Pagina 46 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 08 jun 2018, 23:31
door nvdw
Wordt er zoveel schade gereden met die Capacity's? De schadehersteller zit hier in Schelluinen om de hoek en zie er bijna altijd wel een staan... Nu weer een waar de achterkant een knauw heeft gehad.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 08 jun 2018, 23:50
door dylanwild94
Blijkbaar. Er worden niet voor niets solarissen ingezet op lijn 300 die integraal met de capacity's hoort te rijden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 08 jun 2018, 23:54
door Milco
Ook overdag? In de avonduren rijden standaard enkele ritten op lijn 300 met een Solaris in verband met de koppeling met 356 en N30.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 08 jun 2018, 23:56
door dylanwild94
Ben al een tijdje niet in die concessie geweest maar ik inderdaad gezien dat er overdag solarissen werden ingezet op lijn 300. En toen zelfs een R-net Iveco op lijn 356.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 09 jun 2018, 00:03
door Durashift
n-evo schreef:Is deze anders dan dat we al hebben rondrijden hier en in de omgeving?
12 meter met 3 deuren in elektro aandrijving rijdt toch niet in die concessie?

Mooie / chique kleurstelling heeft die bus. :pos:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 09 jun 2018, 11:58
door Suus
nvdw schreef:Wordt er zoveel schade gereden met die Capacity's? De schadehersteller zit hier in Schelluinen om de hoek en zie er bijna altijd wel een staan... Nu weer een waar de achterkant een knauw heeft gehad.
Die zal wel van afgelopen donderdag zijn:

Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 09 jun 2018, 12:58
door fred1954
Ik ben geen deskundige, maar is de bocht niet te krap voor een Capacity, daarbij in aanmerking genomen dat er ook nog een lijn 66 staat?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 09 jun 2018, 13:04
door Milco
Geen idee, maar zo te zien had de chauffeur van de Capacity de bocht net gemaakt en wilde hij weer linksaf de halte van lijn 300 opdraaien...

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 09 jun 2018, 13:12
door fred1954
Zat net even op Streetview te kjken en op die foto is de halte van lijn 300 vrijwel meteen na de bocht.
Lijkt me niet de normale manier om zo de halte te benaderen, gezien de stand van de perrons?

Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 09 jun 2018, 13:20
door zone2000
Afbeelding

Nee, dat lijkt me wel duidelijk. UItzwaai is natuurlijk al een dingetje met zo'n bus maar dan zo kort draaien is natuurlijk vragen om problemen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 09 jun 2018, 23:49
door DingeZ
Ik heb ook nog nooit gezien dat er geprobeerd werd om een 300 kort te draaien, dat is ook vrijwel nooit nodig. Wel regelmatig met de 356, want de keertijd is vaak iets langer dan de frequentie en de 356 heeft maar één halteperron. Ik heb ook wel eens gezien dat er bussen op de stoep (in die halve cirkel) werden gezet omdat er geen plek meer was. Het busstation van Bijlmer ArenA is echt uit z'n voegen aan het barsten.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 10 jun 2018, 04:09
door Durashift
Denk dat de sturende, laatste as, roet in het eten gooit. Die 'drukt' de (rechter) achterkant meer naar buiten dan een starre verbinding..

Als men dan de bocht aansnijdt met in gedachte een 'starre' verbinding.. en dus meer ruimte op links laat vanwege de indraai... dan gaat het mis want er is dan te weinig ruimte op rechts..

Maar ja... weinig keus lijkt mij.. want het busstation verlaten om te keren en via de 'normale' insteek het busperron inrijden zal een hoop tijd kosten.. want rotondes zijn er daar niet om ff snel een keerlusje te maken..

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 11 jun 2018, 18:16
door TheAgedGamerYt
Nu Op lijn 341 rijdt Solaris 9310 naar hoofdorp, En up lijn 397 Rijdt er een citaro richting nieuw vennep, zal Er ooit een solaris of capacity rijden op lijnen 347 en 357 want dat was ook gebeurd op lijn 340!!

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 11 jun 2018, 19:09
door fred1954
Nee, in principe niet, want 347/348/357/358 zijn/worden elektrische lijnen, aangevuld met Iveco’s. Momenteel ook aangevuld met Citaro G’s totdat die niet meer nodig zijn.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 11 jun 2018, 20:54
door Mike
TheAgedGamerYt schreef:Nu Op lijn 341 rijdt Solaris 9310 naar hoofdorp, En up lijn 397 Rijdt er een citaro richting nieuw vennep, zal Er ooit een solaris of capacity rijden op lijnen 347 en 357 want dat was ook gebeurd op lijn 340!!
Nee de vestiging van lijn 347/357 hebben geen Solaris.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 12 jun 2018, 12:35
door mattie156
Mike schreef:
TheAgedGamerYt schreef:Nu Op lijn 341 rijdt Solaris 9310 naar hoofdorp, En up lijn 397 Rijdt er een citaro richting nieuw vennep, zal Er ooit een solaris of capacity rijden op lijnen 347 en 357 want dat was ook gebeurd op lijn 340!!
Nee de vestiging van lijn 347/357 hebben geen Solaris.
Ja ben wel benieuwd of ook 340 en 341 geleed gaan rijden in 2020 of nu al?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 12 jun 2018, 12:43
door fred1954
Nu sowieso niet.....er is niet genoeg geleed materieel daarvoor..... ik weet van de powerpoint presentatie, waar vanaf 2021 alle R-net lijnen ZE geleed zouden worden (uitgezonderd 346) maar heb er mijn twijfels bij of dat bij alle lijnen ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Voor bijv. een lijn 341 lijkt me dat een overdaad en zou een SLFA-120 electric ook volstaan, lijkt me.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 12 jun 2018, 17:56
door fred1954
Het valt me vanmiddag op, dat er veel Citaro G materieel op de (342)347/357 rijdt. Op ovzoeker is te zien dat er inderdaad 10 Citaro G’s rondrijden op deze bundel op dit moment. Dat is meer dan de laatste tijd gebeurde...... :o

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 12 jun 2018, 18:41
door Milco
Ik vermoed trouwens dat de Citaro's per 22/7 niet meer nodig zijn omdat dan de Centrum-bundel wordt ingekort tot de Elandsgracht en dit scheelt weer bussen en DRU's tussen daar en het CS. De inkorting tot Zuid zal ook bussen schelen en ik denk dat dan wel volledig met elektrische bussen (en Iveco) gereden kan worden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 12 jun 2018, 18:56
door fred1954
Ik meen dat in ieder geval de laatste serie Citaro’s G (9248-9252) reserve blijft, nadat de NZL is gaan rijden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 12 jun 2018, 18:59
door Lijn 45
Ook de 9205 en 10 Volvo's zouden volgens een hier ooit gedeeld Excel bestand blijven.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 12 jun 2018, 19:04
door fred1954
Maar die Volvo’s zijn geen reserve toch? Die blijven toch daadwerkelijk in de dienst rijden? 255?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 12 jun 2018, 19:04
door Milco
Ja, dat klopt, maar ik had het op de overige gelede Citaro's die nog her en der rondkarren. Dat was ik vergeten te vermelden. :)

De Volvo's zijn een soort van reservewagens voor het R-Net en kunnen overal opduiken, niet per se op lijn 255.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 12 jun 2018, 19:16
door fred1954
Ik zie nu de (oude serie) 9194/9198/9199/9200/9225 op de bundel rijden, die bedoel je? Die zullen wel voorgoed vertrekken straks? En de naar Sternet omgekleurde Citaro’s zijn al helemaal weg, denk ik?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 12 jun 2018, 19:26
door Remco1989
Nee hoor staan aantal reserve sternet op schiphol vandaag 9209 op 169 en staan er aantal in Haarlem op jvk en IJmond stalling als reserve bussen