Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Zat vandaag in de 8056 (E-Way). De deuren van de bus wilde niet meer dicht en buschauffeur sloeg gewoon (best wel belangerijke) haltes over.
Volgens de buschauffeur gebeurde dit vaker en is het normaal wel snel opgelost. Lijkt mij niet normaal dat de bussen niet meer dichtgaan. Lijkt me dan meer een probleem voor Iveco dan voor Qbuzz toch?
Maar Qbuzz is er nu de dupe van. Als dit vaker gebeurd, dan snap ik heel goed waar die vertragingen vandaan komen.
Als ik busposities.nl mag geloven zijn er wat elektrische wagens verplaatst inderdaad.
E-Way's 8008 en 8013 rijden op de stadsdienst Gouda en de Crossway 8235 is te vinden op lijn 295.
Met ingang van vandaag rijden er geen touringcars meer. Zoals afgelopen week al gemeld zijn de oude VDL”s van Arriva bestickert en vannacht over gebracht naar diverse stallingen. Daarnaast zijn er IVECO’s naar Krimpen gebracht. De IVECO’s voor de stadsdienst van Gouda komen inderdaad bij aanvang dienst MAT uit Krimpen naar Gouda en gaan einde dienst weer MAT naar Krimpen
Sleutelstad schreef: ↑za 21 dec 2024, 09:48
Zijn die accu's groot genoeg om de hele dag op de stadsdienst te rijden?
Ik zie dat sommige ritten als lijn 196 naar Capelsebrug gaan en dan naar Krimpen waarschijnlijk gaan. Ook was er een verse bus op lijn 196 begonnen en rijd ie nu op de stadslijnen in Gouda
In Alphen vinden bus- en chauffeurwissels plaats op de halte Alphen a/d Rijn, Rijnvicus heb ik mij laten vertellen. Dus bus met lege rukt in en volle bus begint zijn dienst.
Als de bus moet laden, moet hij soms naar binnen natuurlijk. Haalt uiteraard wel het idee van een ringlijn beetje onderuit. Maar zouden daar veel doorgaande reizigers zijn.
Sleutelstad schreef: ↑za 21 dec 2024, 09:48
Zijn die accu's groot genoeg om de hele dag op de stadsdienst te rijden?
Ik zie dat sommige ritten als lijn 196 naar Capelsebrug gaan en dan naar Krimpen waarschijnlijk gaan. Ook was er een verse bus op lijn 196 begonnen en rijd ie nu op de stadslijnen in Gouda
Klopt, een aantal komt MAT en een aantal als 196 naar Gouda
Vandaag een rondje ZHN aan het doen. Begon op Capelsebrug al goed. 196 kwam niet opdagen, 295 van Qbuzz ook niet. Uiteindelijk de 194 maar Bergambacht. Zo te zien veel 'defecte bussen'
De laatste paar bussen van buslijn 382 en 383 vanaf Den Haag naar Waddinxveen/Rotterdam reden gisteravond ook niet. Uiteindelijk heb ik samen met een vriend van mij een RET 2 uurskaartje gekocht om naar huis te komen!
buschauffeurDH schreef: ↑za 21 dec 2024, 11:05
In Alphen vinden bus- en chauffeurwissels plaats op de halte Alphen a/d Rijn, Rijnvicus heb ik mij laten vertellen. Dus bus met lege rukt in en volle bus begint zijn dienst.
Chaufferuswissels vinden er niet plaats. Dat gebeurd alleen op het station. Wanneer een stadsbus leeg is, kan deze vanaf rijnvicus wel leeg naar binnen gaan ja
Vandaar het politiebusje achter de bergingstruck op Leiden CS?
Beetje slordig van Qbuzz.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
De iveco cross way LE Eletric 8230 is duidelijk niet gemaakt voor de snelweg. Bus gaat op de snelweg amper harder dan 50, vormt hierdoor echt een gevaar op de weg, en maakt daarnaast echt een gigantisch hard trillend geluid als ook maar een beetje snelheid wordt gemaakt. jeetje …
Misschien moet de chauffeur de Limiter er even af halen? De BYD hebben dat er in ieder geval wel op zitten en altijd fijn als je bus overneemt van collega en Limiter zit er nog op... Dan denk je ook van waarom gaat ie niet harder. En als je langzamer dan 60 gaat mag je wettelijk ook niet eens op de snelweg.
^^ denk eerder dat de chauffeur besloot om niet harder te rijden vanwege de trillingen?
Je mag best langzamer dan 60 km/h op de snelweg rijden..doet 'men' bij file (langzaam rijdend verkeer) immers ook (matrixborden met verplicht 50 km/h boven de rijstroken..
Je mag echter niet met een voertuig de snelweg op waarvan de constructiesnelhied minder dan 60.km/h is.