Pagina 54 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 19 sep 2018, 21:44
door TheAgedGamerYt
foto verwijderd

Een Foto die je kunt gebruiken voor de N71 Pagina, Heel Moeilijk om zo een nachtbus foto te vinden, Hebben jullie nog een N47 Of N57 foto?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 19 sep 2018, 21:50
door bartjemestrom
Is dat een eigen foto? Of weer ergens een foto gepakt zonder bronvermelding? :?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 19 sep 2018, 22:03
door Chrysa

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 20:23
door fred1954
Interessant document van de Vervoerregio over de implentatie van Zero-emissie in de komende jaren in de VRA:

https://api1.ibabs.eu/publicdownload.as ... =100089438

Het opvallendste vind ik wel het schema van de ZE implementatie in AML, daar is sprake van een instroom van 75 elektrische 21 meter bussen in 2021 :shock: Zo te zien komen er geen standaard 12m ZE bussen, maar allemaal geleed.

Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 20:37
door Mike
We hebben nu ook geen 12m bussen binnen AML.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 20:39
door fred1954
Ik bedoelde eigenlijk gewoon standaardbussen, zoals de Iveco’s........13m? Dus straks alles geleed, dat bedoelde ik, met uitzondering van de dubbeldekkers, alhoewel........?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 20:45
door Remco1989
Denk dat de witte wel blijven als ze dat geleed maken dan moeten ze heel wat straten aanpassen hahaha

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 20:47
door fred1954
Ja, je hebt gelijk, maar ik denk tegenwoordig alleen nog in R-net......maar je hebt een punt :D

Maar ik vind het aantal van 75 21m bussen wel hoog.....je zou bijna gaan denken, dat een deel voor lijn 346 bestemd is, ter vervanging van de Futura’s, ondanks het feit dat Haarlem station een obstakel is voor 21m.

Anderzijds is de VU onderdoorgang weer een obstakel voor de Futura’s.......we gaan het zien in 2021. :D

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 20:53
door dylanwild94
Ik denk eerder dat lijn 397 integraal met 21 meter materieel gaat rijden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 20:54
door fred1954
Dat zou ook heel goed kunnen, daar rijden nu al een paar 21m bussen.....

Dat van de Futura’s is waarschijnlijk wensdenken van mijn kant... :o

Overigens 300 en 397 samen met 21m, dan hou je volgens mij van de 75 toch nog een aantal over?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 20:59
door Remco1989
En bij ons in de wandelgangen hoor ik juist dat ze de 21m op de 397 weg willen hebben ivm hoge aantal schades die opgelopen worden door de infra in a’dam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 21:02
door fred1954
Daar kan ik met wel wat bij voorstellen Remco......het lijkt me een hele klus om die gelede bussen door dat drukke verkeer in de relatief smalle infra te sturen. Maar dat geldt ook voor de Citea’s op 347/357. Ik doe het de chauffeurs niet na in ieder geval.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 21:10
door Remco1989
Gewoon kwestie van rustig aan, geduld, brutaal zijn (ruimte pakken) dan is er niks aan de hand

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 21 sep 2018, 15:31
door Mike
Remco1989 schreef:En bij ons in de wandelgangen hoor ik juist dat ze de 21m op de 397 weg willen hebben ivm hoge aantal schades die opgelopen worden door de infra in a’dam
Die van Haarlem zijn het zelfde uit. Heeft niks met Amsterdam te maken maar met die achterlijke uitzwaai.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 22 sep 2018, 20:33
door n-evo
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom die bussen nog moeten doorrijden tot de Elandsgracht. Gewoon alles inkorten tot Zuid en de tram door de De Lairessestraat laten rijden. In het geval van de 397 heb je een compacte overstap op een nieuwe tram 16 + bestaande 24 en M50, M51 en M52. Heb je het probleem ook niet meer met die lastige infrastructuur in de binnenstad en bussen zie steeds kapot worden gereden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 22 sep 2018, 20:37
door Remco1989
En toeristen (die het nu al niet snappen) lekker dubbel laten betalen! #heerlijktoeristjeoplichten

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 22 sep 2018, 22:00
door JcJay
Als de 397 naar Zuid zou rijden, zou een toerist gewoon een BTM ticket van 6 euro kunnen kopen ipv het Amsterdam Airport Express ticket (ook 6 euro enkele reis en welke enkel geldig is op de 397!). Hoeft ie ook niet dubbel te betalen voor een combi reis Connexxion/GVB (397/M50/M51/M52/tram). Enig nadeeltje is dat men dan met koffer en al moeten overstappen. Is natuurlijk ook niet aantrekkelijk...

