Waarom hebben ze die in hemelsnaam gekocht maanden gekocht maanden geleden. Veel gereden hebben ze niet geloof ikdylanwild94 schreef: ↑di 24 dec 2024, 17:34 Inmiddels zijn die ex-Arriva Citellissen Inmiddels niet meer bij qbuzz.![]()
Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
- Suus
- Berichten: 52110
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Hier wel nodig, want hier waren de oude halteborden Arriva-groen en die bij B was sowieso een puinhoop.Daniel schreef:Dat zijn gewoon standaard bordjes zoals Qbuzz ze overal gebruikt op haltes met meerdere perrons, al is het hier best knap de bordjes te verwisselen met de juiste letter er notabene bovenop. (Vervoerderseigen bordjes in het gebied van een andere vervoerder zijn ook niet heel gebruikelijk trouwens).dylanwild94 schreef: ↑di 24 dec 2024, 15:25 Hier het fotografisch bewijs. Het brengt reizigers ook behoorlijk in de war.

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 12 dec 2024, 18:13
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Er staan er nog steeds 4 in Katwijk, waarvan een met een A4tje achter de voorruit met de mededeling "KAPOT!"Sleutelstad schreef: ↑di 24 dec 2024, 18:09Waarom hebben ze die in hemelsnaam gekocht maanden gekocht maanden geleden. Veel gereden hebben ze niet geloof ikdylanwild94 schreef: ↑di 24 dec 2024, 17:34 Inmiddels zijn die ex-Arriva Citellissen Inmiddels niet meer bij qbuzz.![]()
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik snap eigenlijk het nut van lijnnummer 275 niet zo goed. Die lijn is vrijwel altijd gekoppeld aan lijn 382 of 386, dus is het niet veel logischer om de ritten volledig onder die lijnnummers te rijden?
De ritten die gekoppeld zijn aan 382 rijden nota bene een andere route dan de ritten die gekoppeld zijn aan 386, dus wordt die onduidelijkheid ook gelijk weggenomen.
De ritten die gekoppeld zijn aan 382 rijden nota bene een andere route dan de ritten die gekoppeld zijn aan 386, dus wordt die onduidelijkheid ook gelijk weggenomen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 286
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Vertel het even aan de vervoerskundige…..en vraag dan meteen even wat het nut is om lijn 4 in Gouda te vernummeren naar lijn 3…. Al jaren hadden we de lijnen 1, 2, 3 & 4 die voor iedereen duidelijk zijn. Nu heeft deze vervoerskundige bedacht dat lijn 3 start op de Gildenburg en via station naar Goverwelle gaat. Daar blijft het lijn 3 en gaat via het station naar de Gildenburg om daar lijn 1 te worden… Snap je het nog…? En vind je het logisch….?
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Enige logica zit daar toch wel in? Aan de kant van lijn 3 rijdt ie door naar het centrum, aan de kant van lijn 1 niet. Dat doorrijden naar het centrum is op zich wel nuttige informatie denk ik.
Natuurlijk kan je altijd van mening verschillen, maar heel gek lijkt het me niet.
Natuurlijk kan je altijd van mening verschillen, maar heel gek lijkt het me niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De huidige oplossing in Gouda lijkt me juist duidelijker ja. Het is dan ook niet lijn 4 die vernummert is in 3 maar een totaal andere lijnvoering. De lus door Goverwelle is hetzelfde, maar ten noorden van het spoor heb je nu de lijnen 1 en 3 die beide heen en weer dezelfde route rijden .
Stuk duidelijker dan een lange lusroute waarbij je maar net moet weten voor welke bestemming je met 1 heen moet nemen en 4 terug om er het snelst te zijn. De lijnnummerknip zit op het verste punt in de route, dus als je ergens met 1 kunt komen is 1 ook de snelste bus terug en voor 3 idem.
Stuk duidelijker dan een lange lusroute waarbij je maar net moet weten voor welke bestemming je met 1 heen moet nemen en 4 terug om er het snelst te zijn. De lijnnummerknip zit op het verste punt in de route, dus als je ergens met 1 kunt komen is 1 ook de snelste bus terug en voor 3 idem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ODRAIL
- Berichten: 16022
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Vroeger ... toen men nog met de lijnnummers 70, 71 en 72 (en later ook lijn 73) reden waren alle lijnen in beide richtingen aan elkaar door gekoppeld. Dus wat men nu doet is zo gek nog niet hoor.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
En ik maar denken dat het lijn 1 en 2 is:
1: Gouda Noord-West - Station - Goverwelle
2: Gouda Noord-Oost - Station - Die wijk in het westen
1: Gouda Noord-West - Station - Goverwelle
2: Gouda Noord-Oost - Station - Die wijk in het westen
-
- Berichten: 625
- Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Afgezien van de posts op het forum hierover heb ik er in nieuwsberichten nergens iets over gelezen?buschauffeurDH schreef: ↑di 24 dec 2024, 14:59 https://www.voorbeterov.nl/Tram-bus-metro
24 december 2024
QBUZZ RIJDT MET VALSE KENTEKENS
In de concessie Zuid Holland-Noord heeft de politie bussen van Qbuzz van de weg gehaald. Deze bussen bleken rond te rijden met vervalste kentekenplaten. Meerdere bussen bleken zelfs rond te rijden met dezelfde kentekens. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) heeft de zaak in onderzoek.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Waarom denk je dat?CamilleKreemers schreef: ↑do 26 dec 2024, 00:10 En ik maar denken dat het lijn 1 en 2 is:
1: Gouda Noord-West - Station - Goverwelle
2: Gouda Noord-Oost - Station - Die wijk in het westen

Heb je de lijnennetkaart, de dienstregeling of de OVNL Wiki niet bekeken?
Ja en ja.
In tegenstelling tot de situatie omtrent lijn 275.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Hier een foto.zone2000 schreef: ↑do 26 dec 2024, 06:39Afgezien van de posts op het forum hierover heb ik er in nieuwsberichten nergens iets over gelezen?buschauffeurDH schreef: ↑di 24 dec 2024, 14:59 https://www.voorbeterov.nl/Tram-bus-metro
24 december 2024
QBUZZ RIJDT MET VALSE KENTEKENS
In de concessie Zuid Holland-Noord heeft de politie bussen van Qbuzz van de weg gehaald. Deze bussen bleken rond te rijden met vervalste kentekenplaten. Meerdere bussen bleken zelfs rond te rijden met dezelfde kentekens. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) heeft de zaak in onderzoek.
https://x.com/Nederland_eu/status/1870796080553623850
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 08:51
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Bestuurder van 361 krijgt net een berichtje dat er een tunneltje is waar men de bus moet laten zakken en langzaam rijden, want er zijn al een aantal daken kapot gereden.
Kreeg niet mee welke lijn/tunneltje.
Kreeg niet mee welke lijn/tunneltje.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Dat is nou precies waar ik bang voor was. Het viaduct van de Laan van Rijckevorsel, net na de halte Centrum in Lisse. Die is max 3,40m hoog volgens de bebording en onze bussen zijn 3,42m (yutong) resp. 3,47m (crossway).
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 1310
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Gewoon in het midden rijden onder het viaduct, dan komt het goed 
Wel slordig dat ze er pas achter komen na de kapotte daken

Wel slordig dat ze er pas achter komen na de kapotte daken
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ja heb er zowel met Crossway als Yutong gereden en het is echt prima te doen als je het rijniveau laat zakken en langzaam door het midden rijdt. Maar met de Yutong tikte ik evengoed het hoogtebalkje aan terwijl ik de rijhoogte naar beneden gooide.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 6079
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
^^ Moet er geen tegemoetkomend verkeer zijn, als je in het midden wilt rijden.
Vermoedelijk is dat een reden geweest van schade
https://www.google.nl/maps/@52.255609,4 ... FQAw%3D%3D
Vermoedelijk is dat een reden geweest van schade

https://www.google.nl/maps/@52.255609,4 ... FQAw%3D%3D
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Volgens de borden is het verboden door te rijden met voertuigen hoger dan 3,40 meter. Dus als genoemde bussen hoger zijn, mogen deze daar niet rijden.ThatPCDude schreef: ↑do 26 dec 2024, 18:59 Dat is nou precies waar ik bang voor was. Het viaduct van de Laan van Rijckevorsel, net na de halte Centrum in Lisse. Die is max 3,40m hoog volgens de bebording en onze bussen zijn 3,42m (yutong) resp. 3,47m (crossway).
Gr BasG
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Tsja. Geef ons een alternatief en we komen er niet meer.
Oh, wacht. Die is er niet!
Oh, wacht. Die is er niet!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Slordig dat er geen rekening mee gehouden is. Toen de BYD's kwamen rijden op de Veluwe (die ook hoger zijn) heeft men proefgereden onder alle viaducten en ook het viaduct onder station Apeldoorn Osseveld is officieel te laag, maar het past wel en men heeft toestemming van de gemeente om met hogere voertuigen daar te passeren dan op de borden staat.
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Qbuzz denk helemaal nergens aan lijkt het. Gewoon starten met de concessie terwijl verschillende zaken niet op orde zijn.
Doet me denken aan die Belgenmop van vroeger. Vrachtwagen van vier meter hoog komt bij een viaduct waar een bord hangt: maximale doorijhoogte 3,3 meter.
Bijrijder kijkt om zich heen en zegt: rijden maar, er staat hier geen politie.
Iets anders, voor Mat-ritten filmt Qbuzz TAXI in plaats van het lijnnummer (vaak 999 bij het streekvervoer).
Weet iemand of dat ook in andere concessie gebeurt?
Doet me denken aan die Belgenmop van vroeger. Vrachtwagen van vier meter hoog komt bij een viaduct waar een bord hangt: maximale doorijhoogte 3,3 meter.
Bijrijder kijkt om zich heen en zegt: rijden maar, er staat hier geen politie.
Iets anders, voor Mat-ritten filmt Qbuzz TAXI in plaats van het lijnnummer (vaak 999 bij het streekvervoer).
Weet iemand of dat ook in andere concessie gebeurt?
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
In DMG staat ook weleens TAXi op de bus
Of er staat laastgereden lijnnummer (bijv 387) + Naar Garage
Of er staat laastgereden lijnnummer (bijv 387) + Naar Garage
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
TAXI word bij mijn weten gebruikt als er afgelost word. Dus een chauffeur die van de dienst komt en met een andere bus een mat rit gaat rijden. Echter weet volgens mij niemand echt de reden/logica hierachter.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ben ik eerlijk gezegd nog niet tegengekomen. Vaak is het het lijnnummer van de lijn die je gereden hebt of gaat rijden plus Geen dienst. Wel jammer dat er geen 999 op komt te staan want dat zou een hoop verwarring schelen...buschauffeurDH schreef: ↑do 26 dec 2024, 23:33 Iets anders, voor Mat-ritten filmt Qbuzz TAXI in plaats van het lijnnummer (vaak 999 bij het streekvervoer).
Weet iemand of dat ook in andere concessie gebeurt?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten