Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie DAV-gebied
Nou reken maar dat Connexxion op deze concessie gaat inschrijven. Ze willen dolgraag weer terug keren in DAV.
Voor het personeel van het DAV gebied hoop ik dat het geen Connexion wordt want het is nogal een stap terug zo van Arriva naar Connexxion. Daar kunnen wij in HWGO helaas over mee praten.
Voor het personeel van het DAV gebied hoop ik dat het geen Connexion wordt want het is nogal een stap terug zo van Arriva naar Connexxion. Daar kunnen wij in HWGO helaas over mee praten.
Re: Concessie DAV-gebied
Lees eens even terug:
Suus schreef:Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie DAV-gebied
Ja dus? Omdat een forumlid verwacht dat Connexxion niet inschrijft, gaan we er voor het gemak maar vanuit dat het klopt?
Ik kan je vertellen dat Connexxion gewoon bezig is met een bod voor DAV. Er zijn namelijk mensen van ons regiokantoor (wat ook in Heinenoord zit) bezig met die concessie.
Ik kan je vertellen dat Connexxion gewoon bezig is met een bod voor DAV. Er zijn namelijk mensen van ons regiokantoor (wat ook in Heinenoord zit) bezig met die concessie.
Re: Concessie DAV-gebied
Ik denk ook wel dat CXX gaat inschrijven. Ze zullen toch wel, na het verlies in Utrecht en Almere, weer wat grond willen winnen.
Mede omdat CXX ook voorloper is in milieu vriendelijk rijden, denk ik dat ze ook een best goed bod kunnen doen.
Waarom is het aparte forum voor alleen de aanbesteding samengevoegd? Gaan nu dingen door elkaar heen komen
Mede omdat CXX ook voorloper is in milieu vriendelijk rijden, denk ik dat ze ook een best goed bod kunnen doen.
Waarom is het aparte forum voor alleen de aanbesteding samengevoegd? Gaan nu dingen door elkaar heen komen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie DAV-gebied
Bovendien heeft Connexxion nog steeds de Valleilijn als 'spoorconcessie'.
Re: Concessie DAV-gebied
Zou Abellio zich inschrijven? Zij hebben immers ook spoorconcessies
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Durven ze dat wel aan na Limburg?
Re: Concessie DAV-gebied
Ik heb het sterke vermoeden dat Abellio niet in gaat schrijven. Ze zijn nog steeds onderdeel van NS en die mogen niet meedingen naar regionale lijntjes van de overheid.
Eens, daarom heb ik de eerdere samenvoeging ongedaan gemaakt.dnmw2705 schreef:Waarom is het aparte forum voor alleen de aanbesteding samengevoegd? Gaan nu dingen door elkaar heen komen
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Aanbesteding DAV
Hoezo absurt. Als de Franse overheid z'n eigenmarkt dichthoudt voor buitenlandse bedrijven, zou het toch logisch te zijn het omgekeerde ook te doen. Of de Nederlandse staat om dezelfde reden ooit Connexxion aan de Fransen had moeten verkopen is een ander verhaal.....dylanwild94 schreef:Dan mag connexxion om dezelfde reden ook uitgesloten worden. Dan hou je alleen arriva, qbuzz en ebs over die kans maken op deze concessie. Volgens jou absurde theorie. :')The Greyhound schreef:EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.
Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.
Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Nog nooit een Transdev, Keolis of Albelio bus of trein in Duitsland gezien?Daniel schreef:Arriva´s huidige thuismarkt Duitsland, ze zijn immers een onderdeel van DB, is ook niet bepaald open. En bij mijn weten doen ze in Israël ook niet echt aan aanbestedingen van het OV, net zo min als in Italië.
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over
Re: Concessie DAV-gebied
Daar gaan we vanuit omdat Suus erg op de hoogte is van wat er speelt in OV-land. Ze heeft het zelden mis, ik geloof haar eerlijk gezegd nog eerder dan jou.OV Hoekschewaard schreef:Ja dus? Omdat een forumlid verwacht dat Connexxion niet inschrijft, gaan we er voor het gemak maar vanuit dat het klopt?
Ik kan je vertellen dat Connexxion gewoon bezig is met een bod voor DAV. Er zijn namelijk mensen van ons regiokantoor (wat ook in Heinenoord zit) bezig met die concessie.
🍉
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie DAV-gebied
Als je bij Connexxion werkt is het de vraag of het handig is dit zo neer te zetten. Als je niet bij Connexxion werkt is het de vraag of het klopt wat je schrijft.OV Hoekschewaard schreef:Ik kan je vertellen dat Connexxion gewoon bezig is met een bod voor DAV. Er zijn namelijk mensen van ons regiokantoor (wat ook in Heinenoord zit) bezig met die concessie.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Ik geloof 100% dat er mensen op een regiokantoor van Connexxion bezig zijn met het doorrekenen van een aanbieding. Vraag is of de doorrekening ook het stempeltje van het Franse hoofdkantoor krijgt.
Transdev heeft al een tijdje geleden op hun corporate website de pagina over Rail aangepast. Ze hebben het eigenlijk alleen nog maar advies en niets meer over exploitatie. Hun referenties zijn tramprojecten. Ook verder op de site is niets meer te vinden over treinen, alleen over lightrail en trams.
Transdev heeft al een tijdje geleden op hun corporate website de pagina over Rail aangepast. Ze hebben het eigenlijk alleen nog maar advies en niets meer over exploitatie. Hun referenties zijn tramprojecten. Ook verder op de site is niets meer te vinden over treinen, alleen over lightrail en trams.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie DAV-gebied
Hoezo niet? Als het echt zo geheim was geweest dan had ik het als busschauffeur ook nooit kunnen weten hoor. Bovendien heeft EBS via OV-Magazine al laten weten dat ze mee gaan doen. En Arriva doet uiteraard ook mee en die hebben al een inloopavond gehouden zodat het personeel wat ideeën/verbeteringen kan geven voor het bod van Arriva.Littlebusdriver schreef:Als je bij Connexxion werkt is het de vraag of het handig is dit zo neer te zetten. Als je niet bij Connexxion werkt is het de vraag of het klopt wat je schrijft.OV Hoekschewaard schreef:Ik kan je vertellen dat Connexxion gewoon bezig is met een bod voor DAV. Er zijn namelijk mensen van ons regiokantoor (wat ook in Heinenoord zit) bezig met die concessie.
Maar goed we zullen in september wel merken wie er allemaal een aanbieding hebben gedaan.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Waar kan je het definitieve PvE lezen van de concessie
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Ik kom niet verder dan dit...
Onderaan staan de docs.
https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... r-vervoer/
Onderaan staan de docs.
https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... r-vervoer/
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Ik heb wel de bijlagen, maar niet het PvE zelf. En het geheel is zo te zien nu ook niet meer zo te downloaden wat het eerder wel was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Over Connexxion gesproken. We zijn toch nog niet vergeten hoe ze begonnen met het opheffen van de verbinding tussen de Hoeksche Waard en Dordrecht 's avonds om vervolgens een spookbusje aan te kondigen zonder deze in de dienstregeling te zetten. Mensen 1,5 uur laten omrijden... pure minachting.
Verder ook geen initiatief voor een kortere reistijd Oud-Beijerland - Dordrecht, aansluiting op de R-net uit GO en haltes om de zuidwesthoek van Dordrecht aan te doen.
Ik denk dat dit bedrijf zich volledig gediskwalificeerd heeft voor DAV. De mensen van de aanbestedingspapieren en de dienstregeling zijn er waarschijnlijk nog nooit geweest.
Verder ook geen initiatief voor een kortere reistijd Oud-Beijerland - Dordrecht, aansluiting op de R-net uit GO en haltes om de zuidwesthoek van Dordrecht aan te doen.
Ik denk dat dit bedrijf zich volledig gediskwalificeerd heeft voor DAV. De mensen van de aanbestedingspapieren en de dienstregeling zijn er waarschijnlijk nog nooit geweest.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Zo werkt aanbesteden niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Voor iedereen, nogmaals het definitieve PvE:
https://www.zuid-holland.nl/publish/pag ... 170406.pdf.
Ook al lijkt het meer op het voorlopige PvE, er zullen vast niet veel wijzigingen meer zijn gedaan. Op de site van de provincie Zuid-Holland staat er definitief PvE bij.
https://www.zuid-holland.nl/publish/pag ... 170406.pdf.
Ook al lijkt het meer op het voorlopige PvE, er zullen vast niet veel wijzigingen meer zijn gedaan. Op de site van de provincie Zuid-Holland staat er definitief PvE bij.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Acht de kans heel groot dat Arriva gewoon blijft als vervoerder.
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Dat hoop ik niet; arriva vind ik qua bussen prut, qua treinen beter dan NS maar niet direct geweldig.
Ik blub in het Drecht.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Arriva is qua bussen prima. Wat bij ons in Brabant rijdt is gewoon goed onderhouden en schoon. Is de huidige concessie DAV niet gewoon een concessie met relatief soepele materieeleisen?
🍉
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
De concessie dateert uit 2008, en de Wrights hebben het erg lang volgehouden, dus ik gok dat er wel een gemiddelde leeftijd aan vastzat, maar die was wel erg soepel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Uit mijn hoofd gemiddeld 9 jaar voor het hele wagenpark met een maximum voor een individuele bus van 12 jaar. Verder waren er ook geen eisen voor wat betreft airco. In het PvE voor de nieuwe concessie zie ik ook vrij ruime leeftijdseisen staan, en geen gemiddelden meer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten