Pagina 45 van 167

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 18 nov 2018, 20:01
door Dafdriver
Stefan schreef:Voorlopig blijft de Dordtse stalling op de Baanhoekweg inderdaad.
Dat houd dan in dat de electrische 12m bussen dus ook nog niet ingezet kunnen worden als de nieuwe stalling nog niet operationeel is.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 18 nov 2018, 20:04
door Daniel
Tenzij er tijdelijke voorzieningen voor het laden worden getroffen aan de Baanhoekweg natuurlijk. Er is in dit topic een keer een transport van trafohuisjes gelabeld met "Qbuzz" gemeld, en het lijkt me niet dat die voor op de eindpunten waren want daar worden de laadvoorzieningen door de provincie gerealiseerd.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 19 nov 2018, 17:51
door Daniel
Lijn 45 schreef:De eerste Ebusco voor DMG staat al op kenteken. Er is eerder in dit topic een foto van voorbijgekomen.
ArrivaBas schreef:Je hebt gelijk. :o
Dat blijkt een instinker werd ik elders op gewezen, de 57-BLL-8 is namelijk dit ding en staat bij Keolis in Almere naar het schijnt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 19 nov 2018, 21:15
door sirvinniei
Hoe staat het met de hov haltes? Zij. Die al geplaatst. En zijn er nog deelautos/deelfietsen gekomen zoals beloofd?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 19 nov 2018, 21:26
door ArrivaBas
In Papendrecht zijn ze bezig, Bij Sliedrecht Baanhoek en Dordrecht Leerpark zijn ook al werkzaamheden geweest of al afgerond. De haltes langs de N214 volgen nog. Ik weet niet of ze in Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht verder nog R-Nethokjes gaan plaatsen, maar dat ligt wel voor de hand.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 19 nov 2018, 21:40
door Chrysa
Bij station Zwijndrecht staan ze al.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 19 nov 2018, 22:30
door Daniel
Haltes aan de N214 zijn de werkzaamheden ook al bezig, zag daar laatst nog een melding over. De oude abri's van het Leerpark staan trouwens nu op de nieuwe haltes in Oudelandshoek (opvallend dat die dus ook richting Station Stadspolders een abri gekregen hebben!).
Was niet zo moeilijk te achterhalen, want bij halte Amazone ri. station Stadspolders hangen er nog vertrekstaten van lijn 2, 7, 13 en 16 in :P

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 07:16
door Meltrain
Maar bij de halte Leerpark en ben de haltes langs de N214 komt R-net helemaal niet, alleen de snelBuzz.
Krijgen die haltes dan hetzelfde type abri als de haltes waar wel R-net stopt?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 07:31
door Stefan
Bij het Leerpark staan inderdaad dezelfde abri's, alleen dan zonder de R-Net logo's op het dak.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 20 nov 2018, 08:20
door JelleW
In de reisapps kan intussen ook gepland worden met Qbuzz.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 18:45
door ArrivaBas
Vandaag is de gemeente Dordrecht begonnen met heiwerkzaamheden voor de laadpalen bij Dordrecht Stadspolders. Aldus hun website zullen de laadpalen pas ongeveer begin februari klaar zijn. Dit heeft te maken met de grootschalige veranderingen van de ruimtelijke ordening op deze parkeerplaats.

Bron: https://cms.dordrecht.nl/Inwoners/Overz ... Dudokplein

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 19:04
door Suus
Sorry, maar laadpalen waarvoor geheid moet worden? Wat voor enorme installatie moet dat dan worden?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 19:13
door ArrivaBas
Ik verwacht van die monsters zoals in Utrecht Vechtsebanen. :X

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 19:53
door Daniel
En waarom duurt het zo bizar lang, kerstvakantie is het pas over 4 weken maar logischerwijs was men dan juist met het Dudokplein begonnen omdat het meer werk is dan bv. het Lunenburgplein (waar het werk echter ook niet bepaald opschiet). Ze zijn er vooral rijkelijk laat mee begonnen.

