Pagina 6 van 7

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 01:01
door Gekko123
lex1975 schreef:wat doen ze nu dan met lijn 48?
In het weekend rijdt de helft van de ritten slechts tot Station Zuid, doordeweeks 2 op de 3 bussen. In ieder geval is dat ook te vinden op de wiki hier.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 01:15
door Suus
Over lijn 39 gesproken, die lijn begint ondertussen wel heel erg parallel te lopen met de tram... die heeft denk ik een grote kans om opgeheven te worden bij een tweede bezuinigingsronde volgend jaar :|

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 01:35
door Oud forumgebruiker
Gekko123 schreef:
lex1975 schreef:wat doen ze nu dan met lijn 48?
In het weekend rijdt de helft van de ritten slechts tot Station Zuid, doordeweeks 2 op de 3 bussen. In ieder geval is dat ook te vinden op de wiki hier.
bedoel je dat...

lijn 48 is op het traject CS-Station Zuid een frequent lijn (dus doordeweeks overdag minstends om de 10 minuten).
de helft van de ritten rijdt door naar Keizerswaard...

maar we hebben hier wel meer lijnen die niet bij elke rit het hele traject rijden...

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 01:37
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:Over lijn 39 gesproken, die lijn begint ondertussen wel heel erg parallel te lopen met de tram... die heeft denk ik een grote kans om opgeheven te worden bij een tweede bezuinigingsronde volgend jaar :|
momenteel is die echt nog net voor dat stukje Crooswijk waar de tram niet komt, maar als je inderdaad een straal van 600 meter van de dichtsbijzijnde tramhalte aanhoud, zou het best wel eens kunnen zijn, dat heel Crooswijk dan gedekt is met de tram...
dan zou het vanuit de Stadsregio een mooie lijn zijn om weer te kunnen schrappen...

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 07:36
door jesse-cruzu
De wijzigingen staan sinds vandaag op de webstie van de RET.

Een groot aantal buslijnen krijgen een frequentie verlaging, worden ingekort of worden geheel opgeheven.
Best wel heftig is dit te noemen. :(

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 12:54
door Edwin
lex1975 schreef:
Edwin schreef:Grappig om te lezen dat er gedacht wordt om door 95 2x per uur via halte HES en de 245 4x per uur in de ochtendspits alleen vanaf KZ naar HES te laten rijen het probleem met de studenten oplost.
Misschien tussen 7:45 en 8:45 en 10:00 en 10:45 een rits met bussen laten pendelen tussen KZ en HES, en die ook op het perron van de huidige 36 laten vertrekken, anders duikt iedereen alsnog in de QBuzzen.
volgens de lijnenkaart van aanstaande dienstregeling rijdt lijn 95 alleen in de spits Capelsebrug - Rivium, dus niet zoals eerder aangegeven naar Kralingse Zoom...
Volgens "Inleiding vervoerplannen 2012" werd 95 wel een lijn van/naar KZ:
Qbuzz is van plan om de bediening van dit gebied in 2012 te wijzigen, om beter aan te sluiten op de vraag en het
aanbod helderder te maken voor de klant. De bediening van het Rivium wordt losgekoppeld van de lijnen naar
Krimpen; in plaats daarvan komt er een nieuwe lijn 95 tussen Kralingse Zoom en Capelsebrug grotendeels over de
huidige route door het Rivium. De belangrijkste wijziging ten opzichte van de huidige dienstregeling is dat eindpunt
Woudestein vervangen wordt door Kralingse Zoom en dat de lijn in beide richtingen via het Rivium gaat rijden. De
insteek is dat lijn 95 in de ochtend- en avondspits een halfuurdienst gaat rijden in beide richtingen, die zodanig is
afgestemd dat iedere intercitytrein op Alexander, via de metro, aansluit op een bus richting het Rivium en v.v.; het
ene kwartier via Capelsebrug en het andere kwartier via Kralingse Zoom. Op die manier wordt toch 4x per uur een
verbinding geboden.

Een bijkomend voordeel is dat de nieuwe lijn 95 de grote vervoerstroom van Kralingse Zoom naar de universiteits-
en hogeschoollocaties van het Brainpark en v.v. helpt te ontlasten. Op dit korte traject spelen al langere tijd
capaciteitsproblemen in de spitsuren.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 13:13
door Oud forumgebruiker
ja, maar de lijnenkaart waar ik op doel, is degene die geplaatst is op de site van de RET, bij het item over de nieuwe dienstregeling, dus blijkbaar hebben ze wat betreft lijn 95 een wijziging toegepast t.o.v. dat vervoerplan 2012 (want dat heb ik ook gelezen en toen was het inderdaad een spitslijn Capelsebrug-Kralingse Zoom via Rivium geworden, maar nu blijkbaar een spitslaan Capelsebrug-Rivium...

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 14:12
door find_your_spot
Gekko123 schreef:Op veel andere lijnen kan dat niet wegens infrastructuur die niet geschikt is voor gelede bussen...
Je weet dat dit grote onzin is? Als een standaard bus amper past dan heeft een gelede alle ruimte. Dit komt omdat het knik moment bij een gelede al bij 10,5 meter begint terwijl bij een standaard bus de uitzwaai de volledige 12 meter gebruikt. Kans op schade is hierbij groter.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 14:27
door Chauf21
De eerste standaardbus met een uitzwaai van 12 meter moet ik nog tegenkomen. Daarnaast bestaat infrastructuur uit meer dan alleen maar wegen en is dit onderdeel al eerder in het topic besproken.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 15:23
door Meltrain
jesse-cruzu schreef:De wijzigingen staan sinds vandaag op de webstie van de RET.
Ehm, die staan al sinds woensdag op de site van de RET en toen heb ik ook al een link geplaatst in dit topic (zie pagina 4, derde post). :P

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 15:33
door find_your_spot
Chauf21 schreef:De eerste standaardbus met een uitzwaai van 12 meter moet ik nog tegenkomen.
Je begrijpt wat ik bedoel. Is altijd pijnlijk als je je bus aan gort rijdt omdat je uitzwaai iets omver ramt.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 16:36
door Edwin
lex1975 schreef:ja, maar de lijnenkaart waar ik op doel, is degene die geplaatst is op de site van de RET, bij het item over de nieuwe dienstregeling, dus blijkbaar hebben ze wat betreft lijn 95 een wijziging toegepast t.o.v. dat vervoerplan 2012 (want dat heb ik ook gelezen en toen was het inderdaad een spitslijn Capelsebrug-Kralingse Zoom via Rivium geworden, maar nu blijkbaar een spitslaan Capelsebrug-Rivium...
Is die kaart nu weer offline? Als ik op de link klik kom ik uit op http:///

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 17:08
door Meltrain
Hmm, de link op de RET site is inderdaad 'ongeldig' gemaakt. :?
Hier is hij wel.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: di 01 nov 2011, 22:21
door jesse-cruzu
Daantje schreef:
Geert schreef:
jesse-cruzu schreef:Staan de plannen al echt vast? Of kunnen er nog lijnen `gered´ worden? :(
Lijn 38 kunnen ze niet zomaar inkorten, kom op zeg...
Waarom niet? Zoveel mensen blijven er toch niet zitten als bus 38 bij CS aankomt en mensen die verder willen dan CS kunnen overstappen...
Volgens mij gaan de mensen die op CS blijven zitten er dan hooguit een of twee haltes later alsnog uit (zoals bij het Weena uit de richting Schiedam of bij het Henegouwerplein uit de richting Crooswijk). Die mensen kunnen dat kleine stukje dan eventueel ook wel lopen of toch overstappen als het perse nodig is. Ik heb in de drie jaar dat ik in Noord woon pas een keer gebruik gemaakt van het stuk tussen CS en Schiedam terwijl ik zeer regelmatig tussen Crooswijk en CS reis.
Ik woon zelf in Noord en zoals ik lijn 38 nu zie, is het gewoon een drukke lijn. Je moet eens kijken in de spitsuren en overdag. Er rijden genoeg mensen nog verder dan CS. Ook heb je wat scholieren die op de Beukelsdijk hun school hebben staan.
Zelfs met tram 7 die nu hier in Crooswijk rijdt krijg je die mensen niet uit lijn 38.

