Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

n-evo schreef:
reisthijs schreef:Lekker dan, gelijk weer de schuld geven aan de reizigers [...]
Ik lees het bericht totaal niet terug als zijnde "het is de schuld van de reiziger". Je kan het ook een stuk neutraler opvatten.
Dat staat er inderdaad niet letterlijk, maar ik kan het toch niet helemaal met reisthijs oneens zijn. Die reizigers waren er vorige week ook al. Vandaag zijn er vooral te weinig bussen, zoals fred1954 schrijft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3425
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Dan nog lees ik het niet terug als "het is jullie schuld".
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Dat hoef je van mij ook niet hoor, n.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Pendelbus 551 (gereden door CXX) gaat met ingang van 11 maart een 20-minutendienst rijden i.p.v. de 40-minuten dienst nu, aldus Amstelveenweb.com.

Dit is een proef van 2 maanden.
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 04 mar 2019, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door ODRAIL »

Is dit op de Amstelveenlijn?
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Half uur geleden schreef het GVB op Twitter dat lijn 55 weer de normale dienstregeling rijdt. Nu opnieuw een bericht dat er wederom vertraging is door een groot passagiersaanbod.

EDIT: er rijden op dit moment 6 dienstwagens op lijn 55, met een 10 minutendienst en een omlooptijd van ongeveer een uur, zou net genoeg moeten zijn.
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 04 mar 2019, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Western Soldier schreef:Ik blijf het toch jammer vinden dat de Zilvermeeuw in tegenstelling tot de Mat64 helemaal niet meer rijdt. Ik kwam de Mat 64 gisteren nog tegen te Haarlem. De Zilvermeeuw vind ik onder dezelfde categorie vallen en zou ik graag nog eens zien willen rijden. Dat gaat echter niet vanwege de beveiliging.
Die verschijnt t.z.t. heus wel weer eens op de baan. Museumstel 23 staat momenteel bij het Nederlands Transportmuseum te Nieuw-Vennep, waar die grondig wordt gerestaureerd om statisch tentoongesteld te worden. Ik denk dat dat voor nu het beste is. Er is vlak na buitendienststelling nou eenmaal weinig animo voor museummaterieel, en het GVB heeft op de werkplaatsen na geen overdekte metroremises, dus hij zou daar voorlopig vooral in weer en wind staan te verpieteren.
We kunnen er niet meer Onderuit
n-evo
Berichten: 3425
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Is de M51 nu ook rood? :P

Afbeelding
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Dat, of de kwaliteit van jouw camera is bagger.
n-evo
Berichten: 3425
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik geloof dat de iPhone XS niet heel slecht uit de bus kwam op cameragebied. Ook in het echt was het geen oranje te noemen. Althans, niet in dit licht.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door sirvinniei »

Ze hebben blijkbaar niet geleerd van onze "oranje"-wit-blauwe vlag
Ik heb geen onderschrift
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

n-evo schreef:bup bup bup bup bup...
Hap.
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Inmiddels zijn er 10 dienstwagens voor lijn 55 op straat, voor de 6-minuten dienst die om 15.00 uur begonnen is en tot 19.00 uur duurt. Dt zou in theorie net genoeg moeten zijn, om deze dienst uit te voeren. Laten we hopen, dat het straks allemaal wat soepeler gaat als vanmorgen. :D
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

n-evo schreef:Ik geloof dat de iPhone XS niet heel slecht uit de bus kwam op cameragebied. Ook in het echt was het geen oranje te noemen. Althans, niet in dit licht.
Ik heb ook een XS, prima camera. :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13047
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ardan »

n-evo schreef:Is de M51 nu ook rood? :P
Hartstikke oranje. Nooit de rol zien draaien op CS? :P

Is er trouwens naast de overvolle bussen ook al iets te merken van minder overvolle metro's op de westring?
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Milco »

Er wordt nu na een halve dag al gerept over overvolle bussen en te weinig materieel op lijn 55 wat ik best wil geloven, maar hoe zit het met de lijnen 348 en 358 (en in de spits 242) die ook vanaf Zuid naar diverse wijken in Amstelveen rijden, grotendeels met gelede bussen? Mogelijk kiest iedereen nog de directe GVB-vervanger van de metro, terwijl een grote groep reizigers waarschijnlijk prima Connexxion kan kiezen als alternatief.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Z2N »

