Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Van vernummeren naar 2xxx lijkt geen sprake; zowel de Setra's als deze hebben gewoon hun oorspronkelijke nummers zo te zien (12xx, 16xx, 17xx).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
- OVNL-beheerder
Lijn 280 rijdt deze week niet i.v.m. de werkzaamheden aan de A12.
De ritten stonden wel gewoon op de DRIS panelen in Veenendaal, (en tevens in de reisinformatie) waaronder ook op station Centrum waar toch wel een man of 10 op de rit van 7:17 uur stonden te wachten.
De ritten stonden wel gewoon op de DRIS panelen in Veenendaal, (en tevens in de reisinformatie) waaronder ook op station Centrum waar toch wel een man of 10 op de rit van 7:17 uur stonden te wachten.

-
Lijn 74 reed afgelopen vrijdag ook niet voor 2 uur achter elkaar. Denk dat het te maken heeft met dat er te weinig bussen beschikbaar zijn. (opvallend genoeg rijdt er de laatste paar dagen een MAN bus rond ipv rosero. Waarschijnlijk te veel rosero's stuk?)erwinraasveld schreef: ↑vr 09 mei 2025, 06:19 Chauffeurs tekort bij Syntus Utrecht en dan met name in de vestiging in Ede lijdt vandaag ook weer tot veel uitval.
Zo rijden er vanmiddag minstens 3 van de 7 ritten van de 280 niet, en vanochtend al uitval op zowel de 83,85 en 87.
Vanmiddag maar met de trein naar huis vanuit Amersfoort naar Veenendaal![]()
-
- Contacteer:
Dit zal te maken hebben met de interne nummers bij Pouw, denk ik. Die hebben ze voor het gemak hetzelfde gehouden. de 2xxx nummers zijn de systeemnummers waar de bussen mee rijden, en te volgen zijn in de reisinfo.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Wellicht zijn de Rosero's gezamenlijk in onderhoud, kan dat? De drie Rosero's die Almere heeft voor lijn 24 (1801, 1812 en 6401) hebben ook al weken niet gereden en lijn 24 hier in Almere rijdt sindsdien met een BYD...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
Onder op de DRIS bij Veenendaal, Zwaaiplein stond i.i.g. gisteren dat lijn 280 niet reed.erwinraasveld schreef: ↑ma 12 mei 2025, 09:29 Lijn 280 rijdt deze week niet i.v.m. de werkzaamheden aan de A12.
De ritten stonden wel gewoon op de DRIS panelen in Veenendaal, (en tevens in de reisinformatie) waaronder ook op station Centrum waar toch wel een man of 10 op de rit van 7:17 uur stonden te wachten.![]()
-
- Contacteer:
De dienstkaarten zijn wel aangepast maar de dienstregeling niet. Zorgde gisteren ook voor wat bijzondere situaties waarbij ook op andere lijnen ritten van de dienstkaarten waren gehaald maar nog wel gewoon in de reisplanners enzo stonden. Maar het is aangekaart en er wordt als het goed is momenteel op bijgestuurd. Hoe weet ik niet exact maar als het goed is rijden de ritten van andere lijnen wel gewoon weer.erwinraasveld schreef: ↑ma 12 mei 2025, 09:29 Lijn 280 rijdt deze week niet i.v.m. de werkzaamheden aan de A12.
De ritten stonden wel gewoon op de DRIS panelen in Veenendaal, (en tevens in de reisinformatie) waaronder ook op station Centrum waar toch wel een man of 10 op de rit van 7:17 uur stonden te wachten.![]()
-
- OVNL-beheerder
Ja het tekstje in het gele vlak staat er wel, maar er is natuurlijk niemand die dat leest.Philip schreef: ↑ma 12 mei 2025, 10:50Onder op de DRIS bij Veenendaal, Zwaaiplein stond i.i.g. gisteren dat lijn 280 niet reed.erwinraasveld schreef: ↑ma 12 mei 2025, 09:29 Lijn 280 rijdt deze week niet i.v.m. de werkzaamheden aan de A12.

