Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
ik heb begrepen dat de route naar Hoek van holland strand word overgenomen door de RET ((over zoveel tijd))
paar vragen
- Hoe zal de route zijn
- hoever komt het station verder te liggen
- dr komen toch metro's op?
*O* *O* *O*
paar vragen
- Hoe zal de route zijn
- hoever komt het station verder te liggen
- dr komen toch metro's op?
*O* *O* *O*
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Er zijn inderdaad plannen om de bestaande (trein)spoorlijn om te bouwen naar metrolijn.
Vanaf Schiedam Centrum zal de metro dan via de bestaande treinsporen naar Hoek van Holland Strand rijden. Mogelijk dat er dichter bij het strand nog een station komt, maar daarover is nog niet zo heel veel bekend. De ombouw was voorzien in de zomer van 2012 en de verlenging niet voor 2013, maar dat schijnt uitgesteld te zijn. Het is de bedoeling dat er materieel komt rijden dat ook op de bestaande metrolijnen kan rijden. Je kan dus iets RandstadRail-achtigs verwachten.
Vanaf Schiedam Centrum zal de metro dan via de bestaande treinsporen naar Hoek van Holland Strand rijden. Mogelijk dat er dichter bij het strand nog een station komt, maar daarover is nog niet zo heel veel bekend. De ombouw was voorzien in de zomer van 2012 en de verlenging niet voor 2013, maar dat schijnt uitgesteld te zijn. Het is de bedoeling dat er materieel komt rijden dat ook op de bestaande metrolijnen kan rijden. Je kan dus iets RandstadRail-achtigs verwachten.
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Ok, ik had een heel verhaal ingetypt maar toen moest ik inloggen dus dat is nu weg.
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Volgens mij heeft de RET nog een optie voor een extra serie SG/3 metro's (de nieuwe 5600-serie) voor de Hoekse Lijn. Dat is ook vrij logisch als je bedenkt dat de lijn verbonden wordt met de A- en B-lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
ik zou graag een verbinding naar Den Haag via het Westland zien,,,
maar ach,, veelte onwaarschijnlijk dusdat
maar ach,, veelte onwaarschijnlijk dusdat
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Je kan met de bus van busstation Leyweg naar HvH haven.
Maar de westlanders moeten absoluut niks van alles wat uit Den Haag komt hebben (behalve natuurlijk goedkope arbeid) waaronder de tram. Ook zijn de afstanden wat groot voor een tram en de dichtheden nogal laag voor zowel tram als metro/trein, dus ik zie het niet snel gebeuren.
Maar de westlanders moeten absoluut niks van alles wat uit Den Haag komt hebben (behalve natuurlijk goedkope arbeid) waaronder de tram. Ook zijn de afstanden wat groot voor een tram en de dichtheden nogal laag voor zowel tram als metro/trein, dus ik zie het niet snel gebeuren.
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
ik ook niet ,, jammer :N :N :N stomme westlanders hier,, en ja bus 35 vanaf Leyenburg *O* *O* *bus* *bus* ,,, niet dat ik daar ooit in zit ofzo ,, maar het valt me op de RET en HTM steeds meer bij elkaar komen (tenminste, als de metro van DH centraal vergeet)) hahah2iljitsch schreef:Je kan met de bus van busstation Leyweg naar HvH haven.
Maar de westlanders moeten absoluut niks van alles wat uit Den Haag komt hebben (behalve natuurlijk goedkope arbeid) waaronder de tram. Ook zijn de afstanden wat groot voor een tram en de dichtheden nogal laag voor zowel tram als metro/trein, dus ik zie het niet snel gebeuren.
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Dat is al jaren zo en dat komt omdat de Rotterdamse en Haagse regio's vrij dicht bij elkaar liggen. De eindpunten van lijn 1 in Delft-Tanthof en lijn 21 in Schiedam-Woudhoek liggen hemelsbreed hooguit 5 kilometer van elkaar verwijderd.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
hahahaha daar zou een leuke verbinding met elkaar moeten worden gemaakt ,, hahahaha *O* *O* *bus* *bus* *bus*
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
even terug on topic :D
Inderdaad wordt het overgenomen door de RET
Er zullen waarschijnlijk SG3 tjes op gaan rijden
2 nieuwe stations: Maassluis steendijkpolder en Maeslandkering (mischien dichterbij strand station )
De metro zou dan als het goed is van Hlds naar Nesselande moeten gaan, en volgens de mannetjes achter het bureau zou het sneller zijn om dan met de metro naar Alexander te gaan en daar op de Ic te stappen dan het nu is met de trein
Inderdaad wordt het overgenomen door de RET
Er zullen waarschijnlijk SG3 tjes op gaan rijden
2 nieuwe stations: Maassluis steendijkpolder en Maeslandkering (mischien dichterbij strand station )
De metro zou dan als het goed is van Hlds naar Nesselande moeten gaan, en volgens de mannetjes achter het bureau zou het sneller zijn om dan met de metro naar Alexander te gaan en daar op de Ic te stappen dan het nu is met de trein
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Da's natuurlijk wel een mooi selectief voorbeeld. Wie gaat er nu van station Rotterdam Alexander naar Hoek van Holland? De huidige trein rijdt van CS naar HvH en je maakt mij niet wijs dat dat met de metro met dezelfde snelheid kan. Of, om een goede vergelijking te maken (de metro van Hoek van Holland zal immers niet naar Rotterdam CS rijden) Schiedam - Hoek van Holland.