Op Zuid heeft men ondertussen de borden naar het perron van de 52 aangepast. Zo goed als ik van het GVB verwacht... :X
Afbeelding

En qua drukte ri Amstelveen: ik ben nu op Zuid, de 55 is vrij druk maar rustig in vergelijking met de 12 in Utrecht. De bus van 18:34 vertrekt met enkele staplaatsen. De 5 uit Amstelveen is wel afgeladen vol.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21511
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Men was bij het vervangen van dat bord gewoon lijn 52 helemaal vergeten, zo zag ik afgelopen zaterdag. :')
Blijkbaar is dat nu dus op een "professionele" manier opgelost. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Western Soldier
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Western Soldier »

Z2N schreef:Op Zuid heeft men ondertussen de borden naar het perron van de 52 aangepast. Zo goed als ik van het GVB verwacht... :X
http://i.imgur.com/fqQw9fr.jpg

En qua drukte ri Amstelveen: ik ben nu op Zuid, de 55 is vrij druk maar rustig in vergelijking met de 12 in Utrecht. De bus van 18:34 vertrekt met enkele staplaatsen. De 5 uit Amstelveen is wel afgeladen vol.
Klopt het overigens dat het spoor vanuit de Amstelveenboog die voorheen enkel door 51 naar CS werd gebruikt nu geschikt gemaakt gaat worden voor de 52?
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 04 mar 2019, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding uit quote gehaald.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Amstelveenboog gaat er helemaal uit....was het maar waar dat ie geschikt gemaakt zou worden voor lijn 52.
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door AlbertPool »

Western Soldier bedoelt waarschijnlijk het perronspoor, niet de boog zelf.
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Sorry, ik lees niet goed met mijn domme kop, inderdaad hij bedoelt het perronspoor. Dat zal voorlopig een dood spoor blijven denk ik, tot het station verbouwd wordt? Denk niet dat lijn 52 daarheen geleid gaat worden? Heb daar in ieder geval niets over gehoord.

EDIT: Even de wisselstraten bekeken op Google Earth, lijn 52 kan in de huidige situatie niet naar dat spoor geleid worden vanaf de RAI-tunnel.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13686
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Vinny »

n-evo schreef:
reisthijs schreef:Lekker dan, gelijk weer de schuld geven aan de reizigers [...]
Ik lees het bericht totaal niet terug als zijnde "het is de schuld van de reiziger". Je kan het ook een stuk neutraler opvatten.
Natuurlijk is het de schuld van de reiziger. Het einde van de Amstelveenlijn was al meer dan een jaar bekend, dus iedereen had gewoon de kans gehad netjes zijn rijbewijs te halen en vanaf afgelopen weekend met de olieslurper naar het centrum van Amsterdam te gaan reizen. :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Milco schreef:Er wordt nu na een halve dag al gerept over overvolle bussen en te weinig materieel op lijn 55 wat ik best wil geloven, maar hoe zit het met de lijnen 348 en 358 (en in de spits 242) die ook vanaf Zuid naar diverse wijken in Amstelveen rijden, grotendeels met gelede bussen? Mogelijk kiest iedereen nog de directe GVB-vervanger van de metro, terwijl een grote groep reizigers waarschijnlijk prima Connexxion kan kiezen als alternatief.
Milco, hoe het vanavond was, weet ik niet, maar in de ochtendspits zaten de bussen ri. Amsterdam overvol. Enkele bussen van de 347/357 filmden ri. VU “Bus vol” en lieten mensen op de haltes staan. Ik zag een gelede lijn 358, waar op de van Nijenrodeweg mensen achterin moesten stappen omdat ie ook vrijwel vol was. Sowieso waren 242/348/358 vanmorgen veel drukker dan voorheen, hetgeen ook logisch is.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Milco »

Duidelijk verhaal! Dan kan ik de drukte in de 55 ook beter begrijpen in de zin van de andere lijnen zijn ook vol. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten