Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Julius

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

hauptbahnhof schreef: zo 08 sep 2024, 13:34
Meltrain schreef: zo 08 sep 2024, 09:38
atroffa010 schreef: za 07 sep 2024, 19:13 De tramlijnen 2, 4, 7 en 8 rijden per 5 oktober weer in het weekend tijdens de avonduren weer 3x per uur *O*
Eigenlijk is het dieptreurig dat we daar blij mee moeten zijn. -0-
Ik ben zelf niet perse tegen die 20 minuten frequenties (uiteraard, hoe frequenter hoe beter). Maar die trams in Rotterdam zitten ook echt leeg in de avond, dus het is ook logisch.

Maar als de lijnen wat meer overlap hadden dan alleen de stukken in het centrum, zou het echt al fijn zijn. Dan was er voor de reiziger vaker een tram.
Het is eigenlijk best treurig hoe het tramnet hier beetje bij beetje de nek om wordt gedraaid i.p.v. toch proberen om het aantrekkelijker te maken, ook al concurreert de tram flink met de metro.
En ik zie bij lijn 70 tijdens de weekendavond dat die goed gevuld is.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

Dat komt omdat buslijn 70 nog maar 2x per uur rijdt in de avonduren. Wat mij betreft mag er op sommige drukke buslijnen (die doordeweeks overdag met een hoge frequentie rijden) zoals bijv. lijn 66 en 70 in de avonduren en in het weekend de frequentie verhoogd worden zodra het personeelstekort is opgelost.

Lijn 70 zou zelfs volgens vervoerplan 2021 op zaterdagen overdag 6x per uur rijden, maar dat is er nooit van gekomen door corona en het aanhoudende personeelstekort.
jesse-cruzu

Bericht door jesse-cruzu »

hauptbahnhof schreef: zo 08 sep 2024, 13:34
Meltrain schreef: zo 08 sep 2024, 09:38
atroffa010 schreef: za 07 sep 2024, 19:13 De tramlijnen 2, 4, 7 en 8 rijden per 5 oktober weer in het weekend tijdens de avonduren weer 3x per uur *O*
Eigenlijk is het dieptreurig dat we daar blij mee moeten zijn. -0-
Ik ben zelf niet perse tegen die 20 minuten frequenties (uiteraard, hoe frequenter hoe beter). Maar die trams in Rotterdam zitten ook echt leeg in de avond, dus het is ook logisch.

Maar als de lijnen wat meer overlap hadden dan alleen de stukken in het centrum, zou het echt al fijn zijn. Dan was er voor de reiziger vaker een tram.
Het is eigenlijk best treurig hoe het tramnet hier beetje bij beetje de nek om wordt gedraaid i.p.v. toch proberen om het aantrekkelijker te maken, ook al concurreert de tram flink met de metro.
Ik snap je punt dat de trams laag bezet zijn tijdens de avonduren. Alleen is een 20 minuten frequentie niet optimaal t.o.v. de rest van het OV. De metro rijd dan om de 15 minuten, treinen en bussen rijden dan een halfuursdienst, waardoor je maar 1x per uur een aansluiting kan bieden. Goed voorbeeld is bij station Noord waar de trein rond heel en half aankomt maar tramlijnen 4 en 8 om de 20 minuten rijden. Op station Lombardijen idem.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef: zo 08 sep 2024, 13:34 Het is eigenlijk best treurig hoe het tramnet hier beetje bij beetje de nek om wordt gedraaid i.p.v. toch proberen om het aantrekkelijker te maken, ook al concurreert de tram flink met de metro.
Mee eens.
Vanaf 2025 wordt er wel meer ingezet op de drukkere lijnen, die ook deels een frequentieverhoging krijgen. Enkele minder drukke trajecten zullen helaas komen te vervallen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
atroffa010

Vandaag vallen er best veel busritten in zuid uit. Voorbereiding t.b.v. de staking morgen?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat zou niet mogen, de stakers mogen alleen staken tijdens de staking en de collega's die niet staken mogen het werk van stakers niet overnemen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

atroffa010 schreef: ma 09 sep 2024, 10:13 Vandaag vallen er best veel busritten in zuid uit. Voorbereiding t.b.v. de staking morgen?
Hoe kan er een voorbereiding voor een staking zijn?
atroffa010

Aangezien er best veel ritten zijn uitgevallen op een aantal buslijnen op zuid, dacht ik misschien heeft het met de staking van morgen te maken.
hauptbahnhof

jesse-cruzu schreef: ma 09 sep 2024, 07:47 Ik snap je punt dat de trams laag bezet zijn tijdens de avonduren. Alleen is een 20 minuten frequentie niet optimaal t.o.v. de rest van het OV. De metro rijd dan om de 15 minuten, treinen en bussen rijden dan een halfuursdienst, waardoor je maar 1x per uur een aansluiting kan bieden. Goed voorbeeld is bij station Noord waar de trein rond heel en half aankomt maar tramlijnen 4 en 8 om de 20 minuten rijden. Op station Lombardijen idem.
Het hele aansluitingverhaal is eigenlijk niet bestaand.
Ik weiger te geloven dat zeker in grote steden, het (tram/bus/metro) worden afgestemd op de tijden van de trein. Als het zo uitkomt, dan is het over het algemeen gewoon toeval.