Vooral niet als er daarboven heel groot staat dat de bus over 2 minuten vertrekt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
74 is ook typisch een lijn waarop veel ritten achter elkaar door dezelfde chauffeur gereden worden. Daar hoeft maar iets te gebeuren om langdurig uitval te hebben.
Het viel me vanmorgen op dat willekeurige ritten op 80 geen realtime info hadden maar wel reden, dat zal dan wel een effect van het ergens ontbreken van die ritten zijn.Tom98 schreef: ↑ma 12 mei 2025, 11:04 De dienstkaarten zijn wel aangepast maar de dienstregeling niet. Zorgde gisteren ook voor wat bijzondere situaties waarbij ook op andere lijnen ritten van de dienstkaarten waren gehaald maar nog wel gewoon in de reisplanners enzo stonden. Maar het is aangekaart en er wordt als het goed is momenteel op bijgestuurd. Hoe weet ik niet exact maar als het goed is rijden de ritten van andere lijnen wel gewoon weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ovVeluwe
Bepaalde ritten op andere lijnen worden door Pouw gereden. In de diensten zijn de ritten die normaliter na lijn 80 gereden moeten worden onderverdeeld aan Pouw en de diensten die normaal de 280 zouden rijden. Wat ik begreep rijdt Pouw niet op een omloop, dus ook die ritten zullen geen realtime info laten zien.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
Momenteel (18.00 uur) voor t eerst sinds de afsluiting van de A12 een aardige verkeerschaos rond de Klomp. Vanuit bijna alle richtingen lopen bussen tot 20/25 minuten vertraging op tussen de laatste halte voor de Klomp en de Klomp.
Syntus werkt gelukkig zelf mee aan de chaos door een Setra op lijn 87 in te zetten die hierdoor natuurlijk nog meer vertraging krijgt omdat ie om moet rijden vanwege het beroemde tunneltje.
Maar ach, dit doet mij denken aan de verkeerschaos die vaak bij het viaduct in Rhenen te zien is en dat vinden we normaal.
Syntus werkt gelukkig zelf mee aan de chaos door een Setra op lijn 87 in te zetten die hierdoor natuurlijk nog meer vertraging krijgt omdat ie om moet rijden vanwege het beroemde tunneltje.
Maar ach, dit doet mij denken aan de verkeerschaos die vaak bij het viaduct in Rhenen te zien is en dat vinden we normaal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
@OVVeluweAh, dat verklaart waarom m'n chauffeuse net een uur wachttijd na lijn 80 had wat geen pauze was.
Maargoed, lekkere chaos vandaag: vanuit stalling Bunnik konden ze amper naar Utrecht omdat de A12 dicht was en de Koningsweg door een brand eveneens.
De bus die ik uiteindelijk had had daardoor Leersum - Wageningen gereden, vervolgens zwaar in de vertraging MAT naar De Klomp. Daar moest de chauffeuse haar verplichte pauze houden, dus ging het met +15 weg. Vervolgens heeft het nog een kwartier geduurd om De Klomp uit te komen (verkeerslicht daar laat al even maximaal drie auto's tegelijk de Stationsweg af, maar er was net een stoet treinreizigers met de auto van de P+R af vertrokken).
En toen ik met +40 in Amersfoort uitstapte, door het aantal reizigers van drie bussen, zat 'ie ook nog met de voordeur op de halte vast.
Door de problemen bij Utrecht stond De Klomp vol met bussen waarvoor geen chauffeur was en chauffeur wiens bus er nog niet was. Dat kostte dus ook nog wat tijd om weer op orde te krijgen.
Maargoed, de N224 was dus het probleem niet. Het ging vooral mis doordat het station niet af te komen was.
@henrivanderweijden: Hmm, rond 16.30 uur kwam er een verkeersregelaar aan bij De Klomp, dat heeft dan niet echt geholpen.
Maargoed, lekkere chaos vandaag: vanuit stalling Bunnik konden ze amper naar Utrecht omdat de A12 dicht was en de Koningsweg door een brand eveneens.
De bus die ik uiteindelijk had had daardoor Leersum - Wageningen gereden, vervolgens zwaar in de vertraging MAT naar De Klomp. Daar moest de chauffeuse haar verplichte pauze houden, dus ging het met +15 weg. Vervolgens heeft het nog een kwartier geduurd om De Klomp uit te komen (verkeerslicht daar laat al even maximaal drie auto's tegelijk de Stationsweg af, maar er was net een stoet treinreizigers met de auto van de P+R af vertrokken).
En toen ik met +40 in Amersfoort uitstapte, door het aantal reizigers van drie bussen, zat 'ie ook nog met de voordeur op de halte vast.
Door de problemen bij Utrecht stond De Klomp vol met bussen waarvoor geen chauffeur was en chauffeur wiens bus er nog niet was. Dat kostte dus ook nog wat tijd om weer op orde te krijgen.
Maargoed, de N224 was dus het probleem niet. Het ging vooral mis doordat het station niet af te komen was.
@henrivanderweijden: Hmm, rond 16.30 uur kwam er een verkeersregelaar aan bij De Klomp, dat heeft dan niet echt geholpen.
Schapekop in de Keistad
- Talbot
- Contacteer:
Ook opvallend: vandaag reed Pouw Vervoer 1706 een ritje op de 50 naar Veenendaal-de Klomp. Dat is dus een Setra S418 LE Business. Is die naar Keolis gegaan?
- ovVeluwe
Nee dat is ook een dienst die door Pouw wordt gereden vanwege de A12 afsluiting.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
-
En lijn 280 staat vandaag weer vrolijk op de DRIS-sen in Veenendaal als rijdend. Goed bezig Syntus.
Trouwens ook in de OV-info staat ie. Wel met op opmerking: geen real-time info beschikbaar.
Trouwens ook in de OV-info staat ie. Wel met op opmerking: geen real-time info beschikbaar.
-
- Contacteer:
Er staat wel de volgende melding in OVinfo
Wanneer ik een reis probeer te plannen met de 280 via 9292 staat er de volgende melding als ik een reis zie met de 280.Syntus Utrecht via OVinfo schreef:Syntus: van 9 mei 20:00 uur t/m 18 mei 05:00 uur rijdt lijn 280 niet i.v.m. een afsluiting van de A12. Meer info op syntusutrecht.nl
Daar had iets meer directe info best handig geweestSyntus Utrecht via 9292 schreef:In verband met werkzaamheden A12 tussen knooppunt Maanderbroek (Veenendaal) en knooppunt Lunetten
-
Ik lees in het bericht van Syntus niet dat de A12 gesloten is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ook al gemeld bij de klantenservice? Als Syntus niet door heeft dat ze iets vergeten zijn kunnen ze het ook niet oplossenhenrivanderweijden schreef: ↑di 13 mei 2025, 06:39 En lijn 280 staat vandaag weer vrolijk op de DRIS-sen in Veenendaal als rijdend. Goed bezig Syntus.

