Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Begrijpelijk. Maar je kunt altijd schuiven. Een bestuurder die wel bevoegd is daar inzetten en iemand die niet bevoegd is op de rest van het net.
Overigens is bevoegdheid meer dan alleen ZUB. Gaat ook om vooral routekennis.
Overigens is bevoegdheid meer dan alleen ZUB. Gaat ook om vooral routekennis.
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Er wordt schijnbaar al gehandeld.
Om 19:45 uur zag ik al een extra metro op lijn E voorbijkomen in de richting van Slinge.
Om 19:45 uur zag ik al een extra metro op lijn E voorbijkomen in de richting van Slinge.
-
- Berichten: 876
- Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Tegen de tijd dat ze een metro kunnen besturen is er maar ongeveer 0,5-1 week over van de werkzaamheden.

Treinmachinisten zijn volgens mij niet eens gewend aan een ATB, laat staan een ZUB.
Vraag misschien de HTM of de RET wat personeel kan lenen.

Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
-
- Berichten: 8294
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Heeft de RET iets niet goed geregeld met NS, of de NS niet iets goed geregeld met de RET? In het omreisadvies staat dat overstappen in Gouda het beste werkt, maar als dat zelfs niet uit de eigen NS reisplanner komt en er in eerste instantie geen afspraken met de RET zijn gemaakt...Wubbo schreef: ↑di 16 jul 2024, 18:35 Dan heeft de RET iets niet goed geregeld met NS. Zelfs als er snelbussen of omgeleide treinen zouden zijn is te verwachten dat de E drukker wordt, al is het alleen al vanwege minder overstappen naar bestemmingen anders dan Rotterdam Centraal. Daar kun je dus afspraken over maken. NS maakt die ook regelmatig met HTM en GVB.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
NS heeft ooit gekozen om al het OV standaard in hun app te tonen in reisadviezen, zonder te realiseren dat hierdoor regulier OV geadviseerd wordt als dat sneller is dan het vervangend vervoer dat NS zelf bedacht heeft. Combineer dat met het niet meer informeren van reizigers anders dan "plan uw reis in de app" en dan krijg je dit soort effecten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De RET kan natuurlijk verwachten dat de E lijn drukker wordt. Toen ik zag dat er maar met een 15 min frequentie wordt gereden voorzag ik direct al problemen. Niemand heeft zin om extra over te stappen.VIRM schreef: ↑wo 17 jul 2024, 07:00Heeft de RET iets niet goed geregeld met NS, of de NS niet iets goed geregeld met de RET? In het omreisadvies staat dat overstappen in Gouda het beste werkt, maar als dat zelfs niet uit de eigen NS reisplanner komt en er in eerste instantie geen afspraken met de RET zijn gemaakt...Wubbo schreef: ↑di 16 jul 2024, 18:35 Dan heeft de RET iets niet goed geregeld met NS. Zelfs als er snelbussen of omgeleide treinen zouden zijn is te verwachten dat de E drukker wordt, al is het alleen al vanwege minder overstappen naar bestemmingen anders dan Rotterdam Centraal. Daar kun je dus afspraken over maken. NS maakt die ook regelmatig met HTM en GVB.
Een sneldienst tussen beide centraal stations had ook wel leuk geweest. Zou best moeten passen als ze vlak voor de E lijn vertrekken. Nu de bestuurders nog vinden…
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo 03 jul 2024, 22:47
- Locatie: Rotterdam Bloemhof
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ze hadden beter nog de normale dienstregeling nog met 2 weken kunnen verlengen op de lijnen D en E gedurende de werkzaamheden en dan vanaf 29 juli de vakantiedienstregeling op deze lijnen.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: za 02 mar 2024, 16:46
- Locatie: Regio Rotterdam/Haaglanden
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Is dat niet een beetje on handig? D is nu een booster van E tussen CS en Slinge dan kan D de sneldienst does met 5600..m
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
- ODRAIL
- Berichten: 16022
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat zou de meest logisch oplossing zijn. Maar bij de RET is het te moeilijk om logisch te denken.atroffa010 schreef: ↑wo 17 jul 2024, 08:49 Ze hadden beter nog de normale dienstregeling nog met 2 weken kunnen verlengen op de lijnen D en E gedurende de werkzaamheden en dan vanaf 29 juli de vakantiedienstregeling op deze lijnen.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik begrijp vrij weinig van dit bericht.TheAustGamerzzYTC schreef: ↑wo 17 jul 2024, 11:02 Is dat niet een beetje on handig? D is nu een booster van E tussen CS en Slinge dan kan D de sneldienst does met 5600..m