Voor hetzelfde geld heb je een kwartiersdienst of een halfuursdienst die ook rond die tijden van de trein is waardoor de aansluiting dus 15 of 30 minuten is.
hauptbahnhof

atroffa010 schreef: ma 09 sep 2024, 12:08 Aangezien er best veel ritten zijn uitgevallen op een aantal buslijnen op zuid, dacht ik misschien heeft het met de staking van morgen te maken.
Jawel, ik snap dat je dat denkt, alleen vraag ik me af hoezo dat iets met de staking van morgen te maken heeft. Dus wat de oorzaak van die uitval is die dus te maken heeft met de staking. Want ik kan namelijk niks bedenken ;)
atroffa010

Ik dacht misschien zijn er nu al een aantal chauffeurs aan het staken, waardoor er zoveel ritten uitvallen.
Julius

Bericht door Julius »

atroffa010 schreef: ma 09 sep 2024, 12:08 Aangezien er best veel ritten zijn uitgevallen op een aantal buslijnen op zuid, dacht ik misschien heeft het met de staking van morgen te maken.
Nee, gewoon tekort aan personeel.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

atroffa010 schreef: ma 09 sep 2024, 12:21 Ik dacht misschien zijn er nu al een aantal chauffeurs aan het staken, waardoor er zoveel ritten uitvallen.
Z2N schreef: ma 09 sep 2024, 10:49 Dat zou niet mogen, de stakers mogen alleen staken tijdens de staking en de collega's die niet staken mogen het werk van stakers niet overnemen.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Busseninportland
Contacteer:

Bericht door Busseninportland »

Er is een stremming op lijn 4 en 8 bij de Soetendaalseweg, waardoor deze vanaf Benthuizenstraat en Bergweg elkaars route terug naar Weena rijden en dus niet naar Kleiweg en Molenlaan. Dit komt doordat de 2019 zen pantrograaf heeft verspeeld bij de halte Soetendaalseweg richting Spangen
Education

Bericht door Education »

Nou de RET heeft vandaag weer zijn visite kaartje afgegeven.. Lak aan de betalende reiziger... Zelfs om 10:00 uur was de TOKO nog niet orde...
Julius

Bericht door Julius »

Op OVInfo staat bij elke halte een omleiding genaamd “test”. Wat? :s
Chollo

Bericht door Chollo »

Zal wel een stagiair zijn die perongeluk op het verkeerde knopje heeft gedrukt _O-
Let op: links uitstappen!
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Busseninportland schreef: ma 09 sep 2024, 16:41 Er is een stremming op lijn 4 en 8 bij de Soetendaalseweg, waardoor deze vanaf Benthuizenstraat en Bergweg elkaars route terug naar Weena rijden en dus niet naar Kleiweg en Molenlaan. Dit komt doordat de 2019 zen pantrograaf heeft verspeeld bij de halte Soetendaalseweg richting Spangen
Ik zag gisteren eerder die dag ook al een bovenleiding wagen iets fixen bij tram 25 op de Schieweg.
HSG3 5722

Bericht door HSG3 5722 »

Education schreef: di 10 sep 2024, 17:54 Nou de RET heeft vandaag weer zijn visite kaartje afgegeven.. Lak aan de betalende reiziger... Zelfs om 10:00 uur was de TOKO nog niet orde...
Was toch al aangekondigd dat er tot 11 uur ernstige verstoringen zouden zijn?
dylanwild94
Donateur

Typische reizigers post. die kijken nergens naar. :roll:
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

De RET kijkt ook niet naar reizigers.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Lekker positief zijn we weer, mensen. Als jullie het beter weten, waarom gaan jullie niet solliciteren bij de RET?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
dylanwild94
Donateur

Done that been there. *bus* *bus* *bus* *bus*
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Milco schreef: wo 11 sep 2024, 15:56 Lekker positief zijn we weer, mensen. Als jullie het beter weten, waarom gaan jullie niet solliciteren bij de RET?
Wat natuurlijk ook weer een kulargument is.
Hainje

Bericht door Hainje »

Dan hebben ze bij de RET waarschijnlijk tot 8u in de kantine gezeten. In plaats van rond half 8 richting de beginhalte te gaan (wat wij in Tilburg hebben gedaan).
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Plaats reactie