Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Begrijpelijk. Maar je kunt altijd schuiven. Een bestuurder die wel bevoegd is daar inzetten en iemand die niet bevoegd is op de rest van het net.
Overigens is bevoegdheid meer dan alleen ZUB. Gaat ook om vooral routekennis.
Overigens is bevoegdheid meer dan alleen ZUB. Gaat ook om vooral routekennis.
-
-
Er wordt schijnbaar al gehandeld.
Om 19:45 uur zag ik al een extra metro op lijn E voorbijkomen in de richting van Slinge.
Om 19:45 uur zag ik al een extra metro op lijn E voorbijkomen in de richting van Slinge.
-
Tegen de tijd dat ze een metro kunnen besturen is er maar ongeveer 0,5-1 week over van de werkzaamheden.

Treinmachinisten zijn volgens mij niet eens gewend aan een ATB, laat staan een ZUB.
Vraag misschien de HTM of de RET wat personeel kan lenen.

Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
-
Heeft de RET iets niet goed geregeld met NS, of de NS niet iets goed geregeld met de RET? In het omreisadvies staat dat overstappen in Gouda het beste werkt, maar als dat zelfs niet uit de eigen NS reisplanner komt en er in eerste instantie geen afspraken met de RET zijn gemaakt...Wubbo schreef: ↑di 16 jul 2024, 18:35 Dan heeft de RET iets niet goed geregeld met NS. Zelfs als er snelbussen of omgeleide treinen zouden zijn is te verwachten dat de E drukker wordt, al is het alleen al vanwege minder overstappen naar bestemmingen anders dan Rotterdam Centraal. Daar kun je dus afspraken over maken. NS maakt die ook regelmatig met HTM en GVB.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
NS heeft ooit gekozen om al het OV standaard in hun app te tonen in reisadviezen, zonder te realiseren dat hierdoor regulier OV geadviseerd wordt als dat sneller is dan het vervangend vervoer dat NS zelf bedacht heeft. Combineer dat met het niet meer informeren van reizigers anders dan "plan uw reis in de app" en dan krijg je dit soort effecten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
De RET kan natuurlijk verwachten dat de E lijn drukker wordt. Toen ik zag dat er maar met een 15 min frequentie wordt gereden voorzag ik direct al problemen. Niemand heeft zin om extra over te stappen.VIRM schreef: ↑wo 17 jul 2024, 07:00Heeft de RET iets niet goed geregeld met NS, of de NS niet iets goed geregeld met de RET? In het omreisadvies staat dat overstappen in Gouda het beste werkt, maar als dat zelfs niet uit de eigen NS reisplanner komt en er in eerste instantie geen afspraken met de RET zijn gemaakt...Wubbo schreef: ↑di 16 jul 2024, 18:35 Dan heeft de RET iets niet goed geregeld met NS. Zelfs als er snelbussen of omgeleide treinen zouden zijn is te verwachten dat de E drukker wordt, al is het alleen al vanwege minder overstappen naar bestemmingen anders dan Rotterdam Centraal. Daar kun je dus afspraken over maken. NS maakt die ook regelmatig met HTM en GVB.
Een sneldienst tussen beide centraal stations had ook wel leuk geweest. Zou best moeten passen als ze vlak voor de E lijn vertrekken. Nu de bestuurders nog vinden…
-
Ze hadden beter nog de normale dienstregeling nog met 2 weken kunnen verlengen op de lijnen D en E gedurende de werkzaamheden en dan vanaf 29 juli de vakantiedienstregeling op deze lijnen.
-
- Contacteer:
Is dat niet een beetje on handig? D is nu een booster van E tussen CS en Slinge dan kan D de sneldienst does met 5600..m
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
- ODRAIL
Dat zou de meest logisch oplossing zijn. Maar bij de RET is het te moeilijk om logisch te denken.atroffa010 schreef: ↑wo 17 jul 2024, 08:49 Ze hadden beter nog de normale dienstregeling nog met 2 weken kunnen verlengen op de lijnen D en E gedurende de werkzaamheden en dan vanaf 29 juli de vakantiedienstregeling op deze lijnen.
- Meltrain
- Donateur
Ik begrijp vrij weinig van dit bericht.TheAustGamerzzYTC schreef: ↑wo 17 jul 2024, 11:02 Is dat niet een beetje on handig? D is nu een booster van E tussen CS en Slinge dan kan D de sneldienst does met 5600..m

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Ik begrijp er ook vrij weinig vanTheAustGamerzzYTC schreef: ↑wo 17 jul 2024, 11:02 Is dat niet een beetje on handig? D is nu een booster van E tussen CS en Slinge dan kan D de sneldienst does met 5600..m

-
Je legt nu de schuld bij de RET neer terwijl ie naar mijn idee bij NS moet liggen. Die adviseert in hun app de metro terwijl ze zelf ander alternatief vervoer ( trein via Gouda of vervangende bus) geregeld hebben wat de app niet toont.ODRAIL schreef: ↑wo 17 jul 2024, 12:39Dat zou de meest logisch oplossing zijn. Maar bij de RET is het te moeilijk om logisch te denken.atroffa010 schreef: ↑wo 17 jul 2024, 08:49 Ze hadden beter nog de normale dienstregeling nog met 2 weken kunnen verlengen op de lijnen D en E gedurende de werkzaamheden en dan vanaf 29 juli de vakantiedienstregeling op deze lijnen.
-
- Contacteer:
Nou D is gwn niks nu dan kan D nonstop naar dh cs vsnaf rtm cs (terminus spoor die niet gebruikt wordt door E op dh cs). Kwestie van mat omruilen en dienstregeling aanpassen...
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
- ODRAIL
Omreizen via Gouda kost meer reistijd dan met de metro / RandstadRail. En ja de reiziger kiest nu eenmaal de snelste / kortste weg.henrivanderweijden schreef: ↑wo 17 jul 2024, 14:44Je legt nu de schuld bij de RET neer terwijl ie naar mijn idee bij NS moet liggen. Die adviseert in hun app de metro terwijl ze zelf ander alternatief vervoer ( trein via Gouda of vervangende bus) geregeld hebben wat de app niet toont.ODRAIL schreef: ↑wo 17 jul 2024, 12:39Dat zou de meest logisch oplossing zijn. Maar bij de RET is het te moeilijk om logisch te denken.atroffa010 schreef: ↑wo 17 jul 2024, 08:49 Ze hadden beter nog de normale dienstregeling nog met 2 weken kunnen verlengen op de lijnen D en E gedurende de werkzaamheden en dan vanaf 29 juli de vakantiedienstregeling op deze lijnen.
Overigens kun je met omreizen soms wel op de verkeerde plek uitkomen, waardoor je nog meer extra moet reizen.
- Busseninportland
- Contacteer:
En dat kost ook nog eens extra geld voor reizigers die goedkoop willen gaan reizen!!
Voor dat is er niet genoeg SG3 materiaal, of je moet echt alle MG2/1 stellen op lijn C zetten en alle SG2/1 stellen op lijn A zetten.TheAustGamerzzYTC schreef: ↑wo 17 jul 2024, 15:56 Nou D is gwn niks nu dan kan D nonstop naar dh cs vsnaf rtm cs (terminus spoor die niet gebruikt wordt door E op dh cs). Kwestie van mat omruilen en dienstregeling aanpassen...
-
Voor de lijnen A en B zijn 12 tweewagentreinen SG3 en 3 driewagentreinen SG2/1 nodig. Lijn C kan met 14 driewagendiensten MG2/1 rijden, lijn D met 3 driewagentreinen MG2/1 (die hoeft nog maar 4x per uur te rijden als lijn E 8x per uur rijdt) en dan lijn E dan met 14 tweewagentreinen SG3. Dat zijn 52 van de 86 stellen SG3, 51 van de 62 stellen MG2/1 en 9 van de 18 stellen SG2/1. Volgens mij moet men dat wel redden. Alleen als de strandversterkers moeten gaan rijden komt men dan te kort, maar dan moet men maar buiten de spits naar het strand gaan.
-
Desnoods lijn E slechts 8x/uur tot Rcs; waarbij 4x/uur gekeerd wordt vanuit Gvc, om SG3 uit te sparen indien nodig.
-
- Contacteer:
Dat moet kunnen? Er is nu toch te veel rsg3 over of niet??Busseninportland schreef: ↑wo 17 jul 2024, 20:59 En dat kost ook nog eens extra geld voor reizigers die goedkoop willen gaan reizen!!
Voor dat is er niet genoeg SG3 materiaal, of je moet echt alle MG2/1 stellen op lijn C zetten en alle SG2/1 stellen op lijn A zetten.TheAustGamerzzYTC schreef: ↑wo 17 jul 2024, 15:56 Nou D is gwn niks nu dan kan D nonstop naar dh cs vsnaf rtm cs (terminus spoor die niet gebruikt wordt door E op dh cs). Kwestie van mat omruilen en dienstregeling aanpassen...
Edit/ps: heb op je subscribed!
-
Normale geplande inzet buiten vakanties is volgens mij 68 stellen RSG3/SG3/HSG3. Dat haalde men al een tijdlang niet, maar er reden toch wel zeker 52 stellen per dag rond volgens mij (lijnen B en E zijn 46 stellen en op lijn A waren er toch vaak nog minstens 6 te vinden) en daarmee kan je lijn E 8x per uur laten rijden in de vakantie.
Mogelijk zou je met kort keren op lijn E nog een dienst kunnen uitsparen, dan kun je met 13 wagendiensten 8x per uur rijden. Plus 10 wagendiensten op lijn B en 2 op lijn A is 50 stellen. En die twee stellen op lijn A kan je eventueel nog vervangen door SG2/1, dan laat je het ontkoppelen maar even weg.
Mogelijk zou je met kort keren op lijn E nog een dienst kunnen uitsparen, dan kun je met 13 wagendiensten 8x per uur rijden. Plus 10 wagendiensten op lijn B en 2 op lijn A is 50 stellen. En die twee stellen op lijn A kan je eventueel nog vervangen door SG2/1, dan laat je het ontkoppelen maar even weg.
-
Ik voel voer om een planninkje te bouwen. 

-
Skip-stop service is erg slecht, aangezien je uiteindelijk de volgende trein gaat halen en je moet voor elke station afremmen, dus bespaar je weinig tijd, kijk maar naar de J/Z lijn in NYC. Of de voormalige skip-stop dienst bij lijn 1/9.TheAustGamerzzYTC schreef: ↑wo 17 jul 2024, 15:56 Nou D is gwn niks nu dan kan D nonstop naar dh cs vsnaf rtm cs (terminus spoor die niet gebruikt wordt door E op dh cs). Kwestie van mat omruilen en dienstregeling aanpassen...
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
- Meltrain
- Donateur
Welke lijn 1/9 bedoel je nu? NYC heeft (op dit moment) geen lijn 9.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Donateur
Daarom schrijft-ie ook 'voormalige'.
-
- Contacteer:
709 is drama en dan moet ik er nog mee naar hoogvliet Zaterdag......