Pagina 61 van 167

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 21:09
door Lijn 45
Van Pouw?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 21:18
door Gerben
nvdw schreef:De eerste (nood)aanpassing in de dienstregeling is een feit: lijn 388 rijdt in Utrecht voorlopig niet meer via Papendorp maar via de Graadt van Roggenweg zoals de 387 doet, met de oplopende vertraging als opgegeven reden.
Snap dat wel want die route door Papendorp is een ramp met al die omleidingen. Want door werkzaamheden op de Van Zijstweg - Overste Den Oudenlaan (dat duurt overigens nog tot eind dit jaar) moeten ze omrijden via de Dichtersbaan waardoor ze al die vervelende stoplichten meepakken bij de Vondellaan (man wat zijn die slecht afgesteld, die verkeerslichten alleen al veroorzaken het grootste deel van de vertraging. Ze moeten eens die verkeerslichten aanpakken daar want dat is echt al jaren een ramp daar...) en dan in Papendorp nog die werkzaamheden aan de busbaan... Als de busbaan open is dan zou het qua tijd wel echt een stuk beter worden maar nu werkt dat nog niet, misschien hadden ze moeten wachten met bussen via Papendorp laten gaan totdat die busbaan af is...

Voorderest, de lijn 90 richting Gelkenes was vanmiddag echt een ramp.... Meerdere bussen kwamen niet opdagen... Die van 16:45 was in geen velden of wegen te bekennen en die van 17:15 ook niet dus maar zelf eigen vervoer geregeld na meer dan een uur koukleumen... Wat maakt lijn 90 nou zo'n moeilijke lijn want in de rest van de week ook al veel problemen met lijn 90 zover ik hoorde! Later heeft Qbuzz trouwens toch 2 extra bussen ingezet vanuit Utrecht (volgens Qbuzz op twitter), heb dat zelf niet meer gezien maar zag later op OVzoeker wel 2 90's richting Gelkenes redelijk dicht op elkaar rijden.

Daarnaast zag ik de oude Qliner bussen van Arriva (die op lijn 387 en 388) op Utrecht rondrijden, was eerst verbaasd zo van wat doen die hier nog?? Maar deze zag ik ingezet worden op lijn 195 en 295 van Arriva/Syntus.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 21:19
door ArrivaBas
Lijn 45 schreef:Van Pouw?
Van Qbuzz zelf.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 21:26
door Stefan
Zijn er minimaal 3. 4101, 4103 en 4122. Hoop dat ik zondag mazzel heb en er met 1 mag rijden. :P

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 21:42
door ArnoArriva
Waar gaat deze bussen overnachten?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 21:53
door nvdw
Gerben schreef:Snap dat wel want die route door Papendorp is een ramp met al die omleidingen.
Goed nieuws: de Van Zijstweg is na dit weekend weer open, en het 5 Meiplein is ook bijna klaar. Dat moet straks een hoop schelen, vooral omdat dan ook de prioriteitsinstellingen van de stoplichten* waarschijnlijk weer correct werkt. Qbuzz zelf heeft overigens ook flink in de rijtijd lopen snijden. Ten opzichte van Arriva's oude 181 scheelt het soms vijf minuten.

En als de vertraging dan oploopt, gaan ook de vele buswissels de soep in. Als ik de diensten zo zie zit daar waarschijnlijk het probleem van die ritten 90 in de avondspits. Keertijden van een paar minuten helpen ook niet. Die krijg ik bij U-OV ook niet in ruime mate maar daar houd ik op één dienst vaak wel dezelfde bus...

*) verkeerslichten bestaan niet in Utrecht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 22:15
door Gerben
Dat is goed nieuws, dat zal al veel schelen. Hopelijk verbetert dat de dienstregeling op lijn 90 etc. Kan pas weer de normale route rijden als het 5 mei plein klaar is of kan dat na het weekend dan weer (na opening van de Van Zijstweg)?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 22:43
door nvdw
In principe na dit weekend (dus de route via de tunnel onder de Rabobank zoals voor de omleiding het geval was), maar het 5 Meiplein is dan nog niet af. Daar blijven dus nog even die tijdelijke stoplichten staan. Als ik de omleidingsberichten goed interpreteer zou dat voor de kerst ook afgelopen moeten zijn. De werklui zijn in elk geval nu de weg langs de tunnelbak aan het aanleggen. En dan nog een jaar wachten, en dan zou de busbaan in gebruik moeten zijn... *bus*

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 10:35
door Daniel
In Gorinchem rijdt momenteel een 6662 op lijn 1, wat is dat voor een ding want die komt nog niet voor in de series die we op de wiki hebben staan (of de Citea's zijn in de praktijk de 6661-6662 in plaats van de 6161-6162)
Edit: Hmm, de 6663 zit dan weer op 717. Een buurtBuzz op de stadsdienst Gorinchem?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 11:54
door lee-yawn
Op zaterdagen is er op station Gorinchem een zeer belabberde aansluiting van lijn 387 op lijn 1 richting Laag Dalem/Evenementenhal. De 387 komt telkens 2 minuten "te laat" aan, waardoor je vervolgens 28 minuten mag wachten op de volgende lijn 1.

Als alternatief kan je ook 1x per uur overstappen op lijn 47, waardoor je "slechts" 22 minuten hoeft te wachten.

Lopend vanaf station Gorinchem (30 minuten) ben ik dan sneller op mijn bestemming..

