Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Maar zonder te dolen: is dit de vervanging voor het verouderde mobilofoonsysteem. Daar zat de crux toch wat betreft lijnletters en toevoegingen zoals N1, N2, etc.?
Letter achter het cijfer is nog nét even te ambitieus deze ronde Fred. Dat wordt samen met emoji in de nieuwe aanbesteding meegenomen voor het systeem van 2033/'34. De nieuwe lijnindicatoren voor tram 1, 7 en 19 zijn al uitgelekt:
Ik denk dat ik lijnnummers toch fijner vind. Anders moet alles naar letters over en daar zijn er te weinig voor. Of wil je lijn na lijn Z doorgaan met AA.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Zoals eerder geopperd is hier, zou met name de metro op termijn best omgeletterd kunnen worden. Lijnen A t/m E....dus. :D
Verder kun je met letters als prefix of postfix natuurlijk heel veel doen: lijn N1 (nacht..uiteraard), lijn 5K (kort), lijn 21X (snelbus) etc...etc....etc. Ooit...ooit... :D
Ik heb me er zojuist voor opgegeven, afgezien van het feit dat ik toch altijd op dat tijdstip wakker ben, ben ik door toeval precies dat weekend in Nederland vanwege een andere afspraak.
fred1954 schreef:Zoals eerder geopperd is hier, zou met name de metro op termijn best omgeletterd kunnen worden. Lijnen A t/m E....dus. :D
Verder kun je met letters als prefix of postfix natuurlijk heel veel doen: lijn N1 (nacht..uiteraard), lijn 5K (kort), lijn 21X (snelbus) etc...etc....etc. Ooit...ooit... :D
Voor de gewijzigde lijn zal het lijnnummer 51 gehanteerd worden. Zo worden zo min mogelijk reizigers geconfronteerd met een wijziging en blijft de herkenbaarheid hoog. Dit past binnen de filosofie van de lijnnummering van GVB. De lijn is immers voor een significant deel gelijk aan de huidige lijn 51. Daarnaast minimaliseert dit de kosten. Andere lijnnummers vragen vaak extra investeringen in bijvoorbeeld bebording en systemen.
Het lijnnummerconservatisme is filosofisch ingegeven. Sorry fred en neef o...
Ik heb goed nieuws beste mensen: Een filosofie kan wijzigen! De mensen bij de RET een stukje zuidelijker hebben ook jarenlang volgehouden dat je met één lijnnaam rustig vijf eindpunten kan hebben, of twee lijnen met dezelfde naam kon hebben die niet eens fysiek met elkaar verbonden waren. Totdat iemand daar eens korte metten mee maakte, alle borden verving en ons toen meteen vijf metrolijnen gaf *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Om deze lijnvoering mogelijk te maken dient station Spaklerweg aangepast te worden aan de nieuwe treinlengte van lijn 51. Deze zal op werkdagen met drie stellen moeten gaan rijden om voldoende capaciteit te bieden voor alle reizigers.
De perrons van Spaklerweg waar lijn 51 halteert zijn hiervoor niet lang genoeg.
De aanpassingen zullen waarschijnlijk helaas niet tijdig gereed zijn.
Daarom zal lijn 51 tijdelijk Spaklerweg niet kunnen aandoen.
:(
Maar ik snap niet goed waarom lijn 51 straks ineens met drie stellen moet rijden, terwijl nu twee wel genoeg zijn volgens het GVB.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
De perrons van Spaklerweg waar lijn 51 halteert zijn hiervoor niet lang genoeg. De aanpassingen zullen waarschijnlijk helaas niet tijdig gereed zijn. Daarom zal lijn 51 tijdelijk Spaklerweg niet kunnen aandoen.
Waarom kon dit niet eerder gedaan worden? Zat er iets in de weg?
Die lijnnummers... Ja we hebben te maken met een behoudend bedrijf. Het is dat de VRA nu heeft afgedwongen dat de nachtbussen een N krijgen. In de Amsterdamse context is zoiets kennelijk wereldschokkend.
Meltrain schreef:
:(
Maar ik snap niet goed waarom lijn 51 straks ineens met drie stellen moet rijden, terwijl nu twee wel genoeg zijn volgens het GVB.
Wellicht is een langere inzet nu ook al nodig maar niet mogelijk omdat ook de stations langs de Amstelveenlijn maar vier bakken aankunnen. Een andere optie die ik bedenk is dat lijn 51 vanaf z'n nieuwe route gekoppeld gaat worden met andere metrolijnen, zoals de lijnen 53 en 54 die bij het Centraal Stationop elkaar keren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Inderdaad de drukte op de Westtak van de Ringlijn zal er mee te maken hebben maar ook de uitwisselbaarheid met andere lijnen. Ik meen eens gelezen te ihebben, dat de BN-stellen straks in principe op het hele net ingezet (kunnen) gaan worden en niet alleen op lijn 51. (Exclusief lijn 52 uiteraard)