Pagina 59 van 750

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 22 mei 2013, 14:37
door Ardan
Eeh, NMT is toch nog half dicht? Daar passen geen 3xLHB of een M5 op.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 22 mei 2013, 17:11
door hauptbahnhof
Dat zou tot 26 mei duren, vandaar ook de planmatige inzet van 3x ZM op lijn 54.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 22 mei 2013, 17:33
door VIRM
Dat wordt leuk in de spits op lijn 50: combineer de 'hij staat er, dus ik ga erin en ik ga geen 5 minuten wachten' mentaliteit van de gemiddelde reiziger met 2x CAF en het wordt vast duwen en trekken. *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 22 mei 2013, 18:47
door Thom91
hauptbahnhof schreef:Over materieel gesproken: als er op M50 toch met dubbeltractie wordt gereden, kan de M5 evengoed op M54 worden ingezet, die wel 6 bakken gaat rijden.
Die Metropolitan gaat toch niet rijden ..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 22 mei 2013, 18:54
door Suus
We moeten toch eens een goede naam voor dat ding hebben. Zilvermeeuw XL of Koekblik 2.0 vind ik wel wat :Y

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 23 mei 2013, 15:53
door Z2N
Anders Metropolis? Klinkt ook wel, vind ik.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 23 mei 2013, 17:13
door Alargule
Mastodont. Niet van mij overigens.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: do 23 mei 2013, 19:16
door VIRM
Doodskist? Echt heel vrolijk zijn de kleuren van het nieuwe blik ook weer niet. ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: za 25 mei 2013, 11:13
door JWM
Ik ben diep onder de indruk, overal hangen al bordjes met M50 Gaasperplas en M51 Spaklerweg. Zouden op maandagochtend ook alle metro's voorzien zijn van nieuwe routestrips?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: za 25 mei 2013, 11:44
door hauptbahnhof
Hoop het wel want op de afroepen (op lijn 50) hoeven we nog niet te rekenen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: za 25 mei 2013, 12:34
door Thom91
JWM schreef:Ik ben diep onder de indruk, overal hangen al bordjes met M50 Gaasperplas en M51 Spaklerweg. Zouden op maandagochtend ook alle metro's voorzien zijn van nieuwe routestrips?
Ze waren donderdag bezig op Spaklerweg om nieuwe bordjes op te hangen!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: za 25 mei 2013, 15:10
door VIRM
Weet iemand toevallig (of ontoevallig ;)) waarop op Amsterdam Centraal Busstation Oost is? Ik moet GVB lijn 33 hebben. :) Zijn dat de haltes meteen achter de haltes van de oostelijke trams, gezien vanaf het stationsgebouw?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: za 25 mei 2013, 15:38
door Thom91

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: zo 26 mei 2013, 21:26
door Alargule
JWM schreef:Ik ben diep onder de indruk, overal hangen al bordjes met M50 Gaasperplas en M51 Spaklerweg. Zouden op maandagochtend ook alle metro's voorzien zijn van nieuwe routestrips?
Denk het wel:

Afbeelding
(c) NederlandMetro

Ook op Van der Madeweg al keurige nieuwe bebording:

Afbeelding
(c) NederlandMetro

Afbeelding
(c) NederlandMetro

Ik vind dit wel erg grondig voor een tijdelijke wijziging in de metroroutes...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: zo 26 mei 2013, 21:31
door JWM
De wonderen zijn de wereld nog niet uit :D. Even opgezocht, een paar jaar terug zag het er nog zo uit: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=3135. :X
Ik vind dit wel erg grondig voor een tijdelijke wijziging in de metroroutes...
Tijdelijk? Er wordt nergens een einddatum gecommuniceerd. Dat zegt denk ik wel voldoende. Je kan anders ook de vraag opwerpen waarom er bij werkzaamheden in de tunnel nu opeens een ander lijnnet nodig is.

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: di 28 mei 2013, 14:22
door VIRM
Ik stond vanochtend rond 08:45 op Sloterdijk te wachten op de 50 richting Gaasperplas. Kennelijk liep de omloop niet heel erg goed, want er gingen vlak achter elkaar twee metro's richting Isolatorweg. Even later zag ik dit weer gebeuren bij de haltes De Vlugtlaan en Postjesweg.
Het GVB besloot slechts twee stellen CAF te sturen. Aangezien het reizigersaanbod toch wel vrij snel kan toenemen (er hoeven maar twee treinen uit het noorden leeg te stromen...) betekende dit dus hutjemutje haringen-in-een-ton. Bij De Vlugtlaan nog even blijven staan vanwege technische problemen, waar'bij de bestuurster omriep dat de deuren werden gesloten en 'de metro donker werd gemaakt' (de verlichting werkte toch al niet). Bij Postjesweg en Lelylaan moest de bestuurster zelfs de buitenboordomroep gebruiken om aan te geven dat de deuren gesloten werden: er waren daar zelfs achterblijvers...

Op de 51 heb ik vandaag maar alleen maar enkele BN'netjes zien rijden.