Op zondagen is de aansluiting wel perfect, evenals doordeweeks.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 12:14
door Meltrain
Het beste zou dan zijn als lijn 387 ook op zaterdag naar Dalem rijdt. Ik denk dat daar nog best vraag naar is ook.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 12:30
door Lijn 45
Daniel schreef:In Gorinchem rijdt momenteel een 6662 op lijn 1, wat is dat voor een ding want die komt nog niet voor in de series die we op de wiki hebben staan (of de Citea's zijn in de praktijk de 6661-6662 in plaats van de 6161-6162)
Edit: Hmm, de 6663 zit dan weer op 717. Een buurtBuzz op de stadsdienst Gorinchem?
Misschien zijn dat busjes van Haars?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 12:44
door mb90
Daniel schreef:In Gorinchem rijdt momenteel een 6662 op lijn 1, wat is dat voor een ding want die komt nog niet voor in de series die we op de wiki hebben staan (of de Citea's zijn in de praktijk de 6661-6662 in plaats van de 6161-6162)
Edit: Hmm, de 6663 zit dan weer op 717. Een buurtBuzz op de stadsdienst Gorinchem?
Ik zag het busje net rijden in Gorinchem en het is inderdaad een BuurtBuzz.
De andere (niet digitaal zichtbare) omloop is een Citea.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 12:57
door Daniel
Lijn 45 schreef:Misschien zijn dat busjes van Haars?
Haars reed daar voor Arriva, voor Qbuzz rijden zij niet.

Maar nu blijkt dat het een buurtBuzz is, is die serie dus groter dan op de wiki staat.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 12:59
door The Greyhound
mb90 schreef:
Daniel schreef:In Gorinchem rijdt momenteel een 6662 op lijn 1, wat is dat voor een ding want die komt nog niet voor in de series die we op de wiki hebben staan (of de Citea's zijn in de praktijk de 6661-6662 in plaats van de 6161-6162)
Edit: Hmm, de 6663 zit dan weer op 717. Een buurtBuzz op de stadsdienst Gorinchem?
Ik zag het busje net rijden in Gorinchem en het is inderdaad een BuurtBuzz.
De andere (niet digitaal zichtbare) omloop is een Citea.
De buurtbus is de 6677 (lekker handig vlak voor kerst op zaterdagmiddag). De Citea is nummerloos.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 13:02
door Daniel
Nou wordt 'ie leuk: volgens de digitale bronnen rijdt nog altijd de 6662 in Gorinchem, maar dat is dan in de praktijk de 6677? Of zag jij een buurtbuslijn of andere lijn waar een geel 8p busje reed i.p.v. een groene?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 14:36
door Daelea
Ik geef u: de 6677! Staat hier klaar voor vertrek als lijn 1 naar Laag Dalem, en inderdaad volgens OVinfo de 6662.Afbeelding

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 15:02
door mb90
En om het nog leuker te maken, de buurtbus van de 717 staat digitaal aangegeven als 6663, maar rijdt buiten als 6675 rond.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 16:22
door Gerben
nvdw schreef:In principe na dit weekend (dus de route via de tunnel onder de Rabobank zoals voor de omleiding het geval was), maar het 5 Meiplein is dan nog niet af. Daar blijven dus nog even die tijdelijke stoplichten staan. Als ik de omleidingsberichten goed interpreteer zou dat voor de kerst ook afgelopen moeten zijn. De werklui zijn in elk geval nu de weg langs de tunnelbak aan het aanleggen. En dan nog een jaar wachten, en dan zou de busbaan in gebruik moeten zijn... *bus*
Mooi! Ik zag vanochtend op OVzoeker al een enkele bus weer via de Van Zijstweg naar Utrecht CS rijden *bus* . Helaas nog niet allemaal, maar hopelijk doen ze dat maandag dan wel allemaal en gaan chauffeurs niet onnodig vertraging oplopen door via de Dichtersbaan te blijven rijden...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 16:46
door Daniel
mb90 schreef:En om het nog leuker te maken, de buurtbus van de 717 staat digitaal aangegeven als 6663, maar rijdt buiten als 6675 rond.
Bijzonder, want die 667x nummers zaten er al vanaf het begin op, waarom er dan wat anders in de boordcomputer staat??

In Dordrecht reed Qbuzz met meer bussen dan Arriva ooit gedaan heeft op de kerstmarktpendels, zelfs deels met chauffeurs van U-OV. Leek uitstekend te lopen.
Naast Utrechtse geledes trouwens ook nog de nodige streekBuzzen hierop.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 18:39
door The Greyhound
Bij de trein het omgekeerde, een los tweetje vandaag op de dienst Geldermalsen-Dordrecht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 19:02
door Daniel
Ik heb het idee dat er ook minder stellen beschikbaar zijn momenteel: er stonden er maar twee aan de kant op Dordrecht wat weinig is voor een zaterdag (en te weinig om op zinvolle wijze treinen met dubbele stellen te rijden).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 09:42
door busfanNL
Thom69 schreef:Ik geef u: de 6677! Staat hier klaar voor vertrek als lijn 1 naar Laag Dalem, en inderdaad volgens OVinfo de 6662.
Heeft Juijn zoveel kapotte busjes dat ze nu het busje van de 706/707 moeten gebruiken? Weet iemand wat er met die groene dingen is gebeurt?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 09:55
door nvdw
Zaterdag overdag rijdt Qbuzz lijn 1 met eigen mensen en materieel, dus dan was de elektrische Citea of het zeswielige monster stuk/weg/niet beschikbaar.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 10:00
door MdJ
Er zijn toch twee zeswielige monsters daar? 4370 en 4371?