Die nieuwe lijn 39 die wordt ingevoerd volgende maand wordt veel minder frequent dan de huidige lijn 38. Het zal mij niets verbazen als hij volgend jaar al op de planning staat om opgeheven te worden.
Het OV in Rotterdam gaat echt hard achteruit.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: di 01 nov 2011, 23:10
door Oud forumgebruiker
achteruitgang dankzij Den Haag...

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 06:20
door Stefan
Ik wou net zeggen, ze móeten wel.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 17:15
door Oud forumgebruiker
als iemand nog wil zien, welke delen van de Rotterdam en directe omgeving (Rotterdam Stad en streek overig) binnen de normen van de Stadsregio bediend worden door OV in de komende dienstregeling, die kunnen via onderstaande link een paar pdf-kaarten downloaden, die dit laten zien...

http://wtrns.fr/HHSppg1gUbA_0M

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 17:24
door ODRAIL
lex1975 schreef:als iemand nog wil zien, welke delen van de Rotterdam en directe omgeving (Rotterdam Stad en streek overig) binnen de normen van de Stadsregio bediend worden door OV in de komende dienstregeling, die kunnen via onderstaande link een paar pdf-kaarten downloaden, die dit laten zien...

http://wtrns.fr/HHSppg1gUbA_0M
Kun je ook een normale pdf link geven (mijn virusscanner doet moeilijk)? Bij voorbaad dank.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 18:13
door Oud forumgebruiker
stuur even een pm met je e-mailadres, zodat ik via een andere weg de boel kan sturen...

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: do 17 nov 2011, 19:19
door Chauf21
Op de website van de Stadsregio is een OV-monitor te vinden. Hier worden diverse maandelijkse prestaties (o.a. stiptheid) van de vervoerders gepresenteerd: http://www.stadsregio.info/#pagina=3434.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 28 nov 2011, 12:20
door Edwin
Per vandaag zijn de nieuwe dienstregelingfolders te vinden op: http://www.ret.nl/reizen-met-ret/dienst ... lders.aspx. Alleen is de volgorde wat vreemd, oud en nieuw staat door elkaar.
Reizigers van Metro E zijn nu in 35 minuten van DH CS naar Beurs.

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 28 nov 2011, 13:54
door Meltrain
Alleen de dienstregelingen vaan tram en metro staan online; bus volgt vermoedelijk pas volgende week.
Verder vind ik de nieuwe dienstregelingfolders niet zo mooi. :P

O ja, de frequentie van lijn 25 gaat in de middagspits ineens stiekem omlaag van 12 naar 10x per uur. :P

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 28 nov 2011, 16:48
door Oud forumgebruiker
de folders van de metro zitten vol fouten en de laatste metro op zaterdag van CS naar Slinge staat er niet eens op...

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 28 nov 2011, 17:02
door 010jongen
De dienstregeling van nu klopt ook niet op centraal station word nu al maanden lang verkeerde info getoond. Tram 23 en 25 naar zuid rijden hun laatste rit om 01.15 terwijl de vertrekstaat vermeld dat dit al om 0:50 is

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Geplaatst: ma 28 nov 2011, 18:28
door R-Flow
010jongen schreef:De dienstregeling van nu klopt ook niet op centraal station word nu al maanden lang verkeerde info getoond. Tram 23 en 25 naar zuid rijden hun laatste rit om 01.15 terwijl de vertrekstaat vermeld dat dit al om 0:50 is
Oei, das wel heel slordig.