Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Is het lijnnummer en de kleur voor de pontjes ferries nog zo mooi aangekondigd, worden ze niet eens op de pont ferry zelf gebruikt. Niet eens met een A4'tje
Ze hebben wel de aftelklokken weer aan de praat gekregen Maar ook daar zonder lijnnummer. Gelukkig lag Kwebbel in de abri van het IJplein om me te troosten.
Technisch defect op de Beneluxbaan nu, lijn 5 rijdt naar De Boelelaan en 25 is ingekort van Zuid tot Stadshart. Te weinig ruimte op Stadshart om de 5 en 25 allebei daar te laten keren?
Zijn de reizigers eigenlijk net zo enthousiast als de bobo's? Zien die het ook echt als een verbetering ten opzichte van lijn 51? Nieuwe voertuigen zien er mooi uit en zal wel gewaardeerd worden, maar de extra overstap niet en reistijd lijkt ook niet echt verbeterd te zijn (tijdwinst door opgeheven haltes wordt teniet gedaan door de nieuwe eindhalte Zuid die 200 meter van het metrostation ligt waardoor zowel de tram langer onderweg is over dit laatste stuk als je verder moet lopen om over te stappen).
Die extra afstand is natuurlijk maar tijdelijk (zo'n tien jaar ), met de verbouwing van station Zuid komt de tramhalte aan de Schönberglaan te liggen, dat is vlakbij en bovendien gelijkvloers met de stationshal. Daarnaast wordt er zoals hierboven is aangegeven overwogen om een tijdelijke tramhalte aan de Van Beinumstraat aan te leggen, wat ook minder ver lopen is.
Ik vind het eerder ironisch dat de tram voor een heel groot deel nu ongelijkvloers is met de weg, iets wat je eerder bij een metro verwacht dan bij een tram. Eigenlijk is de Amstelveelijn nu meer een metro dan het voor de verbouwing was.
Fantastisch dat ze nu al, bij de opening, gaan nadenken over aanleg van een fatsoenlijke eindhalte voor tram 25.
Blijkbaar is pas vorige week bekend geworden dat het vanaf Strawinskylaan nog 400 meter lopen is naar station Zuid?
Volgens mij is de loopafstand een reden die helemaal onderaan de lijst staat. Met de andere bus- en tramlijnen is het namelijk straks nog steeds zo.
Wel de smalle haltes op de Strawinskylaan, het onhandige kopmaken en de vele ontsporingen die de doorslag geven voor een andere oplossing dan de huidige.
Roeland schreef: ↑wo 16 dec 2020, 11:25Fantastisch dat ze nu al, bij de opening, gaan nadenken over aanleg van een fatsoenlijke eindhalte voor tram 25. Blijkbaar is pas vorige week bekend geworden dat het vanaf Strawinskylaan nog 400 meter lopen is naar station Zuid?
De meest genoemde overstap, namelijk die tussen tram 25 en metro 52, is met 275 meter te bereiken. Naar de ingang van Station Zuid is het zo'n 195 meter lopen.
Verstoring: Routewijziging tram 5 en 25
Periode
17 december 2020 11:39 - 17 december 2020 18:00
Lijnen
25 Westwijk - Station Zuid
5 Amstelveen Stadshart - Jordaan
Toelichting
Tram 5 rijdt via Stadionweg naar Boelelaan/VU. Tram 25 rijdt tussen halte Westwijk en Stadshart. Oorzaak: defecte bovenleiding op Station Zuid.
Advies: maak tussen Station Zuid en Binnenhof gebruik van pendelbus 75.
Advies: maak tussen Boelelaan/Vu - Stadshart - Middenhoven - Westwijk gebruik van de lijnen 347-348-357 en 358.
Routewijziging Tram 5 rijdt via Stadionweg naar Boelelaan/VU. Tram 25 rijdt tussen halte Westwijk en Stadshart. Oorzaak: defecte bovenleiding op Station Zuid. Details: https://gvb.nl.
75 is het netnummer van Zaandam. Maar de 75 gaat helemaal niet naar Zaandam. VERWARRING!!!!111!!!!1!
Lijn 29 hebben we ook overwogen, want dit is dan weer gelijk aan het netnummer van Uithoorn. Nu wordt de lijn op termijn wel doorgetrokken naar Uithoorn, maar zover zijn we nog niet. Dit zou dus verwarrend zijn voor reizigers.
Soms bekruipt me toch het gevoel dat dit allemaal één grote grap is. De zin "Dit zou dus verwarrend zijn voor reizigers" maakt het wel af.
Zouden de betreffende breinen ook buiten de ring zou denken? Wat me nou toch overkomen is, was ik in Heerlen, ben ik de 43 in gestapt. Ik wilde naar Maastricht en het netnummer van Maastricht is 043. Geen vuiltje aan de lucht, toch? Maar wat gebeurde, ik kwam uit in Vaals! Schandalig! (Saillant detail: het netnummer van Vaals is ook 043. )
Er zullen 32 extra elektrische bussen besteld worden bij VDL. Inclusief laadpalen is hiermee 30 miljoen gemoeid. Begin 2022 moeten deze bussen oudere diesels vervangen hebben. Nieuwe oplaadpalen komen er o.a. op busstation CS- IJzijde.
fred1954 schreef: ↑do 17 dec 2020, 15:07
Er zullen 32 extra elektrische bussen besteld worden bij VDL. Inclusief laadpalen is hiermee 30 miljoen gemoeid. Begin 2022 moeten deze bussen oudere diesels vervangen hebben.
Dit zullen dan wel de oudste Citaro's van de 300-serie zijn en wellicht al enkele standaardcitea's uit de 1100-serie?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
fred1954 schreef: ↑do 17 dec 2020, 15:07
Er zullen 32 extra elektrische bussen besteld worden bij VDL. Inclusief laadpalen is hiermee 30 miljoen gemoeid. Begin 2022 moeten deze bussen oudere diesels vervangen hebben. Nieuwe oplaadpalen komen er o.a. op busstation CS- IJzijde.
"Dankzij de nieuwe investering ligt het GVB volgens directeur Claudia Zuiderwijk op schema om voor 2025 alle dieselbussen te vervangen voor elektrische bussen. Ze is dan ook blij met de steun: 'Het aantal elektrische bussen komt met deze bestelling op 75."