De situatie die nu ontstaat is wel onhandig trouwens omdat het Dudokplein in december wel een eindpunt wordt ondanks dat er nog niet geladen kan worden. En aangezien er stilstanden tussen de overgang van 3 op 5 en v.v. zitten is een noodhalte op de rijbaan niet zo handig want je kunt er daar nergens omheen. Ook liggen er niet echt haltes in de buurt met haltekom om in af te wachten, dichtstbijzijnde is halte Van Ravensteijn-erf.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 22 nov 2018, 10:51
door Tony_OV_GD

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 22 nov 2018, 11:43
door ArrivaBas
De CNV laat het overkomen alsof Arriva eigen rechter speelt en Qbuzz verbiedt toe te treden tot de CAO Multimodaal. Heeft een vervoerder dat recht überhaupt wel? :shock:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 22 nov 2018, 14:49
door nvdw
U-OV adverteert in bushokjes in Lexmond en Meerkerk voor zichzelf: Zederik stapt over op U-OV, staat er. Nou, niet helemaal...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 22 nov 2018, 15:47
door Hainje
ArrivaBas schreef:De CNV laat het overkomen alsof Arriva eigen rechter speelt en Qbuzz verbiedt toe te treden tot de CAO Multimodaal. Heeft een vervoerder dat recht überhaupt wel? :shock:
Dat zal de rechter uiteindelijk wel uit gaan maken denk ik, echter kan Arriva natuurlijk wel lekker dwars gaan liggen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 22 nov 2018, 16:10
door Suus
Voor het streekvervoer is de CAO OV algemeen verbindend verklaard, behalve voor bedrijven die lid zijn van de Vereniging Werkgevers Multimodaal Openbaar Vervoer (VWMO).

Als Qbuzz niet als derde lid van deze vereniging wordt toegelaten kan het dus niet de afspraken uit deze CAO bij deze werknemers toepassen terwijl ze wel wettelijk verplicht zijn om de werknemers inclusief gehanteerde CAO over te nemen. En dan ontstaat hier dus een probleem.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 22 nov 2018, 16:41
door PHS
Ze kunnen toch kiezen voor een incorporatiebeding in alle individuele arbeidsovereenkomsten? Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo, behalve dat Arriva vrij kinderachtig bezig is.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 13:05
door Wannes
https://www.ad.nl/dordrecht/nieuwe-bush ... ~a07ac53f/

Nieuwe bushaltes Qbuzz niet overal op tijd klaar

Over twee weken gaat de nieuwe vervoerder QBuzz rijden, maar nog niet op álle plekken in de regio zullen dan ook de nieuwe bushaltes al klaar zijn.

Volgens de provincie Zuid-Holland, verantwoordelijk voor het plaatsen van de voorziening, gaat het nog tot en met februari duren voor alle 38 haltes zijn omgebouwd.

,,Het overgrote deel van de haltes is voor ingang van de nieuwe dienstregeling gereed. Daar waar nog gewerkt wordt, kunnen bussen gewoon stoppen’’, zegt provinciewoordvoerder Catelijne van Calsteren. Zo worden indien nodig tijdelijke haltes aangelegd waar de chauffeurs reizigers op kunnen pikken. ,,Reizigers zullen weinig tot geen hinder ondervinden’’, belooft ze.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 13:17
door ArrivaBas
Je zou toch denken dat Qbuzz vanaf eind februari tijd zat heeft gehad om alles goed te regelen. Of is alles rijkelijk laat geïnitieerd door de provincie en gemeenten?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 13:40
door Cas
Volgens mij is dit de verantwoordelijkheid van de provincie en de gemeenten en heeft Qbuzz er niks mee te maken. De gunning was ook al best lang definitief, dus de overheden zijn gewoon laat begonnen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 14:47
door Frank93
Bushaltes aanleggen is geen taak van de voervoerders inderdaad. Het enige wat ze kunnen doen is een nieuwe halte aanvragen bij de gemeente/provincie. Zoals ik het lees gaat het om ''vernieuwen'' van bestaande haltes dus kan Qbuzz hier niks aan doen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 15:33
door The Greyhound
Daniel schreef:En waarom duurt het zo bizar lang, kerstvakantie is het pas over 4 weken maar logischerwijs was men dan juist met het Dudokplein begonnen omdat het meer werk is dan bv. het Lunenburgplein (waar het werk echter ook niet bepaald opschiet). Ze zijn er vooral rijkelijk laat mee begonnen.

De situatie die nu ontstaat is wel onhandig trouwens omdat het Dudokplein in december wel een eindpunt wordt ondanks dat er nog niet geladen kan worden. En aangezien er stilstanden tussen de overgang van 3 op 5 en v.v. zitten is een noodhalte op de rijbaan niet zo handig want je kunt er daar nergens omheen. Ook liggen er niet echt haltes in de buurt met haltekom om in af te wachten, dichtstbijzijnde is halte Van Ravensteijn-erf.
Een oude MAN diesel kan best zonder laadpaal en er zijn volgens mij nog geen rijvaardige Ebusco's op kenteken gesignaleerd? Ben benieuwd of dat binnen twee weken wel het geval is.