De N224 was vanmorgen al aanzienlijk drukker dan gister trouwens, dat kan nog wat worden als het echt spits is.
Schapekop in de Keistad
-
- Contacteer:
Ik merk, als dagelijkse reiziger van lijn 31 (Science park <> IJsselstein) dat minstens 1x per week de Cico’s in storing staan. Zo stonden deze gistermiddag (met een blauwe ring) op “geen positie”, en vanochtend bleven ze staan op het opstart scherm. Lijkt mij toch iets waar je als vervoerder wat aan wilt doen, gezien de lijn ‘s ochtends best druk is en dan toch wat inkomsten mis loopt.
-
- OVNL-beheerder
Waarom is er eigenlijk niet voor gekozen om lijn 280 wel vanuit Amersfoort naar Veenendaal te laten rijden?
Die richting van de A12 is namelijk gewoon open. (En was gisteren vanuit de trein gezien ook niet heel druk, rustiger juist).
Die richting van de A12 is namelijk gewoon open. (En was gisteren vanuit de trein gezien ook niet heel druk, rustiger juist).
-
^^ hoe komt die bus dan terug in A'foort? Ja, via een mat-rit maar dat is duur en vertragingsgevoelig, want binnendoor te rijden..
Om half acht vanavond kon ik er prima overheen rijden.
Is het voor lijn 5 niet handiger om via het industrieterrein ( ff snelweg op en weer af of dan) naar de Buurtlaan-oost te rijden en dan rechtsaf de Grote Beer op en links richting de stationsstraat en via het tunneltje te rijden (tunnelbus nodig natuurlijk maar dat is lastig met al die Iveco's,).
Ik denk dat die de hele (over)dag vol gestaan heeft. In ieder geval om 13.30 uur wel, toen ik op de Radon moest zijn.
Om half acht vanavond kon ik er prima overheen rijden.
Is het voor lijn 5 niet handiger om via het industrieterrein ( ff snelweg op en weer af of dan) naar de Buurtlaan-oost te rijden en dan rechtsaf de Grote Beer op en links richting de stationsstraat en via het tunneltje te rijden (tunnelbus nodig natuurlijk maar dat is lastig met al die Iveco's,).

-
Geen idee wat er bij Syntus aan de hand is vandaag maar zie veel rit uitval vandaag regio Veenendaal. Lijn 50, 80, 83, 85 en 87 zijn de klos.
En dat terwijl er personeel "overblijft" omdat lijn 280 niet rijdt.
En dat terwijl er personeel "overblijft" omdat lijn 280 niet rijdt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Wel precies de omlopen die standaard uitvielen tot vorige week. Het personeel van 280 is niet over volgens een post eerder deze week, maar rijdt de ritten die normaal achter 80 zitten in Amersfoort.
Maar zowaar, de 80 van 15.42 was zelfs op tijd en rijdt nu via A30 en Scherpenzeelseweg i.v.m. een aanrijding tussen De Klomp en Renswoude. Uniek ritje zo
Maar zowaar, de 80 van 15.42 was zelfs op tijd en rijdt nu via A30 en Scherpenzeelseweg i.v.m. een aanrijding tussen De Klomp en Renswoude. Uniek ritje zo

Schapekop in de Keistad
-
Ik kwam zojuist U-Link 1889 tegen op de Slaperdijk in Overberg, ten westen van Veenendaal. Ook uniek denk ik.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Heb er ook nog een plaatje bij...
Schapekop in de Keistad