Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vervangen beveiliging: https://www.prorail.nl/projecten/rotter ... ngssysteem
De oude EBS beveiliging van Rotterdam omvat naast Rotterdam Centraal ook Schiedam Centrum, Rotterdam Stadion en Rotterdam Noord Goederen plus alles wat er tussen zit.
De oude EBS beveiliging van Rotterdam omvat naast Rotterdam Centraal ook Schiedam Centrum, Rotterdam Stadion en Rotterdam Noord Goederen plus alles wat er tussen zit.
- dylanwild94
- Donateur
RET zet iig op zaterdagavond 2 90 meter metrotreinen in tussen slinge en Rotterdam centraal
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
- Cora
Doen ze dat niet altijd al? Of heb je het over 4 wagentreinen die 120 meter zijn? (met 4x 5300)
Fout 404: Tekst niet gevonden
- dylanwild94
- Donateur
Geen idee ik ben maar buschauffeur in dit haal ik uit de interne berichtgeving over aankomende weekend.
-
- Cora
Kan zijn dat je het over lijn E hebt. Ik denk 9/10x altijd aan de D Lijn waar ze altijd op zaterdagavond gewoon op sterkte rijden met 5300/5400sdylanwild94 schreef: ↑wo 21 mei 2025, 17:10 Geen idee ik ben maar buschauffeur in dit haal ik uit de interne berichtgeving over aankomende weekend.
Fout 404: Tekst niet gevonden
-
Keren op Alexander/Capelle/Nieuwerkerk met de sleutelkastjes zit er blijkbaar ook niet in?Bemined schreef: ↑wo 21 mei 2025, 16:51 Vervangen beveiliging: https://www.prorail.nl/projecten/rotter ... ngssysteem
-
Maar lijn E rijdt niet met 90. Eerder 85 meter.Cora schreef: ↑wo 21 mei 2025, 17:23Kan zijn dat je het over lijn E hebt. Ik denk 9/10x altijd aan de D Lijn waar ze altijd op zaterdagavond gewoon op sterkte rijden met 5300/5400sdylanwild94 schreef: ↑wo 21 mei 2025, 17:10 Geen idee ik ben maar buschauffeur in dit haal ik uit de interne berichtgeving over aankomende weekend.
-
- Oud-beheerder OVNL
Dat is voor zover ik weet allemaal onderdeel van de beveiliging van Rotterdam.Dionysusnu schreef: ↑wo 21 mei 2025, 19:01Keren op Alexander/Capelle/Nieuwerkerk met de sleutelkastjes zit er blijkbaar ook niet in?Bemined schreef: ↑wo 21 mei 2025, 16:51 Vervangen beveiliging: https://www.prorail.nl/projecten/rotter ... ngssysteem
-
Alexander is vrije baan, maar er zal wel een bepaalde koppeling zijn tussen de NX beveiliging in Nieuwerkerk en de EBS beveiliging van Rotterdam Noord Goederen ten behoeve van de rijrichting. Dus ik kan me voorstellen dat de vrije baan dan ook niet meer goed werkt als een van beide beveiligingen offline is.
- dylanwild94
- Donateur
De pilot met de nieuwe kaartlezers is geslaagd bij de RET
,dus vanaf 26 mei gaat de RET alle kaartlezers vervangen in alle bussen en Trams die nog niet voorzien zijn van de Hitachi kaartlezers.

-
Is er iemand die weet waarom er bij de halte Metro Centrum / Duikerlaan in Capelle een tijd geleden digitale vertrektijdenborden zijn geplaatst? Ze staan er nu al een paar maanden maar nog steeds staan ze uit (ook de tijd is niet zichtbaar). 

- nvdw
- Donateur
Voor het wel of niet plaatsen van een DRIS zijn allerlei criteria en een bushalte die tegen een metrostation aan ligt, zal wel een van die criteria zijn. Misschien nog wel een bonuspuntje omdat de 383 een 'HOV'-lijn is 
Dat hij het vervolgens nog niet doet, is vermoedelijk omdat de stroom- en datavoorziening nog niet klaar is. De firma die de borden plaatst is niet de firma die de bekabeling in de grond verzorgt, en die laatste firma heeft in het algemeen een aardige wachtlijst. In Utrecht zijn er op die manier ook genoeg DRIS-borden die op zwart staan totdat er iemand in de grond komt graven...

Dat hij het vervolgens nog niet doet, is vermoedelijk omdat de stroom- en datavoorziening nog niet klaar is. De firma die de borden plaatst is niet de firma die de bekabeling in de grond verzorgt, en die laatste firma heeft in het algemeen een aardige wachtlijst. In Utrecht zijn er op die manier ook genoeg DRIS-borden die op zwart staan totdat er iemand in de grond komt graven...
Feed the childrens
-
Dat zijn dezelfde als GVB en CXX nu?dylanwild94 schreef: ↑vr 23 mei 2025, 15:23 De pilot met de nieuwe kaartlezers is geslaagd bij de RET,dus vanaf 26 mei gaat de RET alle kaartlezers vervangen in alle bussen en Trams die nog niet voorzien zijn van de Hitachi kaartlezers.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-
En Arriva en Qbuzz.
-
Op metrolijn B is er momenteel een stremming tussen Maassluis centrum en Maassluis west. De RET adviseert mensen om een stukje te lopen
. Vreemd dat er geen bus wordt ingezet. Het is meer dan een kilometer lopen 

- dylanwild94
- Donateur
jahauptbahnhof schreef: ↑vr 23 mei 2025, 21:36Dat zijn dezelfde als GVB en CXX nu?dylanwild94 schreef: ↑vr 23 mei 2025, 15:23 De pilot met de nieuwe kaartlezers is geslaagd bij de RET,dus vanaf 26 mei gaat de RET alle kaartlezers vervangen in alle bussen en Trams die nog niet voorzien zijn van de Hitachi kaartlezers.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-
Zag je dat toevallig in de ovinfo app? Daar blijven nog wel eens oude verstoringsmeldingen hangen terwijl de storing al lang en breed opgelost is. Afgelopen weekend was er een storing in de spoorbrug in Maassluis, volgens mij stond er destijds dat er bussen ingezet werden maar aangezien het regelen van bussen altijd even duurt komt het vaker voor bij de RET dat men het eerste uur het advies geeft om een stukje te lopen. Mogelijk dat juist die melding is blijven hangen terwijl de melding over de bussen wel opgeruimd is toen de brug gerepareerd was.
- Hainje
Zet 'm dan overal maar goed aan de ketting. Ik kan je uit ervaring vertellen dat ze gejat zijn voor je er erg in hebtCB-e-bike-ov schreef: ↑do 15 mei 2025, 23:23 Sinds dat ik sinds vorig jaar een nieuwe betere e-bike heb gekocht, pak ik als het ff kan de fiets. In 30 minuten zit ik moeiteloos, comfortabel en zonder files vanaf mijn huis in Hoogvliet naar het centrum van Rotterdam. Snel genoeg om ook als alternatief voor de metro te dienen. Sterker nog, gezien dit een duurdere a-merk fiets betreft moet ik hem ook terugverdienen natuurlijk, anders naai ik mezelf.

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Even een vraag tussendoor, wat zijn de perronlengtes van de stations HVH Strand-Capelsebrug? Ik weet dat de stations van lijn D 120m zijn, en de sneltramhaltes 90m, maar de rest is mij onduidelijk.
-
De Akkers-Capelsebrug zijn allen 120 meter
Hoekse lijn is allen 100 meter
RandstadRail zit ook op 90 meter
Hoekse lijn is allen 100 meter
RandstadRail zit ook op 90 meter
-
Er zijn een paar sneltramhaltes 120m, maar weet niet meer welke
PSA: Links gaan, rechts staan
-
Oosterflank, Binnenhof, Alexander (recentelijk), Hesseplaats en De Tochten. 

-
Bij Alexander is niet de volledige lengte bruikbaar omdat het stopbord voor de overweg langs het perron ligt, ik schat dat er maar zo'n 110 meter beschikbaar is hier. Nesselande heeft een perron van zo'n 130 meter maar de achterste 40 meter is afgezet met een hek en heeft ook geen verlichting.
-
En bij de aanbesteding voor de nieuwe metro's gaat men voor slechts 90 meter
Tja schiet mij maar lek...

Tja schiet mij maar lek...