Pagina 5 van 6

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: za 20 apr 2013, 11:33
door Wubbo
Volgens mij gaat die overweg in Hoorn weg in de komende paar jaar, die wordt vervangen door een tunnel.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: za 20 apr 2013, 11:54
door Thom91
Daar is helaas nog geen besluit over genomen, geld ;(

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 23 apr 2013, 16:32
door Edwin
Freek schreef:Sloterdijk, Lelystad Centrum en Almere Poort hebben toch nog geen poortjes? Ongeveer 50 procent van de 82 zou al voorzien moeten zijn.
Almere Poort heeft ook poortjes.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 23 apr 2013, 16:34
door Klaasje
Lelystad zeker weten ook. Sloterdijk weet ik niet zeker maar dat zou dan de vreemde eend in de bijt zijn omdat dat dan het enige station in Amsterdam is zonder poortjes.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 23 apr 2013, 16:39
door Edwin
Sloterdijk heeft GVB/metro poortjes en voor de NS-paaltjes moet je naar de gekste hoeken van het station lopen.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 23 apr 2013, 17:02
door Suus
Sloterdijk heeft nog geen poortjes maar zal deze wel krijgen.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 23 apr 2013, 18:29
door Caspar
Beetje offtopic; wat is het nut dat de trapleuningen op Sloterdijk op de beneden perrons zijn verlengd tot een meter of 8 na het einde van de trap?

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 23 apr 2013, 19:02
door Suus
Het perron is verlaagd. Omdat de onderste traptrede nu te hoog is moest er een flauwe helling komen en deze is met een hek afgezet om zo te voorkomen dat mensen struikelen.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 23 apr 2013, 19:13
door Caspar
Oké, mijn observatie toont nu soms aan dat mensen er overheen springen om nog net de trein te proberen te halen. En gaan daardoor (af en toe) vast eens hard vallen.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 23 apr 2013, 20:05
door Suus
Het verschil is:
Als ProRail dat hekje niet neerzet zijn ze verantwoordelijk als mensen over het op-/afstapje struikelen.
Als ProRail het hekje er wel neerzet en mensen springen erover en dan met hun voet blijven hangen en vallen, dan is ProRail niet verantwoordelijk want daarvoor is het hekje niet bedoeld.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 10:57
door Freek
Bee schreef:Sloterdijk heeft nog geen poortjes maar zal deze wel krijgen.
Ze zijn onlangs wezen meten met de duimstok. Wel benieuwd hoe ze dat gaan doen overstappen van de hoge naar lage sporen kan alleen buitenom toch? Als dat in en uitchecken vereist ben je mooi je degressie kwijt.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 11:25
door hauptbahnhof
Je bent je degressie NIET kwijt als je binnen 35 minuten weer incheckt!

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 13:24
door Freek
Degressie ook niet? Opstaptarief wist ik wel.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 13:45
door hauptbahnhof
Je bent niks kwijt. Uiteindelijk betaal je gewoon het bedrag wat je van je beginstation naar je eindstation zou hebben betaald. Er wordt gewoon doorgeteld op tariefkilometers ipv opnieuw beginnen met rekenen. Alleen tussen verschillende vervoerders is het nog steeds duurder.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 15:03
door reisthijs
Dit soort verwarring krijg je dus als NS systeemwijzigingen doorvoert zonder hier iets over naar de klant de communiceren.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 15:53
door webguy
NS logica in deze is waarschijnlijk iets als: klanten kijken alleen in de reisplanner naar de kosten van de reis.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 16:36
door reisthijs
Alleen rekent de reisplanner voor een 'via-reis' gewon de prijs van twee enkeltjes, je krijgt niet te zien wat je kwijt bent als je binnen 35 minuten overstapt. Dat blijft dus een verrassing...

Nog zoiets: als je wegens werkzaamheden moet omreizen en dan bij overstappen moet uit-en inchecken zou je dus wel meer kwijt zijn dan normaal.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 17:26
door hauptbahnhof
reisthijs schreef:Dit soort verwarring krijg je dus als NS systeemwijzigingen doorvoert zonder hier iets over naar de klant de communiceren.
Dit valt onder het probleem van dubbel opstaptarief wat dus kennelijk opgelost is.
reisthijs schreef:Alleen rekent de reisplanner voor een 'via-reis' gewon de prijs van twee enkeltjes, je krijgt niet te zien wat je kwijt bent als je binnen 35 minuten overstapt. Dat blijft dus een verrassing...
Dit is idd raar en moet aangepast worden. Wie is al vaste klant van NS-klantenservice?
reisthijs schreef:Nog zoiets: als je wegens werkzaamheden moet omreizen en dan bij overstappen moet uit-en inchecken zou je dus wel meer kwijt zijn dan normaal.
Dit is in het overige OV ook hetzelfde. Bij vooraf gemelde omleidingen betaal je gewoon de kilometers van de omleidingsroute. Dus waarschijnlijk zal dit bij de trein ook gaan gelden.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 17:45
door reisthijs
Extra betalen voor omleidingen is niet 'gewoon', dat is volslagen idioot.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 17:58
door hauptbahnhof
Het idee erachter is dat je van te voren weet dat er omgereden gaat worden dus je kiest er zelf voor. Het is dus even idioot dat je voor de afgelegde afstand van de bus/tram/metro moet betalen terwijl jij geen inspraak over de route hebt gehad, de normale route dus. :wink:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 18:26
door Geert
hauptbahnhof schreef:Dit is in het overige OV ook hetzelfde. Bij vooraf gemelde omleidingen betaal je gewoon de kilometers van de omleidingsroute. Dus waarschijnlijk zal dit bij de trein ook gaan gelden.
Dat is pas sinds de invoering van de chipkaart zo. Je wordt dubbel benadeeld: én langer onderweg, en het kost je meer geld.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 19:26
door WSM
hauptbahnhof schreef:
reisthijs schreef:Nog zoiets: als je wegens werkzaamheden moet omreizen en dan bij overstappen moet uit-en inchecken zou je dus wel meer kwijt zijn dan normaal.
Dit is in het overige OV ook hetzelfde. Bij vooraf gemelde omleidingen betaal je gewoon de kilometers van de omleidingsroute. Dus waarschijnlijk zal dit bij de trein ook gaan gelden.
Bij Connexxion heb ik het in Leiden nog niet meegemaakt (omleidingen bv. 3 oktober en Serious Request), zou overigens ook gelijk aan de bel trekken bij de klantenservice bij dit soort waanzin.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 19:37
door BR628
Als je als vervoerbedrijf daadwerkelijk een omleiding in het systeem vastlegt (bijvoorbeeld als het langdurig is en gevolgen heeft voor de dienstregeling en diensten, dan nog is het mogelijk in de chipkaartdata de kilometertabel aan te passen zodat reizigers niet meer betalen door de langere omleidingsroute. Maarja dan moet de wil er wel zijn om dit te regelen.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 19:46
door Klaasje
hauptbahnhof schreef:
reisthijs schreef:Nog zoiets: als je wegens werkzaamheden moet omreizen en dan bij overstappen moet uit-en inchecken zou je dus wel meer kwijt zijn dan normaal.
Dit is in het overige OV ook hetzelfde. Bij vooraf gemelde omleidingen betaal je gewoon de kilometers van de omleidingsroute. Dus waarschijnlijk zal dit bij de trein ook gaan gelden.
Het is in veel gebieden zelfs expliciet verboden om dat te doen. Dat GVB er mee wegkomt is een ander verhaal. Ook bij NS is dat niet het geval.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 19:58
door Vinny
Bij het GVB vaak genoeg meegemaakt dat ik alleen het instaptarief betaal als ik tijdens een omleiding uitstap. Ik denk dat het GVB aan mij dan een slechte klant heeft gehad, als ik even snel mijn reizen overzie is dat vaker voorgekomen dan dat ik meer moest betalen vanwege de omweg.

Is die 35 minuten trouwens ergens officieel naar buiten gebracht door de NS? Voor zover ik me kan herinneren is dat slechts een aanname geweest op basis van enkele reiservaringen..

Ik vind het overigens niet een super geweldige manier om via-reizen mogelijk te maken. De meeste reizigers maken een via-reis omdat ze op het tussenstation daadwerkelijk iets te doen hebben in plaats van alleen maar over te stappen.