Pagina 55 van 55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 13:24
door dennistd
Als ik even kijk wat een buurtbus in Twente weegt: 2892 kg rijklaar. De acht passagiers mogen dus bij elkaar eigenlijk al niet meer dan 608kg wegen. Er is dus 0,0 ruimte voor een accupakket.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 14:51
door ovVeluwe
Lijn 45 schreef: vr 03 jun 2022, 13:01 Ik vraag me af of deze order ook is gedaan met de mogelijke verflexing van sommige lijnen en de daarvoor benodigde extra achtpersoonsbusjes in het achterhoofd, of dat daar nog extra busjes voor moeten gaan komen.
Zoals het er nu voor staat, als ze alles willen vervangen, zijn er 16 busjes nodig om alle omlopen te vullen. Dan blijven er 5 over voor reserve. Momenteel zijn er 18 busjes uit 2016, 4 uit 2017 en 3 uit 2018, dus totaal 25 busjes (veel reserve omdat er regelmatig defecten zijn).

Tevens vraag ik me ook af of ze ook de busjes in Almere gaan vervangen, die ook uit 2017 en 2018 komen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 19:11
door ovVeluwe
De kuchschermen zijn uit de buurtbussen verwijderd. Wat een verademing. :D

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 09 apr 2023, 09:56
door Lijn 45
Volgens Wikipedia worden de nieuwe buurtbussen 20 MidCity's die vanaf de koker in dienst komen. Klopt dit?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 09 apr 2023, 11:18
door ovVeluwe
Jazeker! 21 prachtige MidCity's komen eraan. Uiterlijk 1 juli moeten alle bussen rijden, maar verwachting is dat ze eind mei of begin juni al zullen gaan rijden. Qua design zijn ze straks hetzelfde als de grote bussen.

Mocht de wijkbus in het Soesterkwartier van start gaan, dan gaat hier nog wel een van de huidige busjes op rijden, aangezien het eerst een jaar getest zal worden.