Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Je kan me echt wegdragen als die metro's in de praktijk altijd gekoppeld rijden omdat afkoppelen te tijdrovend is of de metro's anders te vol zitten. :D
Ik denk, als ik Litjens zo hoor, o.a. verlenging van de NZL naar Schiphol en Hoofddorp?
(.......)
Bereikbaarheid regio verbeteren
Pieter Litjens gaf aan dat de dagelijkse toestroom van 280.000 forensenvoertuigen over een jaar of 30 kan zijn opgelopen tot 400.000. Wonen en reizen moet daarom meer aan elkaar gekoppeld worden. Verder investeren in snel, veilig en schoon openbaar vervoer en het doortrekken van de Noord-Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp werden daarin als belangrijke factoren genoemd. (.......)
Lijkt me dat de prioriteit bij Haven-Stad, Zeeburg en IJburg moet liggen. Je kan moeilijk Groningen aan inwoners binnen de stadsgrenzen erbij krijgen zonder dat je serieus investeert in de infrastructuur op die locaties. Een N/Z-lijn naar Schiphol is nice to have maart draagt daar niet aan bij.
Dat lijkt mij niet, dan zitten we al ruim over de vijf miljard heen.
Zuidas kost twee miljard, er gaat nog geld naar Amsterdam Centraal, IJtram wordt verlengd en er gaat blijkbaar ook geld naar Havenstad. Dan gaat er ook nog wat geld naar wat snelwegen en dan is het geld zo ondertussen wel op denk ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
(.........)Wat karakteristieken betreft is de M7 ‘familie’ van de M5 en M6. Het is dus geen nieuw type voertuig maar mogelijk wel van een andere fabrikant. Zoals het er nu naar uitziet rijdt er vanaf circa 2027 dan één voertuigfamilie met verschillende lengtes.(........)
Een stuk uit bovenstaande brief, die ik niet begrijp: “Geen nieuw type voertuig maar mogelijk wel een andere fabrikant”
Een andere fabrikant betekent toch een ander type voertuig? Ik bedoel, als de Vervoerregio kiest voor een andere fabrikant, bijvoorbeeld CAF, dan gaat die fabriek toch geen Alstom metro's bouwen? Dan worden het toch CAF-achtige metro’s?
fred1954 schreef:(.........)Wat karakteristieken betreft is de M7 ‘familie’ van de M5 en M6. Het is dus geen nieuw type voertuig maar mogelijk wel van een andere fabrikant. Zoals het er nu naar uitziet rijdt er vanaf circa 2027 dan één voertuigfamilie met verschillende lengtes.(........)
Een stuk uit bovenstaande brief, die ik niet begrijp: “Geen nieuw type voertuig maar mogelijk wel een andere fabrikant”
Een andere fabrikant betekent toch een ander type voertuig? Ik bedoel, als de Vervoerregio kiest voor een andere fabrikant, bijvoorbeeld CAF, dan gaat die fabriek toch geen Alstom metro's bouwen? Dan worden het toch CAF-achtige metro’s?
Misschien begrijp ik het wel verkeerd?
Volgens mij staat daar: "we gaan door met Alstom, maar dat kunnen we niet zwart op wit zetten."
In het PvE zullen wel eisen wat betreft uiterlijk worden opgenomen, zodat in theorie alleen Alstom eraan kan voldoen.
Hetzelfde hebben ze eind jaren zeventig gedaan bij de bestelling van de Utrechtse sneltrams: het PvE was volledig toegespitst op de Stadtbahn B, maar vervolgens bleek dat SIG voor een lagere prijs dezelfde kwaliteit kon leveren. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Zou kunnen dat in ruil voor de aanpassing van het beveiligingssysteem waar alleen Alstom zich voor heeft ingeschreven er een dealtje is gemaakt. "Jullie produceren die kortere metro's en als ruil zorgen jullie ervoor dat het beveiligingssysteem compatibel is." of in elk geval voor een zacht prijsje.
Maar vergeet ook niet dat we nu 2,65-meter brede sneltrams, 2,65-meter brede metro's en 3-meter brede metro's hebben die allemaal gemixt rijden i.p.v. op volledig losstaande lijnen. Uiteindelijk hebben we straks nog maar één breedte op het metronetwerk, namelijk 3 meter. Wat dat betreft is het straks wel uniform.
De kans dat er ooit een M7 aan een M5/6 gekoppeld gaat worden lijkt me ook niet erg groot. Het is voor de werkplaats dan weer wel handig als de M7 tot op het laatste schroefje gelijk is aan de M5/6. Dat scheelt voorraad en opleiding.
Wat een onzin van de VRA, dit kun je nog niet serieus nemen? Die lijn krijgt toch gewoon een lijnnummer? En eeste regionale tram? Net wat n-evo zegt, die hebben we al. De Stadsharttram, de Westwijklijn en het Diemer boemeltje toch?
Misschien is die naamgeving toch stiekem een aanzet tot het onderbrengen van de AVL/UTH lijn bij AML?
Jammer dat de naam die in de dagelijkse praktijk waarschijnlijk het meest gebruikt gaat worden nou net geen optie is. "Kuttram" is kort en krachtig, en iedereen weet direct waar het over gaat.
De AAU-lijn had mij anders ook nog wel leuk geleken. Niet alleen een anagram (Amsterdam-Amstelveen-Uithoorn), maar ook een onomatopee voor de pijn die men straks in de veel te krappe trammetjes gaat voelen ;)
trolly schreef:Jammer dat de naam die in de dagelijkse praktijk waarschijnlijk het meest gebruikt gaat worden nou net geen optie is. "Kuttram" is kort en krachtig, en iedereen weet direct waar het over gaat.
Kuttram?
Ik wist niet dat ze in/op Vis een tram hadden, laat staan dat dat ding naar Kut ging :o
trolly schreef:Jammer dat de naam die in de dagelijkse praktijk waarschijnlijk het meest gebruikt gaat worden nou net geen optie is. "Kuttram" is kort en krachtig, en iedereen weet direct waar het over gaat.
Is wel weer sterk afhankelijk in welk gedeelte van Amsterdam, Amstelveen, Diemen én de regio je die uitspraak doet.