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo 03 jul 2024, 22:47
- Locatie: Rotterdam Bloemhof
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik begrijp er ook vrij weinig vanTheAustGamerzzYTC schreef: ↑wo 17 jul 2024, 11:02 Is dat niet een beetje on handig? D is nu een booster van E tussen CS en Slinge dan kan D de sneldienst does met 5600..m

-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Je legt nu de schuld bij de RET neer terwijl ie naar mijn idee bij NS moet liggen. Die adviseert in hun app de metro terwijl ze zelf ander alternatief vervoer ( trein via Gouda of vervangende bus) geregeld hebben wat de app niet toont.ODRAIL schreef: ↑wo 17 jul 2024, 12:39Dat zou de meest logisch oplossing zijn. Maar bij de RET is het te moeilijk om logisch te denken.atroffa010 schreef: ↑wo 17 jul 2024, 08:49 Ze hadden beter nog de normale dienstregeling nog met 2 weken kunnen verlengen op de lijnen D en E gedurende de werkzaamheden en dan vanaf 29 juli de vakantiedienstregeling op deze lijnen.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: za 02 mar 2024, 16:46
- Locatie: Regio Rotterdam/Haaglanden
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nou D is gwn niks nu dan kan D nonstop naar dh cs vsnaf rtm cs (terminus spoor die niet gebruikt wordt door E op dh cs). Kwestie van mat omruilen en dienstregeling aanpassen...
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
- ODRAIL
- Berichten: 16022
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Omreizen via Gouda kost meer reistijd dan met de metro / RandstadRail. En ja de reiziger kiest nu eenmaal de snelste / kortste weg.henrivanderweijden schreef: ↑wo 17 jul 2024, 14:44Je legt nu de schuld bij de RET neer terwijl ie naar mijn idee bij NS moet liggen. Die adviseert in hun app de metro terwijl ze zelf ander alternatief vervoer ( trein via Gouda of vervangende bus) geregeld hebben wat de app niet toont.ODRAIL schreef: ↑wo 17 jul 2024, 12:39Dat zou de meest logisch oplossing zijn. Maar bij de RET is het te moeilijk om logisch te denken.atroffa010 schreef: ↑wo 17 jul 2024, 08:49 Ze hadden beter nog de normale dienstregeling nog met 2 weken kunnen verlengen op de lijnen D en E gedurende de werkzaamheden en dan vanaf 29 juli de vakantiedienstregeling op deze lijnen.
Overigens kun je met omreizen soms wel op de verkeerde plek uitkomen, waardoor je nog meer extra moet reizen.
- Busseninportland
- Berichten: 412
- Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
- Locatie: Rhoon Portland
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En dat kost ook nog eens extra geld voor reizigers die goedkoop willen gaan reizen!!
Voor dat is er niet genoeg SG3 materiaal, of je moet echt alle MG2/1 stellen op lijn C zetten en alle SG2/1 stellen op lijn A zetten.TheAustGamerzzYTC schreef: ↑wo 17 jul 2024, 15:56 Nou D is gwn niks nu dan kan D nonstop naar dh cs vsnaf rtm cs (terminus spoor die niet gebruikt wordt door E op dh cs). Kwestie van mat omruilen en dienstregeling aanpassen...
