Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Men heeft het dan ook over het vergelijken van de situatie voor en na de Noord-Zuidlijn, dus nogal logisch dat het onderzoek voor de opening van start ging
Kalil Nieuw schreef: ↑vr 26 nov 2021, 20:18
Wat ik nog steeds bijzonder vind is dat er in Amsterdam gewoon wel nachtbussen rijden, maar in Rotterdam vanwege coronamaatregelen al sinds maart 2020 niet. Trekken de nachtbussen hier in Amsterdam dan nog voldoende reizigersaantallen dat ze kunnen blijven rijden?
De lijnen naar Noord, Ijburg en richting Osdorp zijn (en waren) doordeweeks haast uitgestorven maar de Bijlmer lijnen (N85,N86 en N87) goed gevuld. Met regelmaat in een 18m Citea moeten staan om 3/4uur s'morgens , ook tijdens de corona nogsteeds. Alleen hebben ze nog steeds de aansluiting op de N30 bij Bijlmer Arena ver@!#$% door de N85 riching CS 1min voor aankomst van de N30 doodleuk te laten vertrekken
Onder de oude beveiliging was er ook geen safe haven.
Wat ik heb begrepen is dat het systeem zeer nauwkeurig de metro volgt. Dit wordt gedaan met radiosignalen, bakens in het spoor, maar ook met wielomwentelingen. En bij dat laatste gaat het mis als de metro gaat glijden of slippen (wat bij de metro meestal niet echt door blaadjes wordt veroorzaakt maar vooral door bijv regen). Lopen de wielomwentelingen van de gehele trein niet gelijk en klopt het aantal ook niet. Dus weet het systeem niet meer waar de metro zich bevindt en wordt de metro stilgezet.
Ardan schreef: ↑vr 26 nov 2021, 22:34
Ik zie op de kaart dat de halte Spiegelgracht wordt ombenoemd naar Rijksmuseum (of is dat stiekem al zo sinds de nieuwe haltesituatie bij het Museumplein, toen de haltes daar ook ombenoemd werden?)
hauptbahnhof schreef: ↑za 27 nov 2021, 14:02
Zie ook meerdere dingen waar ik vraagtekens bij zet:
Lijn 12: halte Scheldestraat is weg
Lijn 12: halte Cornelis Troostplein wordt hernoemd naar Van Hilligaertstraat
Lijn 4 : Kruising Frederiksplein staat aangegeven als Frederiksplein/Stadhouderskade. Dit is nu gewoon Frederiksplein, en lijn 4 heeft ter hoogte van de Stadhouderskade een extra halte richting CS (genaamd Stadhouderskade)
De situatie rond de Dam/Nieuwezijds Voorburgwal staat ingetekend zoals het nu is. Gaat dus voorlopig niet veranderen?
Vooralsnog ontdek ik het volgende, allemaal per 12 december:
Halte Spiegelgracht wordt ombenoemd naar Rijksmuseum.
Lijn 12: haltes Cornelis Troostplein en Scheldestraat worden samengevoegd tot Van Hiligaertstraat (was oorspronkelijk gepland op 27 september 2021).
Lijn 4 wijzigt niet in de haltevoering rond de kruising Frederiksplein.
De situatie rond de Dam/Nieuwezijds Voorburgwal met de haltevoering van de lijnen 2 en 12 zou volgens OVinfo wijzigen naar de situatie zoals die bedoeld was vanaf 3 mei 2021, met de halte Paleisstraat die bediend wordt in beide richtingen en halte Dam alleen stad-uit (richting het Leidseplein). GVB heeft het dan weer alleen over halte Dam in beide richtingen.
Ik vind ergens op internet (wij nemen je enzovoort) de volgende uitleg:
Paleisstraat is de halte voor de trams richting Leidsestraat.
Dam (Molsteeg) is voor de trams richting CS en richting de Raadhuisstraat. Voor de Magna Plaza komen dus drie sporen: twee stad uit, 1 stad in.
Ik meen dat die sporen situatie (2 stad-uit/1 stad-in) er vroeger ook al was, of verbeeld ik me dat? Lijn 1-2 halteerden dan pas voorbij de Paleisstraat.
Ik dacht dat de halte die nu in de Raadhuisstraat ligt verplaatst wordt naar de plek van de huidige tijdelijke halte Dam. Dus er komt wel een extra halte stad in voor lijn 2/12.
Nieuwezijds Kolk wordt dacht ik ook nog stukje richting Martelaarsgracht verplaatst?
fred1954 schreef: ↑do 02 dec 2021, 18:54
Ik meen dat die sporen situatie (2 stad-uit/1 stad-in) er vroeger ook al was, of verbeeld ik me dat? Lijn 1-2 halteerden dan pas voorbij de Paleisstraat.
Wat je zegt klopt volgens mij. Drie sporen en richting Leidseplein hadden tram 1, 2 en 5 een halte op dezelfde plek als richting CS. Daar hebben nog heel lang van die geel/zwarte tegels gelegen.
Laatst gewijzigd door n-evo op do 02 dec 2021, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk dat de gedachte erachter is dat er adhoc fragmenten opgenomen moeten kunnen worden en dat gaat wat lastiger met een stemacteur (buiten de kosten dat dat met zich meebrengt, als een stemacteur even langs moeten komen voor twee fragmentjes). Ik ken namelijk niet echt ov-bedrijven die van alles omroepen in en buiten de voertuigen en het ook redelijk regelmatig wijzigt.