Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Dan heb ik ergens een zin verkeerd om gelezen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Dat heeft geen kut met nationalisme te maken. Weet je überhaupt wat het woord betekent?julsteren schreef:Nationalistisch: ze willen alles bij de staat houden, een particulier als Arriva krijgt zo niet eens een fatsoenlijke kans om een normale internationale verbinding te creëren.
Bij het privatiseren van zoiets belangrijks voor de maatschappij als spoorwegen kan de overheid geen koffie gaan drinken, wat is dat nou voor idioterie. Alsof er bij I&M niet een hele verdieping zit die zich bezighoudt met het personenvervoer. Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.Privatisatie: de regering hoeft zich er niet meet te bemoeien en kan koffie gaan drinken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
In het AD stonden vandaag wat meer details over waarom ze nog geen veiligheidscertificaat hebben gekregen. Dit had o.a. te maken met dat nog niet aangegeven was met welk materieel ze willen gaan rijden en daarnaast moet Arriva nog bewijzen dat het personeel de Belgische veiligheidsregelgeving kent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Een geweldig kip-en-ei verhaal dus.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
En daarom moeten alle bakkerijen in Nederland ook zo snel mogelijk genationaliseerd worden... :')Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Dus een spoorbedrijf moet eerst materieel hebben en personeel opleiden en daarna komen ze pas in aanmerking om paden te krijgen?Daniel schreef:In het AD stonden vandaag wat meer details over waarom ze nog geen veiligheidscertificaat hebben gekregen. Dit had o.a. te maken met dat nog niet aangegeven was met welk materieel ze willen gaan rijden en daarnaast moet Arriva nog bewijzen dat het personeel de Belgische veiligheidsregelgeving kent.
Het is een wonder dat er in België überhaupt treinen rijden.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Zonder marktpartijen was er überhaupt geen spoor. En zonder marktpartijen hadden plaatsen als Arkel, Baflo of Kesteren nu geen trein meer.deadlock schreef:Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.
Of was mijn sarcasmemeter stuk?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
http://www.tuc.org.uk/industrial/tuc-22263-f0.cfmnvdw schreef:Zonder marktpartijen was er überhaupt geen spoor. En zonder marktpartijen hadden plaatsen als Arkel, Baflo of Kesteren nu geen trein meer.deadlock schreef:Daarnaast is privatiseren slecht voor het spoor omdat een marktpartij een winstkenmerk heeft.
Of was mijn sarcasmemeter stuk?
http://www.tuc.org.uk/tucfiles/603/The_ ... ne2013.pdf
Het heeft niets met marktpartijen te maken dat Arkel, Baflo en Kesteren nu nog een station hebben. In België zijn er nog veel kleinere stopplaatsen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Den Haag gaat door met Lage Landen Lijn
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat door met haar plannen voor een eigen intercityverbinding met Brussel. De hofstad heeft veel vragen over de verbinding die NS vrijdag aankondigde. ,,Hoe lang duurt de reis? Wat is het comfort van de treinstellen? Kortom, biedt de nieuwe Beneluxtrein kwaliteit voor de reiziger?'', zei de Haagse wethouder Peter Smit (Verkeer) in een reactie.
Lees verder....
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat door met haar plannen voor een eigen intercityverbinding met Brussel. De hofstad heeft veel vragen over de verbinding die NS vrijdag aankondigde. ,,Hoe lang duurt de reis? Wat is het comfort van de treinstellen? Kortom, biedt de nieuwe Beneluxtrein kwaliteit voor de reiziger?'', zei de Haagse wethouder Peter Smit (Verkeer) in een reactie.
Lees verder....
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Om de vragen van de wethouder te beantwoorden: 135 minuten, gereden met bestaande NS-rijtuigen en Belgische locomotieven. :neg: De maximumsnelheid blijft 160 km/u.
Zie http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... anbod.html, pagina 4 en http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -nmbs.html, pagina's 10 en 40.
Zie http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... anbod.html, pagina 4 en http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -nmbs.html, pagina's 10 en 40.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten