@ODrail: Gebeurde vlak voordat ik mijn eindbestemming naderde.
Eerste wat ik deed was kijken of ik geen schade had aan mijn fiets, gelukkig kan deze Batavus van bijna 3 ruggen wel tegen een stootje.
Toen ik beneden het station uitliep direct mijn smartphone gepakt en gelijk online aangifte gedaan en vervolgens een klacht bij de RET ingediend.
@Chollo: "Gewoon doen".
Ik deed al gewoon en ging er verders niet op in

En 'gewoon doen' door die gastjes door de metro heen te rammen leek mij ook niet bepaald slim, je bent altijd fout en ik hou me gewoon aan de regeltjes.
hauptbahnhof schreef: ↑za 18 jan 2025, 17:54
Wel kut dat dit je dit gebeurt. Meestal, zeker als je alleen bent is het beter om uberhaupt in te houden.
Maareh, ander punt... de metro in Rotterdam heeft cameratoezicht en is de enige metro ter wereld waar ik ook surveillanten ben tegengekomen. Nergens anders. Geen idee hoe vaak je ze tegen komt maar is meer toezicht dan ik dus gewend ben. Dan is het nog de vraag wat zo'n persoon kan/gaat doen tegen zo'n groep.
Ik ken mezelf erg goed en ik weet dat als ik echt boos word dat ik in een zeer gevaarlijk projectiel verander. Ik ben verder ook niet op ingegaan en heb verstandig gehandeld.
Ik zeg alleen wat ik zelf met mijn eigen ogen ziet en ervaar. Tuurlijk zullen er heus wel ergens BOA's rondlopen, maar dat concentreert zich denk ik voornamelijk binnen de stadsgrenzen. Het afgelopen half jaar heb ik specifiek op lijn C tussen Schiedam Centrum en Hoogvliet geen controle meer gezien of gehad. Maar wel praktisch elke keer die ene vervelende bedelaar en veel groepen jongeren. Tussen kerst en oud en nieuw was ik op de fiets ff naar Schiedam en ik fietste langs station Troelstralaan en bij de ingang aan de richting van Parkweg zaten jongeren zelfs op de poortjes en hielden zo het station bezet. Ik zag dit en had zoiets: 'Ik ben toch op de fiets, laat gaan, niet mee bemoeien'. In de avond uren heb je ook veel dealers bij zowel Parkweg als Troelstralaan. Bij metrostation Hoogvliet voel ik me ook niet bepaald veilig 's avonds, ook veel tuig daar.
Nergens iets van toezicht, handhaving, politie etc...
Ik vraag me weleens af waarom er overal camera's hangen überhaupt als ze er nog niks mee lijken te doen.
Althans, zo komt het op mij over als simpele niet alle daagse reiziger. Ik zeg eerlijk dat ik me 's avonds op mijn elektrische fiets een stuk veiliger voel als reizen met de metro 's avonds terwijl dat eigenlijk andersom hoort te zijn in een beschaafd land.