Pagina 62 van 75

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 05 jul 2017, 17:01
door StefanRijnhoutjes
Waarom gaan ze dan niet de irisbussen die ze over hebben inzetten op de lijn 5/76 in de spitsen trekt misschien ook nog wel extra mensen die noet zo graag in een taxibus gaan zitten

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 05 jul 2017, 20:47
door nvdw
Bretgrenz schreef:Ik hoop wel dat Arriva de oude Irisbussen nog wel achter de hand houdt voor als er iets fout mocht gaan met de invoering van de elektrische bussen. Welke bussen worden nu specifiek in Gorinchem/Dordrecht ingezet? Ik was in de war met de presentatie van Arriva waarin ze een Citea lieten zien in Dordrecht, terwijl het volgens mij deze bussen helemaal niet zouden worden ingezet in Dordrecht.
De Citea's rijden in Gorinchem, de Iveco/Rosero's in Dordrecht.

Er blijven, in Gorinchem/Schelluinen althans, gewoon evenveel Irisbussen als nu. Moet ook wel omdat de Citea's slechts een deel van de dag rijden in blokken van vier a vijf uur achtereen (doordeweeks in de ochtend en middag, zaterdag midden op de dag).
StefanRijnhoutjes schreef:Waarom gaan ze dan niet de irisbussen die ze over hebben inzetten op de lijn 5/76 in de spitsen
Wie gaat daarmee rijden dan, de chauffeur van de taxibus?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 05 jul 2017, 21:30
door StefanRijnhoutjes
Haha ja, helemaal niet aan gedacht

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 07 jul 2017, 00:56
door W0rteltje
Dit is mogelijk het verkeerde forum om het te vragen, maar waarom stopt lijn 620 niet op de haltes tussen CS en Parkhuis. Ik (wonend in Stadspolders) vond het altijd vrij iritant om van recklinghause te lopen door gras naar Parkhuis om naar Werkendam te gaan. Uiteraard zijn er weinig mensen die die richting reizen vanuit Stadspolders, maar het lijkt me een kleine moeite om de bus ook te laten stoppen op Vissersdijk.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 07 jul 2017, 02:01
door Chrysa
In de praktijk stopt ie gewoon op de haltes waar ie voorbijrijdt als je je arm uitsteekt, meerdere keren meegemaakt. Denk dat het met uitstappen ook wel te regelen is. TCR doet niet zo moeilijk. :p

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 07 jul 2017, 09:35
door Daniel
En vanaf halte Recklinghausenweg kan je natuurlijk ook gewoon over het bedrijventerreintje lopen i.p.v. door het gras, dan ga je linksom i.p.v. rechtsom maar de afstand is gelijk.
Overigens stopte voorganger 231 wel op haltes Hastingsweg en Krommedijk-Oost.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 07 jul 2017, 21:44
door OVinspecteur

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 07 jul 2017, 22:37
door nvdw
De Stem van Dordt schreef:Wethouder Kees Boender van de gemeente Molenwaard was ook bij de presentatie van de bussen. 'Een geweldige ontwikkeling', noemde hij de komst van de elektrische bussen. "Ik ben in spannende afwachting wanneer ze in Brandwijk of Ottoland te zien zullen zijn."
Ik ben in spannende afwachting of er in Brandwijk of Ottoland in de nieuwe concessie überhaupt nog een bus rijdt... Maar altijd blijven hopen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 07:19
door Stefan
Anders ik wel.. weet in ieder geval wel zeker dat er een boel gaat veranderen..

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 10:20
door arjano1978
En wat gaat er dan veranderen in de nieuwe concessie. Wat jij dan allemaal weet?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 10:53
door ArrivaBas
Ik denk niet dat Stefan al iets kan vertellen. De inschrijving loopt volgens mij nog.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 12:18
door Stefan
Klopt. Het is gewoon een beetje van mijn boerenverstand. :mrgreen:

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 12:35
door CamilleKreemers
vanuit het PvE werden al veel dingen anders geëist, waaronder R-net.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 12:56
door OVinspecteur
Zouden deze Iveco's het rondje van lijn 10 ook sneller kunnen rijden en dan gewoon een kwartierdienst kunnen halen met z'n tweetjes?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 15:14
door Stefan
Nee. Je zit met de maximum snelheid van 15 km/h in de binnenstad.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 15:23
door CamilleKreemers
Dat is niet bepaald vlot te noemen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 15:27
door OmniLezer
Een beetje Joggen brengt je verder.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 16:40
door OVinspecteur
Stefan schreef:Nee. Je zit met de maximum snelheid van 15 km/h in de binnenstad.
Hoezo dat? Het is toch een 30 km/u zone?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 18:52
door Stefan
Voor het zware verkeer, dus de bussen en vrachtwagens, geldt er een maximum snelheid van 15 km/h. Dit in verband met trillingen en schades die ontstaan aan gebouwen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 18:53
door Daniel
@OVinspecteur: Wijnstraat heeft een lagere snelheid, daar zit die 15 km/u zone. Sowieso rijdt OV daar al op ontheffing want met voertuigen langer dan 9 meter mag je het pollergebied normaal niet in.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 21:03
door OVinspecteur
Volgens deze gegevens zijn de nieuwe busjes net iets langer dan 8m en wegen ze maximaal 7.200 kg:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ro%C5%A1ero_First

Gelden de snelheidsbeperking en het ontheffingsregime dan ook nog?

De voorganger is 9,5m en max. 17.900 kg (http://www.heuliezbus.com/eng/fichiers/ ... 3p_eng.pdf).

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 21:10
door ArrivaBas
Het lijkt mij dat de elektrische versie iets zwaarder is dan de massa van de dieselbus (die is 7200 kg.)... :wink:

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 21:30
door Daniel
OVinspecteur schreef:Gelden de snelheidsbeperking en het ontheffingsregime dan ook nog?
Ontheffing is dan nog steeds nodig ja, snelheidsbeperking is daaraan gekoppeld zoals te zien bij de link "Transportprotocol".

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 21:54
door OVinspecteur
Mmm... die halve meter zou de gemeente gewoon cadeau moeten doen aan het uitstootloze OV.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 08 jul 2017, 22:00
door Stefan
ArrivaBas schreef:Het lijkt mij dat de elektrische versie iets zwaarder is dan de massa van de dieselbus (die is 7200 kg.)... :wink:
Ik heb het kenteken van 1 van de 3 even opgezocht bij de RDW, de 6092 weegt leeg 5510 kg.