Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Youri
Berichten: 296
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Youri »

Alle elektrische wagens die op Krimpen staan, staan stil met defecten.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
Sleutelstad
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Sleutelstad »

Heeft iemand het bonnetje nog _O-
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1241
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

Sleutelstad schreef: ma 23 dec 2024, 18:11 Worden de laadpalen op De Vink nog gebruikt nu die Volvo's de Leidse stadsdienst draaiende houden?

Valt me ook op dat de kleine E-Way's ook vandaag niet hebben gereden. Maar ook lang alle andere Iveco's doen allemaal dienst. Toch opvallend bij een materieeltekort dat de meest nieuwe wagens niet allemaal ingezet worden.
Officieel niet, maar echt wel dat ze er even ondergezet worden als we er dan toch zijn...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
mb90
Berichten: 2814
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door mb90 »

Van de elektrische wagens van Krimpen heeft in ieder geval de 8008 vanochtend nog op lijn 194 gereden. Verder lijkt de Krimpenerwaard wel onderdeel geworden van de provincie Utrecht, gezien de vele Utrechtse Citaro’s die er nu rond rijden. :p
Ook kwam ik vanmiddag op lijn 383 nog 2 Setra’s tegen van Pouw, de 1652 en 1724.
Niwa ter Els
Berichten: 102
Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Niwa ter Els »

Kwam vandaag tussen Schoonhoven en Rotterdam een ex-arriva Citea als "178 Extra Bus". Jammer dat daar geen lijn met dat nummer rijdt.

De chauffeurs van Pouw die ik op Capelse Brug sprak waren ook in het diepe gegooid. Geen route info, alleen Google maps. En diensten van meer dan 5 1/2 uur zonder pauze.
Chauffeur Syntus Utrecht.
Sleutelstad
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Sleutelstad »

mb90 schreef: ma 23 dec 2024, 19:58 Van de elektrische wagens van Krimpen heeft in ieder geval de 8008 vanochtend nog op lijn 194 gereden.

Ook kwam ik vanmiddag op lijn 383 nog 2 Setra’s tegen van Pouw, de 1652 en 1724.
Ik heb inderdaad verkeerd zitten naar die 8008.
Gezien de Pouw wagens misschien toch maar eens kijken in die hoek nog.
Niwa ter Els
Berichten: 102
Lid geworden op: za 14 dec 2024, 16:37

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Niwa ter Els »

1724 deed 194/383
1652 deed 383/383

Ik stond zelf op Capelse Brug met de Syntus 1100/295. Als de fotograaf die er stond ook op dit forum zit dan zou ik graag de foto's van deze bussen hebben.

Capelsebrug hoog bied trouwens ruimte voor vrije keus; onder het bordje halte B is een enorme D geplakt en onder het bordje D een B. Waarschijnlijk een nevenfunctie van de Chef Kentekens.
Chauffeur Syntus Utrecht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16022
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

Hans schreef: ma 23 dec 2024, 17:51
Streekbuzz, Stadsbus, Rnet, Snelbuzz maar in veel omlopen zitten verschillende formules door elkaar. Lekkere ondermijning van je eigen bedachte systeem.
En niet te vergeten: U-OV.

Hiervan reden er de gehele dag keurig volgens dienstregeling bussen op lijn 3 in Gouda Goverwelle :pos: ;) .
Globetrotter
Berichten: 1598
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Globetrotter »

WSM schreef: ma 23 dec 2024, 10:37 Om een beeld te geven de omlopen voor de ZONDAG (met uitzondering van Gouda en Krimpen): https://www.dropbox.com/scl/fo/4ztpn8zc ... hckuf&dl=0

De gebruikte halte-afkortingen komen uit de NeTEx-data.

Gouda en Krimpen volgen.
Heb je ook de werkdagomlopen?
WSM
Berichten: 1469
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door WSM »

Op het moment niet, zou ik moeten maken.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13643
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hainje »

Niwa ter Els schreef: ma 23 dec 2024, 20:55 Waarschijnlijk een nevenfunctie van de Chef Kentekens.
_O-
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Mrtheboss
Berichten: 6
Lid geworden op: di 24 dec 2024, 13:24

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Mrtheboss »

Net even langs stalling Krimpen gereden. Staan heel veel U-OV citaro,'s. Wat Ivevo,'s en 2 nieuwe Citea's. Gek genoeg zijn die Ivevo en Citea,'s niet in dienst. Zie wel veel U-OV rijden in de regio.

Ik zal ook wat oude Arriva Citea's staan.
Sleutelstad
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Sleutelstad »

Zie al meerdere dagen Yutongs opduiken op lijn 38. Reden lijkt me logisch. Maar zal krap zijn in de straatjes Valkenburg lijkt me.
buschauffeurDH
Berichten: 209
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door buschauffeurDH »

https://www.voorbeterov.nl/Tram-bus-metro

24 december 2024

QBUZZ RIJDT MET VALSE KENTEKENS

In de concessie Zuid Holland-Noord heeft de politie bussen van Qbuzz van de weg gehaald. Deze bussen bleken rond te rijden met vervalste kentekenplaten. Meerdere bussen bleken zelfs rond te rijden met dezelfde kentekens. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) heeft de zaak in onderzoek.