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Voor de lijnen A en B zijn 12 tweewagentreinen SG3 en 3 driewagentreinen SG2/1 nodig. Lijn C kan met 14 driewagendiensten MG2/1 rijden, lijn D met 3 driewagentreinen MG2/1 (die hoeft nog maar 4x per uur te rijden als lijn E 8x per uur rijdt) en dan lijn E dan met 14 tweewagentreinen SG3. Dat zijn 52 van de 86 stellen SG3, 51 van de 62 stellen MG2/1 en 9 van de 18 stellen SG2/1. Volgens mij moet men dat wel redden. Alleen als de strandversterkers moeten gaan rijden komt men dan te kort, maar dan moet men maar buiten de spits naar het strand gaan.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Desnoods lijn E slechts 8x/uur tot Rcs; waarbij 4x/uur gekeerd wordt vanuit Gvc, om SG3 uit te sparen indien nodig.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: za 02 mar 2024, 16:46
- Locatie: Regio Rotterdam/Haaglanden
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat moet kunnen? Er is nu toch te veel rsg3 over of niet??Busseninportland schreef: ↑wo 17 jul 2024, 20:59 En dat kost ook nog eens extra geld voor reizigers die goedkoop willen gaan reizen!!
Voor dat is er niet genoeg SG3 materiaal, of je moet echt alle MG2/1 stellen op lijn C zetten en alle SG2/1 stellen op lijn A zetten.TheAustGamerzzYTC schreef: ↑wo 17 jul 2024, 15:56 Nou D is gwn niks nu dan kan D nonstop naar dh cs vsnaf rtm cs (terminus spoor die niet gebruikt wordt door E op dh cs). Kwestie van mat omruilen en dienstregeling aanpassen...
Edit/ps: heb op je subscribed!
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Normale geplande inzet buiten vakanties is volgens mij 68 stellen RSG3/SG3/HSG3. Dat haalde men al een tijdlang niet, maar er reden toch wel zeker 52 stellen per dag rond volgens mij (lijnen B en E zijn 46 stellen en op lijn A waren er toch vaak nog minstens 6 te vinden) en daarmee kan je lijn E 8x per uur laten rijden in de vakantie.
Mogelijk zou je met kort keren op lijn E nog een dienst kunnen uitsparen, dan kun je met 13 wagendiensten 8x per uur rijden. Plus 10 wagendiensten op lijn B en 2 op lijn A is 50 stellen. En die twee stellen op lijn A kan je eventueel nog vervangen door SG2/1, dan laat je het ontkoppelen maar even weg.
Mogelijk zou je met kort keren op lijn E nog een dienst kunnen uitsparen, dan kun je met 13 wagendiensten 8x per uur rijden. Plus 10 wagendiensten op lijn B en 2 op lijn A is 50 stellen. En die twee stellen op lijn A kan je eventueel nog vervangen door SG2/1, dan laat je het ontkoppelen maar even weg.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik voel voer om een planninkje te bouwen. 

-
- Berichten: 876
- Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Skip-stop service is erg slecht, aangezien je uiteindelijk de volgende trein gaat halen en je moet voor elke station afremmen, dus bespaar je weinig tijd, kijk maar naar de J/Z lijn in NYC. Of de voormalige skip-stop dienst bij lijn 1/9.TheAustGamerzzYTC schreef: ↑wo 17 jul 2024, 15:56 Nou D is gwn niks nu dan kan D nonstop naar dh cs vsnaf rtm cs (terminus spoor die niet gebruikt wordt door E op dh cs). Kwestie van mat omruilen en dienstregeling aanpassen...
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Welke lijn 1/9 bedoel je nu? NYC heeft (op dit moment) geen lijn 9.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Donateur
- Berichten: 5053
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Daarom schrijft-ie ook 'voormalige'.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: za 02 mar 2024, 16:46
- Locatie: Regio Rotterdam/Haaglanden
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
709 is drama en dan moet ik er nog mee naar hoogvliet Zaterdag......
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten