Pagina 623 van 747

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 14:23
door n-evo
Thnx voor het navragen. :pos:
Zonder conducteur kun je geen gesloten instapregime hanteren.
Praktisch gezien is het niet heel veel anders dan wat we met de 26 zien nu deze gekoppeld rijdt toch? De eerste tram heeft alleen een bestuurder met gesloten instapregime. Instappen bij voordeur of bij de conducteursdeur waar niemand zit.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 14:39
door IC140
hauptbahnhof schreef:Ga ik wel vanuit (ga ik wel voor beide vragen).
Zonder conducteur kun je geen gesloten instapregime hanteren.
Ligt er dan wel een stapel A4tjes klaar om over alle éénrichtingsverkeerstickers te plakken en een tie wrap om de hekjes vast te zetten?

Overigens zie ik lijn 19 hier ook regelmatig zonder conducteur voorbij komen de laatste dagen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 15:41
door hauptbahnhof
Lijn 19 rijdt toch gewoon zonder conducteur sinds jaar en dag?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 15:43
door hauptbahnhof
n-evo schreef: di 05 jan 2021, 14:23 Thnx voor het navragen. :pos:
Praktisch gezien is het niet heel veel anders dan wat we met de 26 zien nu deze gekoppeld rijdt toch? De eerste tram heeft alleen een bestuurder met gesloten instapregime. Instappen bij voordeur of bij de conducteursdeur waar niemand zit.
Is lijn 26 niet gewoon open instap, net als lijn 25?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 16:09
door n-evo
Nope, dat geef ik net aan.

Op lijn 26 is het nu zo:
1e tram alleen instappen bij voordeur en conducteursdeur. Bestuurder aanwezig, geen conducteur.
2e tram alleen instappen bij conducteursdeur. Voordeur kan niet van buitenaf geopend worden. Conducteur achterin aanwezig, niemand voorin.


Eerlijk gezegd begint het instapregime bij de tram nogal een ballentent te worden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 16:16
door Alargule
n-evo schreef: di 05 jan 2021, 16:09[...]
Eerlijk gezegd begint het instapregime bij de tram nogal een ballentent te worden.
Als in:

1. Ballentent: van de Kermis, je mag daar alles omver gooien

of

2. Ballentent: eethuisje waar met name (goedkope) gehaktballen worden geserveerd --> kwaliteit staat daar niet op nummer 1.

of

3. Ballentent: uit het studentenleven, denk aan "corpsbal"; een etablissemnet waar voornamelijk studenten van het Corps naar toegaan.

?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 16:24
door n-evo
Dat lijkt me meer een vraag voor startpagina.nl

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 16:25
door Alargule
Nee zeg. Jij gebruikt de term. Welke van de drie betekenissen had je daarbij in gedachten?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 16:30
door n-evo
Van die 3 betekenissen die jij nu van startpagina.nl kopieert komt optie 2 het dichtste bij. :D

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 16:33
door Alargule
Binnenkort toch maar weer eens naar Amsterdam komen dan - ik houd wel van goedkope gehaktballen :Y

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 16:46
door hauptbahnhof
n-evo schreef: di 05 jan 2021, 16:09 Nope, dat geef ik net aan.

Op lijn 26 is het nu zo:
1e tram alleen instappen bij voordeur en conducteursduur. Bestuurder aanwezig, geen conducteur.
2e tram alleen instappen bij conducteursdeur. Voordeur kan niet van buitenaf geopend worden. Conducteur achterin aanwezig, niemand voorin.


Eerlijk gezegd begint het instapregime bij de tram nogal een ballentent te worden.
Nou jah, de voorste tram is een open instap. Aangezien je nog steeds via de conducteursdeur kunt instappen. Toch jammer dat de uitstapdeuren niet van buiten geopend kunnen worden.
Maar wel ingewikkeld en totaal onhandig. 1 deur maar om in te stappen bij de achterste tram.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 16:46
door Suus
De enige echte Ballentent zit al meer dan honderd jaar in Rotterdam.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 17:06
door n-evo
hauptbahnhof schreef: di 05 jan 2021, 16:46Nou jah, de voorste tram is een open instap. Aangezien je nog steeds via de conducteursdeur kunt instappen. Toch jammer dat de uitstapdeuren niet van buiten geopend kunnen worden.
Maar wel ingewikkeld en totaal onhandig. 1 deur maar om in te stappen bij de achterste tram.
Een echte open instap kan je het ook niet noemen in de voorste tram. De bestuurder controleert (wanneer mogelijk) en alle overige deuren zijn nog steeds van buitenaf gesloten. Als reizigers daar proberen in te stappen worden ze teruggefloten. Welk labeltje je het ook wilt geven: het is inderdaad ingewikkeld en onhandig. De situatie bij de 2e tram lijkt me vrij problematisch qua doorstroming binnen als het straks drukker wordt. Wie weet dat ze het dan aanpassen?

Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 17:21
door IC140
hauptbahnhof schreef:Lijn 19 rijdt toch gewoon zonder conducteur sinds jaar en dag?
Zeker, maar jij zei eerder dat van de Combino-lijnen alleen lijn 4 en 24 zonder conducteur zouden gaan rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 18:04
door hauptbahnhof
n-evo schreef: zo 03 jan 2021, 23:00 Zijn er eigenlijk plannen voor een conducteur op de 19 en 24 nu de trams dat toelaten?
Plannen. Ingangsdatum heb ik niet genoemd ;)

Maar is logisch dat het niet direct gebeurt nu. Lijn 19 gaat vanuit andere remise rijden en conducteurs worden anders ingezet. Dus dit zorgt ervoor dat zowel bestuurders als conducteurs hun werkplek moeten gaan kiezen pas als o.a. dat geregeld is, zul je conducteurs op bijv 19 tegenkomen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 18:07
door hauptbahnhof
IC140 schreef: di 05 jan 2021, 17:21
hauptbahnhof schreef:Lijn 19 rijdt toch gewoon zonder conducteur sinds jaar en dag?
Zeker, maar jij zei eerder dat van de Combino-lijnen alleen lijn 4 en 24 zonder conducteur zouden gaan rijden.
FTFY

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 18:18
door n-evo
Tram 5 met conducteur. Interessant.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 05 jan 2021, 21:56
door hauptbahnhof
Hoezo interessant(er) dan lijn 19?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 12 jan 2021, 14:46
door n-evo
Ik ben op zich wel benieuwd wat de exacte invulling op lijn 5 wordt in combinatie met de 15G-trams. Een conducteur op een lijn die uitgebaat wordt met eenrichting-Combino's ben ik al bekend mee.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 12 jan 2021, 15:12
door hauptbahnhof
Het kan niet anders dat het puur om service, toezicht en kaartverkoop gaat. Geen gesloten instap ofzo. Maar goed, dat moeten we afwachten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: di 12 jan 2021, 15:43
door n-evo
We gaan het meemaken.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: ma 18 jan 2021, 21:51
door Zugführer
De discussie over het doortrekken van de noord-zuidlijn is afgesplitst naar een nieuw topic

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: do 21 jan 2021, 16:56
door PHS
Duur metrostation Sixhaven afgeblazen

Het metrostation stond al jaren ingepland, ruimte was vrijgehouden, zodat de aanleg vlot en probleemloos zou kunnen verlopen. Maar Sixhaven komt er niet. Uitstel heeft geleid tot afstel, voor onbepaalde tijd.
Lees verder: https://www.parool.nl/amsterdam/duur-me ... ~b1dda132/

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: do 21 jan 2021, 17:41
door Alargule
Hmm, Het Parool leest kennelijk mee 8-)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Geplaatst: do 21 jan 2021, 19:58
door willie
PHS schreef: do 21 jan 2021, 16:56
Duur metrostation Sixhaven afgeblazen

Het metrostation stond al jaren ingepland, ruimte was vrijgehouden, zodat de aanleg vlot en probleemloos zou kunnen verlopen. Maar Sixhaven komt er niet. Uitstel heeft geleid tot afstel, voor onbepaalde tijd.
Lees verder: https://www.parool.nl/amsterdam/duur-me ... ~b1dda132/
Uit het Parool-artikel:

Iedere aanpassing aan het spoor of de infrastructuur, zorgt ervoor dat het systeem moet worden aangepast, met miljoenen euro’s extra kosten als gevolg. In 2019 meldde toenmalig wethouder Sharon Dijksma dat op dat moment rekening moest worden gehouden met 50 miljoen euro aan extra kosten.
Dit is de zoveelste keer dat een of andere malafide ICT-leverancier de samenleving op kosten jaagt. En anders zoeken we het maar uit! Van 45 miljoen naar 150 miljoen. Mag ik effe vangen?

Zoiets heet een lock-in. Het wordt hoog tijd dat de overheid zich realiseert dat je zelf voldoende kennis in huis moet hebben om met primair winstgedreven aanbieders zaken te doen. We worden belazerd waar we bij staan.