Voor Beter OV is geschokt. De concessie Zuid Holland-Noord Wordt sinds ruim een week gereden door Qbuzz, en de start kenmerkt zich door massale busuitval. Dat er nu blijkbaar ook wordt gefraudeerd met kentekenplaten is de druppel die de emmer doet overlopen, vindt de reizigersclub, die bij Qbuzz om opheldering heeft gevraagd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13643
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hainje »

Ah Rikus komt ook weer eens kijken...
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
BasGeluk
Berichten: 330
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door BasGeluk »

Ik denk dat er in de haast door Qbuzz, of leverancier van de bussen, fouten zijn gemaakt. Het artikel is wel erg tendentieus. Voorts is het oud nieuws.
Gr BasG
Gebruikersavatar
dylanwild94
Donateur
Berichten: 6589
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door dylanwild94 »

Niwa ter Els schreef: ma 23 dec 2024, 20:55 Capelsebrug hoog bied trouwens ruimte voor vrije keus; onder het bordje halte B is een enorme D geplakt en onder het bordje D een B. Waarschijnlijk een nevenfunctie van de Chef Kentekens.
Hier het fotografisch bewijs. Het brengt reizigers ook behoorlijk in de war.
AfbeeldingBushalte Capelsebrug by Dylan Wildschut, on Flickr
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
matje82
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door matje82 »

Dit artikel is m.i. ook niet nodig, volgens mij gaat het om dubbele kentekens en niet vervalste. Feit is dat Qbuzz niet handig is met cijfers. 4801-4823 omnummeren naar 8100-8122 is daar al een voorbeeld van. Als nummer 8123 in de haast al aan een Citea is gegeven zou ik 4801-4822 alsnog vernummeren naar 8101-8122 en dan 4823 nummer 8100 geven. En een 8700 Citea waarvan de eerste 8 nog geen 2 heeft zou ik ook de weg nog niet opsturen. Hopelijk krijgt Qbuzz alles qua data snel in orde en daarna qua materieel.
omaylie
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door omaylie »

En de vernummering van de 8-persoonsbusjes uit GD dan? Die werden ook niet op een logische manier vernummerd van een 79xx naar een 89xx getal?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5833
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Lijn 45 »

En vergeet de ex-Arriva Citellissen niet, die hebben deels nummers op de buitenkant staan die ook in DMG gebruikt worden...
Gebruikersavatar
dylanwild94
Donateur
Berichten: 6589
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door dylanwild94 »

Inmiddels zijn die ex-Arriva Citellissen Inmiddels niet meer bij qbuzz. :Y
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40637
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daniel »

dylanwild94 schreef: di 24 dec 2024, 15:25 Hier het fotografisch bewijs. Het brengt reizigers ook behoorlijk in de war.
Dat zijn gewoon standaard bordjes zoals Qbuzz ze overal gebruikt op haltes met meerdere perrons, al is het hier best knap de bordjes te verwisselen met de juiste letter er notabene bovenop. (Vervoerderseigen bordjes in het gebied van een andere vervoerder zijn ook niet heel gebruikelijk trouwens).
matje82 schreef: di 24 dec 2024, 15:28 4801-4823 omnummeren naar 8100-8122 is daar al een voorbeeld van.
Ongebruikelijk vooral, gezien ook Qbuzz normaal reeksen bij 01 begint.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
omaylie
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door omaylie »

En de vernummering van de Scania's bij EBS in Voorne-Putten en Rozenburg dan? Die werd ook vernummerd van 2001-2010 naar 5040-5049, dus zo ongebruikelijk is het ook niet (de elektrische gelede niet Q-link Citea's in GD heeft ook een reeks wat met xxx0 begint (7050-7060), maar dat terzijde).
fransang
Berichten: 14
Lid geworden op: do 12 dec 2024, 18:13
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door fransang »

matje82 schreef: di 24 dec 2024, 15:28 En een 8700 Citea waarvan de eerste 8 nog geen 2 heeft zou ik ook de weg nog niet opsturen. Hopelijk krijgt Qbuzz alles qua data snel in orde en daarna qua materieel.
Ik zag vanmiddag een Citea met voor het Qbuzz-nummer en achter het Arriva-nummer.....
matje82
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door matje82 »

omaylie schreef: di 24 dec 2024, 18:00 En de vernummering van de Scania's bij EBS in Voorne-Putten en Rozenburg dan? Die werd ook vernummerd van 2001-2010 naar 5040-5049, dus zo ongebruikelijk is het ook niet (de elektrische gelede niet Q-link Citea's in GD heeft ook een reeks wat met xxx0 begint (7050-7060), maar dat terzijde).
als alles op rolletjes loopt is dat geen probleem. Als bussen van binnen nog het oorspronkelijke nummer hebben en soms aan de buitenkant ook is het veel minder foutgevoelig om logisch te vernummeren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 92 gasten