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 23 sep 2018, 00:38
door Remco1989
AirPort expres return is 10 :wink:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 23 sep 2018, 10:13
door Frank93
Ik kom even terug op de berichten over de 4215 van 2 pagina's terug. Als het die echt was dan was het een kort avontuurtje in AML. Hij is weer herenigd met zijn broertje (4213) in Alkmaar.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 23 sep 2018, 13:49
door JcJay
Remco1989 schreef:AirPort expres return is 10 :wink:
Klopt, maar dan nog véél te duur... Helemaal als je hotel niet langs de route van de 397 ligt (wat veelal t geval is, want hoeveel hotels liggen er überhaupt langs die route...). Ga dan ook nog eens aan de toerist uitleggen dat je met je Airport Express kaartje niet de tram of metro in mag en ze bij t GVB dan nog een uurkaartje a 3 euro mag kopen. Ben je met 2x 6 euro BTM alsnog goedkoper uit als je aansluitend (stad in) of vooraf (stad uit naar t vliegveld) na of voor de 397 gebruik kan maken van 'aansluitend vervoer' van t GVB... :wink:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 23 sep 2018, 17:31
door bredie2003
Op lijn 341 rijdt normaal alleen een Iveco (R-Net) of heel soms in de spits ook een Volvo. Maar een VDL Citea SLFA Electric?! Een Solaris komt ook nog wel eens voor ivm drukte dat de chauf niet kan wisselen van bus.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 25 sep 2018, 13:43
door n-evo
Remco1989 schreef:En toeristen (die het nu al niet snappen) lekker dubbel laten betalen! #heerlijktoeristjeoplichten
Er moet ook gewoon tariefintegratie komen. Het valt niet uit te leggen dat al die R-NET-bussen, metro's en straks ook trams onder dezelfde vlag rijden maar verschillen de kaartjes nodig hebben. Dat had ze als eerste moeten regelen voordat ze overal R-NET-stickers op gingen plakken.
JcJay schreef:Als de 397 naar Zuid zou rijden, zou een toerist gewoon een BTM ticket van 6 euro kunnen kopen ipv het Amsterdam Airport Express ticket (ook 6 euro enkele reis en welke enkel geldig is op de 397!). Hoeft ie ook niet dubbel te betalen voor een combi reis Connexxion/GVB (397/M50/M51/M52/tram). Enig nadeeltje is dat men dan met koffer en al moeten overstappen. Is natuurlijk ook niet aantrekkelijk...
Als ik naar Barcelona, Londen, Berlijn of Madrid ga moet ik ook nagenoeg altijd 1 of 2 overstappen voordat ik op locatie ben. Alleen wij doen daar compleet panisch over. Toeristen uit een beetje stad van omvang zijn het waarschijnlijk al lang gewend.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 28 sep 2018, 22:43
door fred1954
Remco1989 schreef:En bij ons in de wandelgangen hoor ik juist dat ze de 21m op de 397 weg willen hebben ivm hoge aantal schades die opgelopen worden door de infra in a’dam
Zat net een korte video te bekijken op YT over de drukste buslijn van Duitsland, in Hamburg, waarbij de bestuurster van een Capacity gevolgd wordt door een cameraploeg. Op 0:52s, wijst de bestuurster aan de achterzijde verschillende schades aan. Dus ook een probleem in Hamburg met 21m bussen.

https://m.youtube.com/watch?v=Q_qE1VZkZm0

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 28 sep 2018, 22:55
door dylanwild94
Mercedes verdient goed aan de capacity's zullen we maar zeggen. _O-

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 29 sep 2018, 01:36
door nvdw
Kort na het 'schaderondje' in de video zie je ook wat er gebeurt als zo'n ding op lage snelheid een korte bocht moet maken. De uitzwaai van een Capacity (L) is echt heel groot.