En, tot mijn grote verbazing, waren er ineens laat op de ochtend bestemmingsomroepen op het perron van Zuid. Een vrouwelijke stem met 'deze metro gaat naar Amstelveen Westwijk' en de standaard mannelijke 'deze metro gaat naar Isolatorweg'. En het GVB en de infrabeheerder maar tegen mij beweren dat dit niet kon en nog zeker een jaartje op zich zou laten wachten. Stelletje mafklappers: fijn dat jullie weten wat jullie eigen infra en voorzieningen kunnen...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 29 mei 2013, 11:47
door fred1954
Deze ochtend moest ik naar de tandarts bij het Waterlooplein. Om 8.15 zou er een metro komen op de halte v. Boshuizenstraat richting Spaklerweg. Maar op de DRIS stond als bestemming staton Zuid. Vreemd. Afijn, lijn 51 komt er aan, één wagenstel, in de spits, helemaal vol. Proppen. Bij station Zuid riep de bestuurder om, dat we er allemaal uit moesten omdat dit wagenstel defekt was en we moesten wachten op de volgende. Dat duurde natuurlijk even, voordat er een volgende 51 kwam. Maar goed, hij kwam en zowaar 2 wagenstellen. Uiteraard tot de Spaklerweg. Daar er weer uit en dan maar weer wachten op lijn 54, want de 53 rijdt ook niet. Toch een 5-6 minuten in de kou moeten wachten en daar kwam dan eindelijk de 54 richting CS. Ik kwam overigens meerdere dienstwagens van lijn 51 onderweg tegen die met één wagenstel reden in de spits.

Terug van de tandarts, opgestapt op het Waterlooplein op de 54, richting Spaklerweg. Zowaar stond er een 51 klaar aan de andere kant van het perron. Wéér een één wagenstel, maar het was inmiddels na 10 uur dus dat ging. Bij de RAI bleven we staan, bestuurder riep om, dat we moesten wachten omdat het sein op rood stond. Uiteindelijk na 5 minuten langzaam richting Station Zuid. Voor Station Zuid bleven we weer staan. Uiteindelijk aangekomen op Station Zuid, riep de bestuurder om dat er een wisselstoring was en dat ie niet verder reed. Iedereen er uit en kon met lijn 5 verder naar Buitenveldert/Amstelveen Centrum. Bij lijn 5 beneden aangekomen bleek er een OT-team te staan, die vertelden dat ook lijn 5 niet verder reed wegens een sein- en wisselstoring. Er zou een pendelbus komen voor lijn 5. Na 20 minuten kwam er inderdaad een GVB pendelbus, die filmde lijn 5 Pendeldienst en daarmee naar huis gekomen.

Welkom bij het GVB Amsterdam. :neg:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 29 mei 2013, 12:14
door VIRM
Wat moesten mensen dan doen die met lijn 51 verder wilden dan Amstelveen Centrum? Of wonen volgens het GVB daar geen mensen? :mrgreen:

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: wo 29 mei 2013, 17:46
door fred1954
VIRM schreef:Wat moesten mensen dan doen die met lijn 51 verder wilden dan Amstelveen Centrum? Of wonen volgens het GVB daar geen mensen? :mrgreen:
Ik heb later begrepen dat lijn 51 pendelde tussen Westwijk en Vu/Boelelaan. Het wisselprobleem lag bij station Zuid. Dus kon je vanaf pendelbus 5 ergens op de pendelroute overstappen op de 51 naar Westwijk. Maar lekker liep het allemaal niet. En die éénwagen stellen, daar begrijp ik nog steeds niks van. Lijn 51 rijdt nu tot de Spaklerweg. Ik denk dat je dan minimaal 1, misschien wel 2 dienstwagens overhoudt, omdat de route korter is. Waarom dan toch meerdere éénwagen stellen in dienst?

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: ma 03 jun 2013, 18:46
door robert55
Vanmiddag IJVeer33 als tweede pont op het NDSM-werf veer, lang geleden dat ik die op die lijn gezien heb

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 07 jun 2013, 10:37
door Ruben
Ik vond een rood gvb chipkaartje op de stoep met daarop "1 uur met verhoogd tarief" "alleen geldig in combinatie met verhoogd tarief". Waar dienen deze kaartjes voor?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: vr 07 jun 2013, 10:53
door Ardan
Boetekaartje.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 09:08
door tgv2
De dienstregeling van lijn 2 lijkt wel per week te wijzigingen. Tot een paar weken terug vertrok mijn dagelijkse rit, vanaf het Oudenaardenplantsoen, om 08.05 uur , werd toen opeens 08.07, toen weer terug naar 08.05 en nu weer naar 08.07 uur.

Ook is de voorrang op de kruizing Huizingalaan / Plesmanlaan er weer eens uit gegooid.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 10:34
door hauptbahnhof
Had te maken met werkzaamheden Nieuwezijdsvoorburgwal (noordelijk gedeelte) (extra rijtijd). Toen waren die voorbij en was de normale rijtijd weer van toepassing. Daarna kwamen de werkzaamheden aan het zuidelijk gedeelte t.h.v. halte Spui. En ook die zijn weer voorbij.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 18:48
door Thom91