen, maar binnenkort beginnen de werkzaamheden weer aan de nieuwe HOV busbaan in Huizen. De kosten hiervan zijn bijna verdubbeld:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/336084/k ... tra-kosten
https://nos.nl/artikel/2523300-huizen-b ... oge-kosten(..)De gemeente Huizen betaalt te veel geld voor de aanleg van een nieuwe busbaan. Dat blijkt uit een onderzoek van adviesbureau Aveco de Bondt in opdracht van de gemeente. Volgens het rapport rekent aannemer BAM te hoge kosten.
De nieuwe buslijn moet de oost- en westkant van de gemeente beter met elkaar verbinden. Bovendien moet de weg veiliger worden voor fietsers en voetgangers.
(..)
Maar volgens Aveco de Bondt zijn de kosten daarvoor te hoog. Het project opnieuw aanbesteden zou heel wat geld kunnen besparen, schrijft regionale omroep NH. De oorzaak van de hoge kosten zijn volgens de onderzoekers de prijzen die BAM berekent.
Dat ontkende verantwoordelijk wethouder Roland Boom (VVD) in de gemeenteraad vorige week. Volgens hem zijn alle prijzen die de aannemer heeft opgegeven marktconform. "We hebben heel grondig en goed begroot", zei hij. "We hebben het onderzoek gedaan omdat alle raadsleden heel zorgvuldig op onze vingers kijken of dit de goede manier is om deze kosten te maken." En dat is het dus, volgens Boom.(..)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
In de ovinfo-app zie ik dat van 15 t/m 31 augustus de lijnen van EBS naar Amsterdam-Zuidoost omgeleid worden via de Coentunnel, de A10 Zuid en een stukje A2 om dan direct door te rijden naar Holendrecht en daarvandaan de route terug te volgen, waarbij de spitslijnen in de ochtend bij de Vinkenbrug gaan eindigen… Het lijkt erop dat een deel van de binnenring A10 dan is afgesloten…
Edit: enkele weken eerder is de omleiding juist in tegenovergestelde richting, en dan starten de middagritten bij de Vinkenbrug in Diemen om via Holendrecht en A10 West naar Waterland te rijden.
Edit: enkele weken eerder is de omleiding juist in tegenovergestelde richting, en dan starten de middagritten bij de Vinkenbrug in Diemen om via Holendrecht en A10 West naar Waterland te rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten