Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Als ik even kijk wat een buurtbus in Twente weegt: 2892 kg rijklaar. De acht passagiers mogen dus bij elkaar eigenlijk al niet meer dan 608kg wegen. Er is dus 0,0 ruimte voor een accupakket.
Zoals het er nu voor staat, als ze alles willen vervangen, zijn er 16 busjes nodig om alle omlopen te vullen. Dan blijven er 5 over voor reserve. Momenteel zijn er 18 busjes uit 2016, 4 uit 2017 en 3 uit 2018, dus totaal 25 busjes (veel reserve omdat er regelmatig defecten zijn).
Tevens vraag ik me ook af of ze ook de busjes in Almere gaan vervangen, die ook uit 2017 en 2018 komen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
De kuchschermen zijn uit de buurtbussen verwijderd. Wat een verademing.
Volgens Wikipedia worden de nieuwe buurtbussen 20 MidCity's die vanaf de koker in dienst komen. Klopt dit?
Jazeker! 21 prachtige MidCity's komen eraan. Uiterlijk 1 juli moeten alle bussen rijden, maar verwachting is dat ze eind mei of begin juni al zullen gaan rijden. Qua design zijn ze straks hetzelfde als de grote bussen.
Mocht de wijkbus in het Soesterkwartier van start gaan, dan gaat hier nog wel een van de huidige busjes op rijden, aangezien het eerst een jaar getest zal worden.
Mocht de wijkbus in het Soesterkwartier van start gaan, dan gaat hier nog wel een van de huidige busjes op rijden, aangezien het eerst een jaar getest zal worden.
Geen idee of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar misschien weet iemand het antwoord: iemand die weet wat er met Keolis/Syntus 1888 aan de hand is? Die heeft al sinds april niet meer gereden. Enige wat ik begreep is dat deze laatst een nieuwe motor heeft gekregen?
Ik geloof dat die al een tijd bij de Buspartners werkplaats Amersfoort staat. Er staan steeds U-link Citea's als ik daar ben, maar ik let niet op de nummers.
Dat klopt, maar of er verder nog iets aan mankeert, vraag ik me af.
Syntus 1609 (een van de U-Link bussen) is vanochtend tussen Elst en Rhenen defect gegaan, er lekte koelvloeistof het reizigerscompartiment binnen gevolgd door heel veel rook, doordat de motor oververhit raakte. Bus was op de rotonde net na Remmerden richting Wageningen gestrand.
De koelvloeistof liep via de achterdeuren naar buiten.
Die bus komen we voorlopig ook niet meer tegen gok ik zo.
Syntus 1609 (een van de U-Link bussen) is vanochtend tussen Elst en Rhenen defect gegaan, er lekte koelvloeistof het reizigerscompartiment binnen gevolgd door heel veel rook, doordat de motor oververhit raakte. Bus was op de rotonde net na Remmerden richting Wageningen gestrand.
De koelvloeistof liep via de achterdeuren naar buiten.
Die bus komen we voorlopig ook niet meer tegen gok ik zo.
Klinkt als een lekke kachelleiding. En het zal wel ergens op gelekt hebben, wat de rook veroorzaakt. De motor wordt echt niet ineens zo heet dat alles vol rook komt te staan.
De 1609 is vandaag weer onderweg.
Ahhh, dat kan natuurlijk ook nog! Ik verwachtte het eerste omdat de chauffeur telkens met kickdown reed, alleen die kachelleiding lijkt me inderdaad ook wel logisch. Heb dat in Ede ook al eens zien gebeuren .
Maar, omdat het dashboard een rood icoon liet zien met daarbij de oproep de bus op de handrem te zetten en in neutraal te zetten, vermoedde ik dat het de motor was.