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Supertramlijn 1 van Scheveningen Noorderstrand naar Rotterdam Beverwaard via Den Haag Centrum, Rijswijk, Delft, Schiedam, Rotterdam Centrum, -Zuid en -IJsselmonde. En in de nabije toekomst nog een verlenging naar Ridderkerk-Drievliet. :D Hoelang zou zo'n tramlijn zijn, met hoeveel haltes en... hoelang de totale reistijd?YC2009 schreef:hahahaha daar zou een leuke verbinding met elkaar moeten worden gemaakt
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Gok zomaar dat je de trambestuurder dan na één ritje al moet laten aflossen, of zelfs al eerder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Die bestuurder mag dan ook met de trein naar z'n werk gaan als-ie bij het verkeerde eindpunt moet beginnen...
Maar recordhouder langste tramlijn is België met z'n kusttram: "De volledige lijn is 67 kilometer lang en heeft sinds 7 juli 2007 69 haltes. De tram doet er 2 uur en 23 minuten over om deze afstand af te leggen." Hij is ter compensatie wel weer extra smal. :-)
Maar recordhouder langste tramlijn is België met z'n kusttram: "De volledige lijn is 67 kilometer lang en heeft sinds 7 juli 2007 69 haltes. De tram doet er 2 uur en 23 minuten over om deze afstand af te leggen." Hij is ter compensatie wel weer extra smal. :-)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Niemand, die mensen reizen nu via Rotterdam Centraal en dan de metro. Idem overigens voor bewoners van Vlaardingen, Schiedam, Maassluis die richting Gouda, Utrecht of verder reizen: of de reis wordt langer per metro, of je moet extra overstappen op Schiedam Centrum.iljitsch schreef:Da's natuurlijk wel een mooi selectief voorbeeld. Wie gaat er nu van station Rotterdam Alexander naar Hoek van Holland? De huidige trein rijdt van CS naar HvH en je maakt mij niet wijs dat dat met de metro met dezelfde snelheid kan. Of, om een goede vergelijking te maken (de metro van Hoek van Holland zal immers niet naar Rotterdam CS rijden) Schiedam - Hoek van Holland.
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Er is ooit een plan geweest om voor de Westlandse kust wooneilanden in de Noordzee te bouwen. Daar zou een regio-tram wel de ideale OV-modaliteit voor zijn...Dexter schreef:Supertramlijn 1 van Scheveningen Noorderstrand naar Rotterdam Beverwaard via Den Haag Centrum, Rijswijk, Delft, Schiedam, Rotterdam Centrum, -Zuid en -IJsselmonde. En in de nabije toekomst nog een verlenging naar Ridderkerk-Drievliet. :D Hoelang zou zo'n tramlijn zijn, met hoeveel haltes en... hoelang de totale reistijd?YC2009 schreef:hahahaha daar zou een leuke verbinding met elkaar moeten worden gemaakt
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Een paar jaar geleden was al bekend dat deze lijn naar SRR zou gaan, ik had het idee om de metro door te laten rijden naar Centraal en vanaf daar de grond in en in de bedding van de Rotte naar Ommoord. Metrotreinen zijn korter dan de perrons op spoor 1, 3 nu, dus die ruimte zou je kunnen gebruiken om het spoor Rotterdam Blaak - Rotterdam C. onderdoor te gaan en destijds zou het hele Centraal nog op slot gaan.
Je zou dan uitkomen op Nesselande - Ommoord - Centraal - Schiedam - Spijkenisse en Capelle aan den IJssel - Hoek van Holland en Ommoord/Nesselande - Kralingse Zoom - Slinge/Schiedam. Maarja, wishful thinking.
Je zou dan uitkomen op Nesselande - Ommoord - Centraal - Schiedam - Spijkenisse en Capelle aan den IJssel - Hoek van Holland en Ommoord/Nesselande - Kralingse Zoom - Slinge/Schiedam. Maarja, wishful thinking.
Het is een spectrum.
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Dat is helemaal zo gek nog niet, sterker nog: volgens de oorspronkelijke plannen uit de jaren '60 zou de Oost-Westlijn een stuk noordelijker lopen en de Noord-Zuidlijn kruisen bij het CS om vanaf daar richting het Ommoord te gaan.Karl schreef:ik had het idee om de metro door te laten rijden naar Centraal en vanaf daar de grond in en in de bedding van de Rotte naar Ommoord (...) Je zou dan uitkomen op (...) Ommoord - Centraal - Schiedam (...)
Pas toen na onderzoek bleek dat voor veel reizigers het reisdoel meer in het zuiden van het centrum zou liggen (Blaak, Beurs, Dijkzicht met Erasmus MC, Universiteit en Hogeschool) is besloten om de twee lijnen bij Beurs te laten kruisen.
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Het zou voor mij wel handiger zijn
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
Metrostation Linker Rottekade/Noordplein zou ik ook niet erg vinden hoor ;)
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Station Hoek van Holland Strand NS -->> RET
LOL, ik ook niet :DDaantje schreef:Metrostation Linker Rottekade/Noordplein zou ik ook niet erg vinden hoor ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten