Pagina 405 van 747

Zeldzame GVB Buslijn 9 Bij Gelderlandplein?!

Geplaatst: di 06 feb 2018, 14:10
door TheAgedGamerYt
Ik zag een GVB bus bij gelderlandplein, een kleine GVB bus, en er stond 9 Op terwijl GVB een lijn 9 Al heeft? Is dit een nieuwe lijn of vervangende lijn?

Re: Zeldzame GVB Buslijn 9 Bij Gelderlandplein?!

Geplaatst: di 06 feb 2018, 14:17
door Aking
Als lijn 9 niet bestaat gok ik op een leeg mat-rit, waarbij de chauffeur een willekeurig nummer op de bus heeft gezet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 feb 2018, 15:02
door Durashift
fred1954 schreef: (..)

Ligt er ook aan hoe lang het opladen duurt, de techniek schrijt voort, dus misschien kan dat met die nieuwe bussen al in 5-7 minuten. Als het 20 minuten duurt zoals met CXX in AML, gaat dat plan van mij natuurlijk niet op, dan zal er een bufferruimte gebouwd moeten worden.
Nou, denk dat de batterij techniek niet zodanig snel in capaciteit uitbreidt dat dergelijke laadtijden voor, zeg 80% vulling, gaat zorgen.

Natuurlijk, als je alle infrastructuur m.b.t. laden maar 'dik' genoeg maakt (kabels, stroomgevers, omvormers) kan er een hoop energie tegelijkertijd doorheen gejaagd worden.. Maar ja, dat kóst wat in € en kilogrammen. :wink:


`~~~~~~~~~~~

Korte vraag: Ik kwam in de nacht van zondag op maandag een instructierit van de GVB bus tegen op de Jan van Galenstraat.
Doet GVB allen instructieritten tijdens de, rustige, nachtelijke uren?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 feb 2018, 15:06
door Hainje
IC140 schreef:Ik vraag me af of het verstandig is om het materieel lang te laten keren en het personeel kort. Je koppelt de verschillende omlopen aan elkaar, waardoor vertraging door gaat werken. En wat als er iets mis gaat tijdens het laden? Dan is het wel handig dat er een (voor elektrische bussen opgeleide) chauffeur bij is om daar op te reageren.
In Eindhoven gaat dat prima. Dat een chauffeur meerdere omlopen in een dienst heeft is volgens mij alleen bijzonder bij de GVB, HTM en RET.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 feb 2018, 15:19
door dylanwild94
Bij de RET zijn het maar een handvol lijnen die niet gekoppeld zijn aan een andere lijn in de dienst.

Re: Zeldzame GVB Buslijn 9 Bij Gelderlandplein?!

Geplaatst: di 06 feb 2018, 15:26
door n-evo
TheAgedGamerYt schreef:Ik zag een GVB bus bij gelderlandplein, een kleine GVB bus, en er stond 9 Op terwijl GVB een lijn 9 Al heeft? Is dit een nieuwe lijn of vervangende lijn?
Ik zie ook wel eens een tram 50 voorbij komen. Remise/garageritten met willekeurig lijnnummer komt al sinds jaar en dag voor in Amsterdam.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 feb 2018, 15:43
door Stefan
dylanwild94 schreef:Bij de RET zijn het maar een handvol lijnen die niet gekoppeld zijn aan een andere lijn in de dienst.
Maar dat heeft niks met een omloop te maken.... Ik rij vanavond ook op verschillende lijnen, maar heb maar 1 omloop.....

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 feb 2018, 15:48
door ovVeluwe
Durashift schreef:
Korte vraag: Ik kwam in de nacht van zondag op maandag een instructierit van de GVB bus tegen op de Jan van Galenstraat.
Doet GVB allen instructieritten tijdens de, rustige, nachtelijke uren?
Volgens mij niet. Paar maanden terug kwam ik nog een aantal Jonckheere's tegen voor een instructierit in Slotermeer en bij Van de Pekbuurt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 feb 2018, 15:53
door Suus
GVB heeft ook instructieritten voor de nachtbussen. Deze instructieritten worden ‘s nachts uitgevoerd omdat een aantal routes worden gereden die overdag niet mogen met de bus (bijvoorbeeld door de Reguliersbreestraat).

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 feb 2018, 15:57
door Durashift
^^ Oh ja, dat kan ook nog van toepassing zijn. :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 feb 2018, 16:13
door Mdk
Durashift schreef: Natuurlijk, als je alle infrastructuur m.b.t. laden maar 'dik' genoeg maakt (kabels, stroomgevers, omvormers) kan er een hoop energie tegelijkertijd doorheen gejaagd worden.. Maar ja, dat kóst wat in € en kilogrammen. :wink:
Volgens mij is het ook niet erg goed voor de levensduur en efficiëntie van de accu's .

Re: Zeldzame GVB Buslijn 9 Bij Gelderlandplein?!

Geplaatst: di 06 feb 2018, 16:33
door fred1954
TheAgedGamerYt schreef:Ik zag een GVB bus bij gelderlandplein, een kleine GVB bus, en er stond 9 Op terwijl GVB een lijn 9 Al heeft? Is dit een nieuwe lijn of vervangende lijn?
De Gelderlandpleinlijnen rijden regelmatig met GVB minibussen als vervangende bus, als één van de bruine Gelderlandplein minibussen defect of buiten dienst is. Die GVB bussen kunnen denk ik geen 4xx filmen, dus wordt het lijn 1,9 of 10, zoals het de chauffeur belieft. Dit is ook nu het geval, zie ik hier in Buitenveldert.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 11:18
door Pooh

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 11:19
door Frank93
Waarom zou je daar willen keren :shock:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 11:25
door Pooh
Omdat je niet over de grachten terugkunt, dus de kortste weg met zo'n bus terug naar CS is Rozengracht-Marnixstraat-Haarlemmer Houttuinen, toch al snel een kwartier rijden. Maar ik denk dat het nu nog veel langer heeft geduurd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 11:27
door fred1954
Er is sinds maandag een omleiding van kracht, waardoor CXX staduitwaarts tijdelijk via de Houttuinen moet rijden.
Deze chauffeur was daar waarschijnlijk niet van op de hoogte of stond daar niet bij stil en is vanaf CS richting Raadhuisstraat gereden, blijkbaar is de geplande stremming ergens achter het paleis.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 11:28
door Alargule
...dat laatste heeft 'ie dan uiteindelijk alsnog behoorlijk goed gedaan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 11:56
door Frank93
Ah oke, kijk dan zit er tenminste een reden achter die in het artikel niet bekend is. Maar handig is het niet natuurlijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 12:01
door hauptbahnhof
Vóór het Paleis, fred1954.
Hele kruising ligt open, vervanging tramrails.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 12:12
door fred1954
De NZ is voor mij de achterkant van het Paleis, alhoewel de officiele hoofdingang daar ook is. :)
Overigens gaat dat niet helemaal goed daar, want sinds 9 uur vanmorgen rijdt lijn 1 via de Mozes en Aaronstraat - Damrak naar CS en lijn 13 en 17 komen helemaal niet op het CS, lijn 13 keert op het Frederik Hendrikplantsoen en lijn 17 op het Frederiksplein. De lijnen 2 en 5 zouden dan wel normaal rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 12:27
door Suus
Spoorstaafbreuk bij CS:
Afbeelding
Bron: Facebook

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 12:29
door fred1954
Oeps, dat is niet best, heeft dus niks te maken met de werkzaamheden op de NZ. In ieder geval is dit niet in een paar uurtjes gefikst :o

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 18:05
door tsov
Dat verklaart waarom ik een lijn 17 naar Frederiksplein op het Dijkgraafplein zag staan :pos:
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 21:26
door Daniel
Is al een oudere video, maar kenden jullie deze al?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 21:29
door JWM
Al tot in den treure besproken op dit forum.